Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 735iA / 745iA hankinnassa...ja kysymyksiä olisi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5057
    • Paimio

    E65 735iA / 745iA hankinnassa...ja kysymyksiä olisi.

    Kuten jo tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin niin nyt iski paha E65 kuume ja Saksasta ajattelin semmoisen hommata, kun täällä on kilometrejä kerätty tuhottomasti ja muutenkin varustetaso on heikonlainen...

    Kävin autokeskuksessa Raisiossa siellä olevaa 730d kokeilemassakin piruuttani ja onhan se hemmetin mukava auto ajaa...jos on tämä E39 hyvä niin tuo on jo toiselta planeetalta taasen!
    Servotronic on ihan mahtava keksintö!
    iDrivea en pahemmin ehtinyt selailemaan, mutta kyllähän tuo hitusen monimutkaiselta vaikuttaa pelkästään tuosta rullasta käytettynä...olisi varmaan helpottanut jos yksi tai kaksi nappia olisi viereen laitettu..vaikkei muuta kuin "back" niin jo helpottaisi.
    Kyllä koeajo vahvisti vain kuumetta autoon...vaikka tuo vissiin aika perusvarustein niin silti!

    Mahtaakohan tämmöiseen saada käyttöohjekirjaa jostain, sen verta kuitenkin on noita hilavitkuttimia että semmoinen voisi olla tarpeen...siis muukin kuin saksankielinen!


    Mitäs öljyä tämmöinen muuten käyttää? Kelpaako Mobil1 5w40 (tahi vastaava) vai tarviiko jotain speciaalimpaa?
    Entäs vaihteisto? Sekin varmaan "ikuöljyä" joka silti täytyy vaihtaa kuitenkin...

    Onkos jotain semmoisia tyyppivikoja joista ostotilanteessa pitäisi olla tietoinen?

    Mikäs ero muuten on tuolla Dynamic Drivella ja EDC:llä? Molemmat alustaa ja iskareita automaattisesti säätää kuitenkin?

    Onkos moottorissa jotain tyyppivikaa? Jostain rakosesta joskus voi valuttaa jäähdytinnestettä?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    EDC(electronic damber control) voit tällä säätää iskunvaimennusta joko comfort tai sport
    Dynamic drive on hydraulinen kallistuksen vakaaja,jonka toimintaan ei itse voi vaikuttaa,se toimii(tai sitten ei toimi) siten että kurvissa auto pysyy aina vaaterissa eikä kallistele. Parhaimpia varusteita toimiessaan... yleensä kyllä aika varma toiminen,mutta itse vaihdan juuri parhaillaan vakaajia ja onhan varmasti hankalaa
    Tuntuu saatana,että auto on kasattu takavakaajan ympärille...
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5057
      • Paimio

      #3
      Kiitos tiedosta.

      Periaatteessa siis tuo Dynamic Drive olisi varmempi/parempi valinta kuin EDC joka on sitten hieman monimutkaisempi.

      Kuitenkaan tavallisia iskareita ei kumpaankaan saa...?


      Onkos kukaan muuten ostanut noita diagnostiikkakaapeleita?



      Toimiiko tuollainen? Vai olisiko muita vinkkejä? Helpottaisi paljon varmaankin elämää jos tuollainen olisi itsellä ja hinta ei päätä huimaa.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • immi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 101

        #4
        Käsittääkseni vaihteohdot on normaali alusta ja normaalit kallistuksen vakaajat
        tai
        EDC-iskarit ja aktiiviset kallistuksen vakaajat.

        Loppupeleissä melko yksinkertaiset nuo iskarit, ylös tulee johto johon kulkee erilainen jännite sen mukaan kuinka jäykkää nesteestä halutaan.

        Originally posted by TheRipper View Post
        Kiitos tiedosta.

        Periaatteessa siis tuo Dynamic Drive olisi varmempi/parempi valinta kuin EDC joka on sitten hieman monimutkaisempi.

        Kuitenkaan tavallisia iskareita ei kumpaankaan saa...?


        Onkos kukaan muuten ostanut noita diagnostiikkakaapeleita?



        Toimiiko tuollainen? Vai olisiko muita vinkkejä? Helpottaisi paljon varmaankin elämää jos tuollainen olisi itsellä ja hinta ei päätä huimaa.

        Comment

        • Suksipoika
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 80
          • sjk

          #5
          Itte ainakin tykänny mitä nyt pari kuukautta on tuo lötkö ollut. Yleensä tulee uuden auton kanssa viikon sisällä jo kyllästyminen, että eihän tällä jaksa montaa kuukautta ajaa(heti myyntiin), mutta mitä nyt e66 ollut niin ei vieläkään ole samaa ilmiötä ilmaantunut. On siihen toki nyt ostopäivästä asti kaikenlaista palaa ja tilpehööriä vaihdeltukin ja alkaisi olla omaa silmää miellyttävä ja kunnossa oleva peli.

          735 ja 745i käytännön eroista ei omakohtaista kokemusta. Onhan tossa isommassa varmaan enemmän voiman tuntua ja kulutus ei varmaankaan eroa juuri ollenkaan, oma 735Li vie maantiellä 9-10 ja kaupungissa 14-20l(pääsis varmaan pienemmälläkin jos osaisi ajaa kuten ihmiset), painavat pyörät tekee oman osansa, kun talvirenkailla pääsi maantiellä jopa alle 8litraan ajotietokoneen mukaan. Olisin itsekkin ottanut 745, mutta kun sattui sopiva yksilö(Lue: Musta ja Lang) kohdalle niin ei vajaa litran pienempi kuutiotilavuus haitannut ja kyllä tälläkin kerkiää aivan tarpeeksi hyvin, kun tarve vaatii ja todella harvoin tulee annettua kunnolla happea, kun ei autosta rata-autoa saa tekemälläkään. 760i taas voisi olla asia erikseen, kun siellä jo alkaa hiukan paukkuja padassa olemaankin.

          Mulla ainakin on suomenkielinen käyttöohjekirja(300 sivuinen).
          Mitä varusteisiin tulee niin kuulopuheiden mukaan tuo dynamicdrive on PAKKOvaruste. Itellä ainakin nyt, kun madallettu niin edc sportilla mukavempi päästellä(tottunut jäykkään alustaan edellisissä autoissa). Itte tykänny ainaki comfort jakkaroista ja moni kyytilläolijakin on niitä hyväksi haukkunut. Idrive omasta mielestä ainakin oikeinkin helppokäyttöinen, toki se back nappi hiukan auttais. Itte jäin kaipaamaan aktiivivakkaria joka mm. omasta puuttuu. Sekä varmaan kesän tullessa ilmastoituja penkkejä

          Johto/Inpa on tarkoitus hommata myös itselle, kun yhdelle foorumilaiselle niitä lisää tulee niin laitetaan tilaukseen.
          Last edited by Suksipoika; 17-05-2013, 05:30.
          Muutama bmw ollut

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5057
            • Paimio

            #6
            Originally posted by Suksipoika View Post
            Itte ainakin tykänny mitä nyt pari kuukautta on tuo lötkö ollut. Yleensä tulee uuden auton kanssa viikon sisällä jo kyllästyminen, että eihän tällä jaksa montaa kuukautta ajaa(heti myyntiin), mutta mitä nyt e66 ollut niin ei vieläkään ole samaa ilmiötä ilmaantunut, eikä harkinnassakaan myynti. On siihen toki nyt ostopäivästä asti kaikenlaista palaa ja tilpehööriä vaihdeltukin ja alkaisi olla omaa silmää miellyttävä ja kunnossa oleva peli.

            735 ja 745i käytännön eroista ei omakohtaista kokemusta. Onhan tossa isommassa varmaan enemmän voiman tuntua ja kulutus ei varmaankaan eroa juuri ollenkaan, oma 735Li vie maantiellä 9-10 ja kaupungissa 14-20l(pääsis varmaan pienemmälläkin jos osaisi ajaa kuten ihmiset), painavat pyörät tekee oman osansa, kun talvirenkailla pääsi maantiellä jopa alle 8litraan ajotietokoneen mukaan. Olisin itsekkin ottanut 745, mutta kun sattui sopiva yksilö(Lue: Musta ja Lang) kohdalle niin ei vajaa litran pienempi kuutiotilavuus haitannut ja kyllä tälläkin kerkiää aivan tarpeeksi hyvin, kun tarve vaatii ja todella harvoin tulee annettua kunnolla happea, kun ei autosta rata-autoa saa tekemälläkään. 760i taas voisi olla asia erikseen, kun siellä jo alkaa hiukan paukkuja padassa olemaankin.

            Mulla ainakin on suomenkielinen käyttöohjekirja(300 sivuinen).
            Mitä varusteisiin tulee niin kuulopuheiden mukaan tuo dynamicdrive on PAKKOvaruste. Itellä ainakin nyt, kun madallettu niin edc sportilla mukavempi päästellä(tottunut jäykkään alustaan edellisissä autoissa). Itte tykänny ainaki comfort jakkaroista ja moni kyytilläolijakin on niitä hyväksi haukkunut. Idrive omasta mielestä ainakin oikeinkin helppokäyttöinen, toki se back nappi hiukan auttais. Itte jäin kaipaamaan aktiivivakkaria joka mm. omasta puuttuu. Sekä varmaan kesän tullessa ilmastoituja penkkejä

            Johto/Inpa on tarkoitus hommata myös itselle, kun yhdelle foorumilaiselle niitä lisää tulee niin laitetaan tilaukseen.
            Kiitoksia vastauksesta.

            Jos noita johtoja/softia täällä tulee kaupan niin semmoisen kyllä sitten otan minäkin!

            Tämmöisessä isossa autossa isolla koneella varmastikin ajotavalla on suuri merkitys kulutukseen...joten eiköhän se sillä 11l mene omassa ajossa.

            Itsellä ei nyt niin suurta merkitystä ole onko 735 vai 745 molemmat käy, enemmän merkitsee se että löytyy itseä mielyttävä yksilö jommasta kummasta.
            Vaikkakin ihan mukavastihan tuo 745 tuntui kyllä kulkevan...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5057
              • Paimio

              #7
              No niin...nyt sitten tuli lyötyä kaupat lukkoon 745iA vuosimallia 2003.

              Sitten kun vielä saisi auton suomeen ja pääsisi itsekin sen näkemään niin olisi ihan kiva.

              Mahtaneeko Autokeskuksesta löytyä ohjekirjaa tuommoiseen? Se pitäisi hommata ensitilassa...muissa en ole semmoista tarvinnut, mutta nyt epäilen että tuon iDriven kanssa tarvitsen...
              Last edited by TheRipper; 15-05-2013, 13:30.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                #8
                Originally posted by TheRipper View Post
                No niin...nyt sitten tuli lyötyä kaupat lukkoon 745iA vuosimallia 2003.

                Sitten kun vielä saisi auton suomeen ja pääsisi itsekin sen näkemään niin olisi ihan kiva.

                Mahtaneeko Autokeskuksesta löytyä ohjekirjaa tuommoiseen? Se pitäisi hommata ensitilassa...muissa en ole semmoista tarvinnut, mutta nyt epäilen että tuon iDriven kanssa tarvitsen...
                Mikäli vielä on hankkimatta toi ohjekirja, niin suosittelen ihan käymään lähimmässä merkkiliikkeessä tai vaikka soittamaan ja kysymään. Tuskin hyllyssä on, mutta on noita varmaan tilaamalla saatavissa.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #9
                  Sieltähän se löytyy mutta ei sitä oikeasti tarvitse iDriven takia hommata. Toki jos jotakin haluaa tarkistaa niin löytyyhän nuo ohjekirjat pdfänäkin...

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5057
                    • Paimio

                    #10
                    Originally posted by McBeast View Post
                    Mikäli vielä on hankkimatta toi ohjekirja, niin suosittelen ihan käymään lähimmässä merkkiliikkeessä tai vaikka soittamaan ja kysymään. Tuskin hyllyssä on, mutta on noita varmaan tilaamalla saatavissa.
                    Tänään olen menossa Raision liikkeeseen kyselemään....soitin jo varaosapuolelle, mutta sieltä eivät osanneet sanoa onko varastossa...

                    Mistäs nuo pdf:nä löytyy? no kyllä siilti helpompi ihan kirjasta on katsella eikä nyt voi tuhottomia maksaa...


                    Meinaa jo jokseeskin ruveta tässä jänskättämään...Perjantaina pitäisi auton olla pihalla!

                    Edit:
                    Ei ollut Autokeskuksessa varastossa kuin face-liftin kirja joten tilaukseen meni ja ensi viikolla pitäisi saapua.

                    Varaosamyyjä myös heti sanoi että tuo auto heille tarkistettavaksi että onko talvikelpoinen, kuulemma on joitain eroja saksan malleissa ja täällä myydyissä jotka voivat pahimmassa tapauksessa olla kohtalokkaita...
                    Onko tosiaan näin vai onko vain heidän rahastuskeinojaan?
                    Last edited by TheRipper; 22-05-2013, 14:56.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5057
                      • Paimio

                      #11
                      No niin tänään se sitten saapui tuo uusi perheenjäsen!

                      On se vaan komia peli perkule!

                      Kaikki toimii, kuten pitikin ja kulkee tiellä kuin unelma. Dynamic Drive on mainio.

                      Muutamia naarmuja on (kuten nyt 10 vuotiaassa voi olettaakin) mutta ei ainoatakaan lommoa tahi muuta kolhua..

                      Matkustajan ovessa alareunassa pieni maalivaurio joka on korjattava ensitilassa... Onko hyviä maalaamoita Turun seudulla? Semmoisia jotka tuommoisen pienen paikan osaisivat korjata?

                      iDrive vaatii hieman opiskelua samoin tuo vakkari ja penkkien säädöt..

                      Ohjekirjan sain autokeskuksesta...kumimatot laitoin myös tilaukseen ja paikkamaali kynä täytyy hommata, pari pientä kiveniskemää konepellissä ja etuoven reunassa pari jälkeä, onkohan ovea avattu päin jotain?

                      Kaikin puolin kyllä pitää olla tyytyväinen hankintaan...Alhaiset kilometrit kyllä tuntuu autossa...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        #12
                        Onnea uudesta autosta, hyviä kilometrejä

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5057
                          • Paimio

                          #13
                          Originally posted by tuumas View Post
                          Onnea uudesta autosta, hyviä kilometrejä
                          Kiitokset! Kyllä on pikkaisen hymy nyt kyllä herkässä kun tuolla ajelee...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5057
                            • Paimio

                            #14
                            Ajoin auton pukille pohjan tarkastelua varten ja yllättävänkin ruosteisia olivat muutamat paikat...tasauspyörästö etunenässä...putkistokin on kyllä parhaat päivänsä nähnyt jo aikoja sitten...ei vielä vuotoja ole, mutta tuskin kovin pitkään enää kestää...

                            On Saksan poika näyttänyt suolattuja teitä löytäneen...aikas jännä, kun sanotaan että pohjois-saksassa suolataan ja Lyypekin läheltä edellinen auto ja pohja oli priima tämä Eilenburgista ja huonomassa kunnossa on...

                            Täytynee ottaa pensseli käteen ja ainakin pohjamaalilla ja alustamassalla ensitilassa vetää tuo tasauspyörästö...sitten täytyy purkaa kaikki muovikatteet pohjasta pois ja katsoa miltä siellä sitten näyttää...pelottaa jo valmiiksi...
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎