Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylmänä huono käyntiinlähtö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suksipoika
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 80
    • sjk

    Kylmänä huono käyntiinlähtö

    Oliskos jollain samanlaisia ongelmia ollut, kun n62b36 lähtee huonosti kylmänä käymään. Eli pelkästään vika jolloin kone aivan kylmä eli esim. yön yli levänneenä. Ei välillä lähde ekalla startilla, sahaa vaan eikä hörähdä, sitten uus startti ja yleensä lähtee ja käy vähän vaivalloisesti ensimmäiset sekunnit, niinkuin ei saisi bensaa kunnolla. Muuten käynti normaali ja toimii heti muutaman sekunnin jälkeen täysin eikä käy vajailla tms.

    Tulpat vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten ja huohotinventtiilit. Vika ei ollut silloin vielä päällä. Mitään vikavaloa tai vikakoodia ei pukkaa.. Eikös jos sytytyshäiriötä olis niin pitäisi vikakoodiakin tulla?

    Bensansuodatin, huohotusjärjestelmä tukossa? Vika tuli lähes heti viime öljynvaihdon jälkeen. Ehdotuksia, mistä lähtis ekana vikaa tutkimaan?
    Muutama bmw ollut
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10080
    • KVLA

    #2
    Käynnistyykö jos laitat virrat päälle pari-kolme kertaa uudelleen ennen starttia?

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Vaihda ainakin bensansuodatin jokatapauksessa jos ei ole vaihtoajankohtaa tiedossa, halvimmasta aina liikkeelle ja menee perus-huoltoihin jos ei olisikkaan syypää. Bensapumppu jos olis menny niin eiköhän se oireilisi muutenkin kuin kylmänä.

      Voisko moottorin lämpöanturi olla sökö? ---> Ei saa kylmänä "ryyppyä" jos boksi luulee että kone on lämmin ja alkaa sitten käydä paremmin kun hetken hörsköttelee ja lämmöt vähän nousee?:think
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Suksipoika
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 80
        • sjk

        #4
        Taidetaan olla akkuasialla matkassa kun lähdin aamulla töistä mankka hävitti yhtäkkiä kanavat ja tuli takaisin sitten.. Katoin äsken "salavalikosta" jännitettä ja pelkkä virta päällä 12.1v ja juuri ajettu 5min sitten.Virrat ja valot + puhallin täysillä jännite vaan 11 volttia ja startatessa lämpöiselläkin koneella tippui jännite 9 volttiin(Mitä sitten kylmästartilla kun ei meinaa heti lähteä kun lämpöisenä lähtee hyvin ja silti noin alhainen?).. Akku oli edellisaamuna n.10h laturissa. Nämä ei varmaan ole normaalijännitteitä kunnossa olevalla akulla? Korjatkaa jos olen väärässä. Ihmetyttää vaan mikä on rikkonut kun maaliskuussa laitettu uusi AGM 90 akku sekä koodattukin merkkiliikkeessä vielä sen jälkeen. No kaippa toi sitten oli joku ns. maanantaikappale?? Oli Fiamm merkkinen 90Ah AGM.

        Latausjännite kuitenkin 14.4v ja ajoa tullut aika runsaasti maaliskuusta asti (10tkm) eikä pelkästään mitään pätkämatkaa. Eikä webastoakaan oo näillä keleillä tarvittu eikä muutenkaan oltu parkissa sähkölaitteet päällä, paitsi hälytin on ittestänsä soinut useampaan otteeseen ennenkuin otin konepellin tunnistimen johdon pois

        No tunnin päästä hakemaan uusi takuusta tai edes selvittää onko tuo kunnossa.. Toivottavasti ei oo vaan rikkonut mitään alhaisen jännitteen takia, eipä kai kun ei mitään oireita havaittavissa
        Last edited by Suksipoika; 15-08-2013, 08:20.
        Muutama bmw ollut

        Comment

        • Suksipoika
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 80
          • sjk

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Käynnistyykö jos laitat virrat päälle pari-kolme kertaa uudelleen ennen starttia?
          Koitettu heti alkujaan, mutta ei vaikutusta.
          Muutama bmw ollut

          Comment

          • Suksipoika
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 80
            • sjk

            #6
            Nojoo nyt uusi akku kiinni jännitteet ainakin paljon korkeammat. Nyt odottelua 7 tuntia ja testikäynnistys kun kone varmasti kylmä.. Jos joku vaan jaksaa ja huvittaa niin kattoa omastaan paljonko jännitteet valot päällä ja käynnistyksessä niin sais verrata. Dieselit vaan ei taida olla hyvä vertailukohde?

            E: Joop, eipä ollut akku syypää tähän vikaan, mutta silti jännite pysyi +10v käynnistäessä.. Kai tuo bensansuodatin on seuraava kohde mistä lähdetään liikkeelle. Tosiaan vikakoodit katottu autocomilla, inpalla ei päästä engine kohdasta n62:sen boxiin: Control unit not found tms.. Pitää varmaan varata aika merkkiliikkeen testeriin jos sielä näkis tarkemmin heti mistä on kyse..
            Last edited by Suksipoika; 15-08-2013, 16:08.
            Muutama bmw ollut

            Comment

            • Suksipoika
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 80
              • sjk

              #7
              Uusi johtolanka löytyi mahdollisesti vikaa aiheuttava? Kertokaa viisaammat mitä tuo alipaineletku(ko) tekee joka ilmamäärämittarin ja imusarjan välisessä putkessa on? Oli hieman kärsinyt syylärin päällä olevan suojamuovin kiinnitystapin takia, kun jäänyt sen tapin ja rungon väliin. Aamusta hakia uutta letkua siihen heti..
              Muutama bmw ollut

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by Suksipoika View Post
                Uusi johtolanka löytyi mahdollisesti vikaa aiheuttava? Kertokaa viisaammat mitä tuo alipaineletku(ko) tekee joka ilmamäärämittarin ja imusarjan välisessä putkessa on? Oli hieman kärsinyt syylärin päällä olevan suojamuovin kiinnitystapin takia, kun jäänyt sen tapin ja rungon väliin. Aamusta hakia uutta letkua siihen heti..
                Jos en väärin muista niin tuo alipaineletku ohjaa, sitä pakoputken päässä olevaa läppää. Nottei kuulu tyhjäkäynnillä liikaa melua.

                Comment

                • Suksipoika
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 80
                  • sjk

                  #9
                  Originally posted by Rale View Post
                  Jos en väärin muista niin tuo alipaineletku ohjaa, sitä pakoputken päässä olevaa läppää. Nottei kuulu tyhjäkäynnillä liikaa melua.
                  Jahas en olisi heti arvannu Tosiaan tuo mikä real oem kuvassa nro. 7 letku http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=13&fg=15
                  Last edited by Suksipoika; 15-08-2013, 19:45.
                  Muutama bmw ollut

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by Suksipoika View Post
                    Jahas en olisi heti arvannu Tosiaan tuo mikä real oem kuvassa nro. 7 letku http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=13&fg=15
                    Juuri tuo letku.

                    Comment

                    • Suksipoika
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 80
                      • sjk

                      #11
                      No nyt on taas pari viimeistä kertaa lähtenyt normaalisti käyntiin kylmänä, en tiedä vaikuttiko se letku mutta laitoin eilen sen ja jonkun toisenkin alipaineletkun uusiksi kun oli kärsinyt, meni apparin puolelle koneen etuosaan. Ja toki se uus akku ja inpalla nollattu kaikki koodit, mitä olikin loppujen lopuksi aika paljon, kun todennäköisesti jännite käynyt alhaalla.(Todella monesta sähkölaitteesta ja yksi pysyvä vaan jäi jostain KLIMA:sta). Jatketaan ja seurataan tuleeko "vika" takaisin.. Toki ton bensansuodattimen joutuu varmaan uusimaan ihan ns. huoltomielessä jos onkin siinä jotain vaivaa..
                      Last edited by Suksipoika; 16-08-2013, 11:20.
                      Muutama bmw ollut

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        #12
                        Ettei vaan kadottaisi bensapaineita seisotuksen aikana? Vuotava paineensäädin tai esim suutin voisi aiheuttaa?
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • Suksipoika
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 80
                          • sjk

                          #13
                          Tätä on mietitty ja maanantaina täytyy hakia uus suodatin vähän kauempaa tai tilata kun paikallisessa ei ollut. Niin ja siinä suodattimessa on samassa paineensäädin.
                          Muutama bmw ollut

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10080
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            Ettei vaan kadottaisi bensapaineita seisotuksen aikana? Vuotava paineensäädin tai esim suutin voisi aiheuttaa?
                            Mutta eikö tämä vika "poistuisi",jos käyttää virrat useammin päällä ennen starttia.Eli paineistetaan järjestelmä ensin.Ja tätähän on jo ymmärtääkseni kokeiltu.

                            Ed.Eikös joku foorumilainen korjannut vastaavan vian e39 ämmästään vaihtamalla sen pa-järjestelmän aktiivihiili suodattimen.
                            Last edited by Heguli 31; 21-08-2013, 15:06.

                            Comment

                            • Suksipoika
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 80
                              • sjk

                              #15
                              Ei ollut uudella bensansuodattimella juurikaan vaikutusta. Koitin äsken laittaa vielä vanhan ilmamassamittarin kiinni ja pitää vielä käydä tulpat läpi tänään mikäli jaksaa, kattoa onko löysällä ym. Entäs sitten suuttimet, tuleeko niistä vikakoodeja minkälaisissa tapauksissa? Auto siis ei savuta mitään, ei tule vikakoodeja/vikavaloja(Inpalla sekä autocomilla kattottaessa, maanantaiksi varattu merkkiliikkeeseen vikakoodin luku, onko turhaa rahanhaaskausta???)

                              Lambda(t), eikö pitäisi tulla koodiakin ja onko oireet ikinä moiset?
                              Muutama bmw ollut

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎