On se dieseli ainakin kulutuksellisesti poikaa. En viimeiseen 17 tkm:iin ole nollannu laskureita, keskinopeus n. 77km/h, kulutus 6,7l/100km. Laskettu/mitattu kulutus pari desiä enemmän, eli alle seiskalla mennään.
Ei ihan kevyin kaasujalka itselläkään, joskaan ei kyllä varmaan raskainkaan. Suurin osa kyllä matka-ajoa (n.75%/25%), että selittää kyllä lukemia, mutta on siinä jonkin verran käynnistelyitä (myös kylmäsellaisia) ja taajama-ajoakin. Ja iso osa matka-ajosta taas moottoritietä, jossa tulee sellaista 130 km/h aina vähintään mentyä.
En osaa vielä sanoa hirveästi tuosta omasta E65, kaikki tähän asti on kuulostanut ja näyttänyt normaalilta.
Takana vasta pari viikkoa ja n. 1000km ajoa.
Täydellä huoltokirjalla ja merkkiliikkeessä huollatettu ajallaan joten suht luottavaisin mielin lähen talvea odottelemaan.
Onhan tuossa noita sähköhärpäkkeitä niin paljon että saa nähä mikä disko siellä kojelaudassa/ ajotietokoneessa on sitten kun alkaa kunnon pakkasia olemaan tai tarpeeksi kosteita ilmoja mutta noi sähköviat tuskin on malli tai sarjariippuvaisia, seiska vaan on niin sähköistetty
Jälkimmäisessä on heti etusivulla isolla, että E38 740:n kaasu olis jumiutunut, kun katsoo linkin alle niin siellä on joku lehtijuttu jossa 90-vuotias äijä väittää että osui jalankulkijoihin siksi että auton kaasu jumiutui...
Suuren maailman oikeuskäytännöt on kyllä outoja, ja aiheuttavat lisää outouksia...
Noniin, oon ajanut n.viikon kaupungissa lähes normaalisti. Sain kulutuksen putoamaan 14.6/100km keskinopeuden ollessa 52km/h. Miltä tuo kuulostaa? 90% kaupungissa :think
Noniin, pikkuvikojahan tässä on ollut mutta ei vieläkään kaduta. Toki huomista odotan kauhulla että onko jokin uusi vika joka ei mene takuuseen mutta sitä odotellessa
Edit: 12.10
Nokka-akselin asentotunnistin oli sanonut itsensä irti. Eli vieläkin mennään halvoilla kuluilla.
Pitääpä antaa vähän väliraporttia omista kokemuksistani. 730D ollut nyt siis vuoden, ja sinä aikana matkamittariin tullut 159tkm -> 210tkm. Perushuoltojen lisäksi on tullut seuraavaa "ekstraa":
- Takaluukun nostimen korjaussarja(tämä oli tiedossa jo ostettaessa)
- 2 parkkitutkaa eteen (nämäkin oli tiedossa jo ostettaessa)
- Jarrulevyt ja palat eteen
- Vaihteiston öljyt
- Akku
- Pari hehkua (nämä meni myyjäliikkeen piikkiin)
Yhteensä noihin on mennyt töineen luokkaa 1000€, ja ottaen huomioon että kaksi ekaa oli tosiaan jo tiedossa eikä sinällään mitään pakollisia, olen kyllä ollut todella tyytyväinen valintaani ja kustannuksiin suhteessa ajomäärään! En meinannut uskoa korviani kun korjaamolla kertoivat etujarrulevyjen hinnaksi 70€/kpl, kun vastikään joutui vanhaan A6:een maksamaan niistä kolminkertaisen hinnan
Auts. Noihin ei tainnut ihan touhutonni riittää... ;=)
Semmoinen 10ke aika lähellä huoltoineen
Ei nuo aivan kaikki osat nyt ihan loppu olleet, että osa meni ylihuoltona kyllä mutta kuitenkin olisi jossain vaiheessa pitänyt laittaa ja kun auto noin paljon liikkuu niin parempi olla kunnossa.
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Pitääpä antaa vähän väliraporttia omista kokemuksistani. 730D ollut nyt siis vuoden, ja sinä aikana matkamittariin tullut 159tkm -> 210tkm. Perushuoltojen lisäksi on tullut seuraavaa "ekstraa":
- Takaluukun nostimen korjaussarja(tämä oli tiedossa jo ostettaessa)
- 2 parkkitutkaa eteen (nämäkin oli tiedossa jo ostettaessa)
- Jarrulevyt ja palat eteen
- Vaihteiston öljyt
- Akku
- Pari hehkua (nämä meni myyjäliikkeen piikkiin)
Yhteensä noihin on mennyt töineen luokkaa 1000€, ja ottaen huomioon että kaksi ekaa oli tosiaan jo tiedossa eikä sinällään mitään pakollisia, olen kyllä ollut todella tyytyväinen valintaani ja kustannuksiin suhteessa ajomäärään! En meinannut uskoa korviani kun korjaamolla kertoivat etujarrulevyjen hinnaksi 70€/kpl, kun vastikään joutui vanhaan A6:een maksamaan niistä kolminkertaisen hinnan
Nou, kaikki hehkut ja hehkurele ;-)
Mukava kuulla että autoon olet tyytyväinen ;-)
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
E65 on kyllä yksi parhaiten tehdyistä BMW malleista, mitä noita on pajalla käynyt niin pikkuvikoja ovat olleet, lukuunottamatta bensa v8: sylinterin pinnoitteen vauriota, joskin sekin lienee yksittäistapaus. Pohjalevyissä ym rakenne on selvästi parempi kuin pienemmissä mallisarjoissa, lisäksi vikaantumisherkäksi parjattu audiolaitteisto vikaantuu selkeästi harvemmin kuin vastaava 5 sarjassa... mitään dramaattisen kallista pelättävää näissä ei todellakaan ole, tai sitten on kysytty hintaa väärästä paikasta, paitsi tietysti bensakasikoneen vesiputkiongelma aiheuttaa luonnollisesti kustannuksia, tosin jatkettavalla sarjalla tehtynä ei merkittävästi sekään. Enimmäkseenhän näissä on pajalla webastoa muutettu lisälämmittimestä esilämmittimeksi ja asenneltu retrofittejä... joskus korjattu takaluukun ohjausmoduulia ja radion keskusyksikköä... ja tietenkin perinteiset 3 litraisen dieselin läpät, hehkut, termarit.
Comment