Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65:n huonoudesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • immi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 101

    #31
    Originally posted by VonSinner View Post
    Ei ainakaan löytynyt Perjantaina mitään kun kävi piuhan päässä.

    Mulla keskinopeus 76km/h :think
    Mulla on tommosella keskinopeudella reilusti alle 10 ja sillon saa ottaa kyllä lähtöjäkin mitä ottaa tasaisessa maantieajossa? Meneekö silloin liikaa?

    Comment

    • VonSinner
      Banned
      • Apr 2012
      • 818
      • Estonia - Таллин

      #32
      Originally posted by immi View Post
      Mulla on tommosella keskinopeudella reilusti alle 10 ja sillon saa ottaa kyllä lähtöjäkin mitä ottaa tasaisessa maantieajossa? Meneekö silloin liikaa?
      Tsekkaan huomenna, muistaakseni 10 korvilla jos ajaa "normaalisti" :think
      Niin siis tuo keskinopeus on ajettu about 90% "keskustassa"

      Pitää nollata tuo mittari ja ajaa nätisti pari päivää

      Comment

      • heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

        #33
        On se dieseli ainakin kulutuksellisesti poikaa. En viimeiseen 17 tkm:iin ole nollannu laskureita, keskinopeus n. 77km/h, kulutus 6,7l/100km. Laskettu/mitattu kulutus pari desiä enemmän, eli alle seiskalla mennään.

        Ei ihan kevyin kaasujalka itselläkään, joskaan ei kyllä varmaan raskainkaan. Suurin osa kyllä matka-ajoa (n.75%/25%), että selittää kyllä lukemia, mutta on siinä jonkin verran käynnistelyitä (myös kylmäsellaisia) ja taajama-ajoakin. Ja iso osa matka-ajosta taas moottoritietä, jossa tulee sellaista 130 km/h aina vähintään mentyä.

        Vakiorengastus alla.

        Comment

        • Ms Cabrio
          Newbiemmer
          • Apr 2013
          • 6
          • Vantaa

          #34
          En osaa vielä sanoa hirveästi tuosta omasta E65, kaikki tähän asti on kuulostanut ja näyttänyt normaalilta.
          Takana vasta pari viikkoa ja n. 1000km ajoa.
          Täydellä huoltokirjalla ja merkkiliikkeessä huollatettu ajallaan joten suht luottavaisin mielin lähen talvea odottelemaan.
          Onhan tuossa noita sähköhärpäkkeitä niin paljon että saa nähä mikä disko siellä kojelaudassa/ ajotietokoneessa on sitten kun alkaa kunnon pakkasia olemaan tai tarpeeksi kosteita ilmoja mutta noi sähköviat tuskin on malli tai sarjariippuvaisia, seiska vaan on niin sähköistetty
          BMW 325 3.0 iA E93
          BMW 735 3.6 iA E65

          Comment

          • immi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 101

            #35
            99% sähkövioista korjaantuu vaihtamalla akku ja ohjelmoimalla auto tietämään uudesta akusta. Loput 1% on navin boksi ja parkkipolttimot

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #36
              joku SAATTAA olla tyytymätön seiskaansa


              ja nämä taitaa olla HYVIN tyytymättömiä seiskoihinsa...


              Jälkimmäisessä on heti etusivulla isolla, että E38 740:n kaasu olis jumiutunut, kun katsoo linkin alle niin siellä on joku lehtijuttu jossa 90-vuotias äijä väittää että osui jalankulkijoihin siksi että auton kaasu jumiutui...

              Suuren maailman oikeuskäytännöt on kyllä outoja, ja aiheuttavat lisää outouksia...
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #37
                Ha ha, jenkit.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • VonSinner
                  Banned
                  • Apr 2012
                  • 818
                  • Estonia - Таллин

                  #38
                  Noniin, oon ajanut n.viikon kaupungissa lähes normaalisti. Sain kulutuksen putoamaan 14.6/100km keskinopeuden ollessa 52km/h. Miltä tuo kuulostaa? 90% kaupungissa :think

                  Comment

                  • VonSinner
                    Banned
                    • Apr 2012
                    • 818
                    • Estonia - Таллин

                    #39
                    Noniin, pikkuvikojahan tässä on ollut mutta ei vieläkään kaduta. Toki huomista odotan kauhulla että onko jokin uusi vika joka ei mene takuuseen mutta sitä odotellessa

                    Edit: 12.10
                    Nokka-akselin asentotunnistin oli sanonut itsensä irti. Eli vieläkin mennään halvoilla kuluilla.
                    Last edited by VonSinner; 12-10-2013, 12:51.

                    Comment

                    • AlliumPorrum
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 316
                      • Suomi

                      #40
                      Pitääpä antaa vähän väliraporttia omista kokemuksistani. 730D ollut nyt siis vuoden, ja sinä aikana matkamittariin tullut 159tkm -> 210tkm. Perushuoltojen lisäksi on tullut seuraavaa "ekstraa":
                      - Takaluukun nostimen korjaussarja(tämä oli tiedossa jo ostettaessa)
                      - 2 parkkitutkaa eteen (nämäkin oli tiedossa jo ostettaessa)
                      - Jarrulevyt ja palat eteen
                      - Vaihteiston öljyt
                      - Akku
                      - Pari hehkua (nämä meni myyjäliikkeen piikkiin)

                      Yhteensä noihin on mennyt töineen luokkaa 1000€, ja ottaen huomioon että kaksi ekaa oli tosiaan jo tiedossa eikä sinällään mitään pakollisia, olen kyllä ollut todella tyytyväinen valintaani ja kustannuksiin suhteessa ajomäärään! En meinannut uskoa korviani kun korjaamolla kertoivat etujarrulevyjen hinnaksi 70€/kpl, kun vastikään joutui vanhaan A6:een maksamaan niistä kolminkertaisen hinnan

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        #41
                        200-260tkm vuodessa

                        Hehkut, rele
                        Jarrut
                        kardaanin kannatinlaakeri ja vakionopeusnivel
                        Narinahelat
                        Ohjausvaihde
                        Mekatroniikka
                        Pakosarja
                        2 ptutkaa
                        akku
                        termostaatit

                        Normaalit huollot ja tarkastukset merkkiliikkeessä
                        200tkm, 230tkm ja 260tkm
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • AlliumPorrum
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 316
                          • Suomi

                          #42
                          Auts. Noihin ei tainnut ihan touhutonni riittää... ;=)

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            #43
                            Originally posted by AlliumPorrum View Post
                            Auts. Noihin ei tainnut ihan touhutonni riittää... ;=)
                            Semmoinen 10ke aika lähellä huoltoineen

                            Ei nuo aivan kaikki osat nyt ihan loppu olleet, että osa meni ylihuoltona kyllä mutta kuitenkin olisi jossain vaiheessa pitänyt laittaa ja kun auto noin paljon liikkuu niin parempi olla kunnossa.
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #44
                              Originally posted by AlliumPorrum View Post
                              Pitääpä antaa vähän väliraporttia omista kokemuksistani. 730D ollut nyt siis vuoden, ja sinä aikana matkamittariin tullut 159tkm -> 210tkm. Perushuoltojen lisäksi on tullut seuraavaa "ekstraa":
                              - Takaluukun nostimen korjaussarja(tämä oli tiedossa jo ostettaessa)
                              - 2 parkkitutkaa eteen (nämäkin oli tiedossa jo ostettaessa)
                              - Jarrulevyt ja palat eteen
                              - Vaihteiston öljyt
                              - Akku
                              - Pari hehkua (nämä meni myyjäliikkeen piikkiin)

                              Yhteensä noihin on mennyt töineen luokkaa 1000€, ja ottaen huomioon että kaksi ekaa oli tosiaan jo tiedossa eikä sinällään mitään pakollisia, olen kyllä ollut todella tyytyväinen valintaani ja kustannuksiin suhteessa ajomäärään! En meinannut uskoa korviani kun korjaamolla kertoivat etujarrulevyjen hinnaksi 70€/kpl, kun vastikään joutui vanhaan A6:een maksamaan niistä kolminkertaisen hinnan
                              Nou, kaikki hehkut ja hehkurele ;-)

                              Mukava kuulla että autoon olet tyytyväinen ;-)
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #45
                                E65 on kyllä yksi parhaiten tehdyistä BMW malleista, mitä noita on pajalla käynyt niin pikkuvikoja ovat olleet, lukuunottamatta bensa v8: sylinterin pinnoitteen vauriota, joskin sekin lienee yksittäistapaus. Pohjalevyissä ym rakenne on selvästi parempi kuin pienemmissä mallisarjoissa, lisäksi vikaantumisherkäksi parjattu audiolaitteisto vikaantuu selkeästi harvemmin kuin vastaava 5 sarjassa... mitään dramaattisen kallista pelättävää näissä ei todellakaan ole, tai sitten on kysytty hintaa väärästä paikasta, paitsi tietysti bensakasikoneen vesiputkiongelma aiheuttaa luonnollisesti kustannuksia, tosin jatkettavalla sarjalla tehtynä ei merkittävästi sekään. Enimmäkseenhän näissä on pajalla webastoa muutettu lisälämmittimestä esilämmittimeksi ja asenneltu retrofittejä... joskus korjattu takaluukun ohjausmoduulia ja radion keskusyksikköä... ja tietenkin perinteiset 3 litraisen dieselin läpät, hehkut, termarit.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎