Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun vaihto & ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    Akun vaihto & ohjelmointi

    Akku sanoi tänä aamuna että död, joten uutta pitää lähteä hommaamaan. Muistelen jostain lukeneeni että jos 65:een vaihtaa akun, vaatisi se jonkin sortin ohjelmoinnin. Onko tosiaan näin, miksi näin? Entäs jos vaan vaihdan uuden akun ilman sen kummempaa kikkailua niin entäs sitten?

    Ja onko ideoita mikä olisi paras mahdollinen akku Webaston käyttöä ajatellen??
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    #2
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    Akku sanoi tänä aamuna että död, joten uutta pitää lähteä hommaamaan. Muistelen jostain lukeneeni että jos 65:een vaihtaa akun, vaatisi se jonkin sortin ohjelmoinnin. Onko tosiaan näin, miksi näin? Entäs jos vaan vaihdan uuden akun ilman sen kummempaa kikkailua niin entäs sitten?

    Ja onko ideoita mikä olisi paras mahdollinen akku Webaston käyttöä ajatellen??
    Tuolla omassa topicissa paljon kans tätä akkupohdiskelua. Autolle täytyy tosiaan kertoa uudesta akusta. Uuden akun voi vaihtaa muutenkin, mutta ei osaa sitten ilmeisesti ladata oikein.

    En tiedä pääseekö akkua valkkaamaan ainakaan pelkästään webaston käytön kannalta, koska tuntuu olevan ainakin näissä E65:ssa tarkka siitä, että on juuri oikeanlainen AGM-akku paikoillaan.

    Comment

    • hetfield
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 330
      • pirkkala

      #3


      Ite laitoin Bosch S6 95Ah (Motonet 224,90e) ja hyvin on pelannu. Inpalla resetointi kun oli samaa kokoo kun orggis.
      - E65 730d 2003

      Comment

      • pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

        #4
        Mulla syksyllä laitettu vastaava Boschilainen mutta 105ah, toiminut kyllä erittäinhyvin vaikka ollut pariviikkoa paljon pätkäajoa ja pakkasta n. -20 astetta kokoajan! Toisaalta auto on kyllä lämpimässä tallissa yöt, poislukien kyläreissut
        BMW F11 LCI 530da x-drive
        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5018
          • Paimio

          #5
          Kun itse asiaa selvitin tuossa kesällä kun akku meni heikkoon kuntoon niin jos sisälle laittaa samanlaisen ei välttämättä tarvitse heti koodata, mutta jos akkutyyppi vaihtuu niin sitten on ehdottomasti kerrottava heti.

          Mutta kannattaahan tuo käydä jokatapauksessa koodaamassa niin jää autollekin muistiin koska akku on vaihdettu. Näkee myös samalla historian siitä milloin akut on aiemmin vaihdettu. Kätevä testi myös varmistua auton todellisista kilometreistä!

          Itselle tuli Sznajderin 95ah AGM...auto ei tunnista 95ah akkua mutta meni 90ah tiedoilla...sillä kuulemma ei ole mitään merkitystä.
          Last edited by TheRipper; 20-01-2014, 11:31.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎