Announcement

Collapse
No announcement yet.

G11 talvikäytössä & muita kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1355
    • Lempäälä

    G11 talvikäytössä & muita kyssäreitä

    EI-hybrid mallit: mitenkä ne oikein lämpeää talvella, jos ei ole lisävarusteena autossa lisälämmitintä ?

    Onko moni retronnut EI-hybrid-malliin koukkua, mitä maksoi / oliko vaikea runtata itse paikalleen ?

    Onko kokemusta retrota adaptiivista valoa, laservaloa tai adaptiivista kruisea ?
    --nyt tarjolla olevissa autoissa on aina jotain puutetta, jos pitää kuitenkin pysyä ostohetkellä alle 50k€ budjetissa. Vaikka hölmööhän se on niitä jälkikäteen lisäillä, mutta mutta..

    Hybrid-malleista, 740e malli lähinnä, miten on oikea käytännön ajosuorite ? paljon sillä akustolla pääsee hissuttelemalla lipuen "vanhaa tietä" ja paljon motaria ?
    talvi + kesäerot ois kanssa kiva tietää.
    Onko hybrideissä tilaa puskurin takana koukulle, vaikka vetomassa nyt onkin 0kg ?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • Samu81
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 132
    • Espoo

    #2
    Originally posted by repsa View Post
    Hybrid-malleista, 740e malli lähinnä, miten on oikea käytännön ajosuorite ? paljon sillä akustolla pääsee hissuttelemalla lipuen "vanhaa tietä" ja paljon motaria ?
    talvi + kesäerot ois kanssa kiva tietää.
    Onko hybrideissä tilaa puskurin takana koukulle, vaikka vetomassa nyt onkin 0kg ?
    Vastaan siihen mihin osaan, mutta ymmärtääkseni laservaloja näihin ei voi järkevästi retrota sillä umpiot maksaa Hubauer.de -tapaisissa nettipuljuissakin useita tuhansia per puoli?

    Sigun 740Le xDrivellä pääsee sähköllä 80 -maantietä noin 30km. Sähköinen kantama, "range" riippuu todella paljon ulkolämpötilasta sekä esilämmityksestä, ajotyylistä, ajomoodista, navigoinnista, rengastuksesta. Paljon enemmän kuin bensa-autolla.

    Pisimmälle pääsee auto esilämmittämällä, Eco Pro -moodi + navigointi päällä, originaalilla rengastuksella (sigun rottelossa 4 x 245/40 OEM pullarenkaat), suurinpiirtein 16-18 C kelissä kun matkustamoa ei tarvitse lämmittää eikä myöskään ilmastoida. Pelkkä AC-napin kytkeminen OFF (kyllä, harrastan moista kaikissa romuissani ) lisää tässä rangenäyttämää +2km.

    Oma ennätys rauhallisesti "vanhaa tietä" hissuttelemalla on 35-36km, useita kertoja. Kun valmistaja lupaa jotain 38km.

    Talvella jälleen riippuu tosi paljon onko 0 C vai -10 C. Nollakelissä sähköllä pääsee ... 15-20km, kireämmällä pakkasella sitten vähemmän.

    Olennainen ero sähkö/bensa kulutuksissa tulee siitä, että sähköllä pääsee jopa pidemmälle "taajama-ajossa" kuin maantiellä, varsinkaan 100/120-alueilla. Bensallahan kulutus on aivan toisinpäin, kaupungissa menee aina enemmän kuin motarillakaan. Omasta oli talvella latausportti rikki 2kk -> kulutus pyöri joulukuun lumikaaoksessa pk-seudulla jopa 10L/100km -lukemissa. Noin muuten vajaassa ysissä, eli bensa maittaa jos ei lataile.
    Last edited by Samu81; 13-02-2023, 13:01.
    i8 '14

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1355
      • Lempäälä

      #3
      Ottamatta kantaa mitenkä hankala on koodata, tai tarviaako jotain lisämoduleita, niin laservalot on kyllä melko suolaiset myös käytettynä ebaystä.

      vasen + oikea on n. 1k€ kpl ebayssä = ehkä joku 2,5k rahteineen (?)

      Adaptiivisen kruisen kamoista joutuisi köyhtymään reilua tonnia..


      hyvä tietää tuo käytännön sähkörange, vaikka isompi akku onkin kuin f30-mallissa - luulin että ois pidemmälle päässyt, mutta elopaino taitaa verottaa sitä. En siis sähkökäytön rangen mitan pitenemisellä itselle juuri voi perustella hybridi-vaihtoehtoa..

      onhan noittenkin paikalleen nypläyksessä puuhaa.. pitääpä katsella tarjontaa vielä autoista.

      vielä ois kiva tietää tosta lämpenemispuolesta ei-hybrid-malleissa. hybridien tiedän lämpenevän nopeasti.
      mutta miten pelkkä diesel tai bensa, onko niissä jotain lisälämmitysvastuksia että kabiinin saa nopeasti lämpöiseksi ?
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎