Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW G12 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Militaristi
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 27
    • Raahe

    BMW G12 ostamassa

    Moro! Olen hieronut kauppaa 2019vm suomiauto G12 740Le iPerformance xDrivestä.

    Voisko porukka pistellä kokemuksia autosta tänne? Mitä kannattaa ottaa auton ostossa huomioon? Tyyppivikoja? Paljonko vero on noin vuodessa?

    auto on 70tkm ajettu ja takuuta on vielä voimassa ensivuoteen.

    Oletteko asentaneet webastoa tms lämmitintä hybrideihinne koska talvellahan auton lämmitys ei lämmitä kuin sisätilat jos oikein ymmärsin.

    Kiitos vastauksista etukäteen
  • Samu81
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 132
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Militaristi View Post
    Moro! Olen hieronut kauppaa 2019vm suomiauto G12 740Le iPerformance xDrivestä.

    Voisko porukka pistellä kokemuksia autosta tänne? Mitä kannattaa ottaa auton ostossa huomioon? Tyyppivikoja? Paljonko vero on noin vuodessa?

    auto on 70tkm ajettu ja takuuta on vielä voimassa ensivuoteen.

    Oletteko asentaneet webastoa tms lämmitintä hybrideihinne koska talvellahan auton lämmitys ei lämmitä kuin sisätilat jos oikein ymmärsin.

    Kiitos vastauksista etukäteen
    Mulla oli tommoinen jotain 42 tkm ja ~1,5 vuotta. Kokonaisuutena helvetin hyvä käyttöauto! Kannattaa vaan pitää se takuu voimassa tai hommata jonkinlainen jatkotakuu, se maksaa äkkiä itsensä takaisin.

    Vikoja omistajuuteni aikaan 4 vuotiaassa autossa (90 -> 132tkm):

    -Kuljettajan imuovitoiminto hajosi autoliikkeessä -> korjattiin ennen kauppoja.

    -Apparin oven Comfort Entry-ovenkahva hajosi -> meni hankkimaani ulkopuoliseen "jatkoturvaan".

    -Latausyksikkö "KLE Unit" hajosi, tämä oli kallis, töineen useamman tuhatta euroa. Meni hankkimaani jatkoturvaan. Tämä on näiden tyyppivikoja... Googlesta löytyy todella paljon juttua, näitä hajoaa alkupään 3/5/7 -sarjan hybrideistä.

    En muista veroa, todella vähän, satanen (?) ja vakuuttaminen myös - todella edullista vrt. auton kaikenlaisten korinosien ym. korjaamisen hinta.

    Bensaa meni akusto tyhjänä pk-seudulla / Helsingissä hieroessa 8-10L/100km, mutta heti jos autoa viitsi ladata sekä säästää sähköt kaupunkiajoon niin meni todella pienellä, itse pääsin 23-24km työmatkani täysin sähköllä keväästä myöhään syksyyn. Maantiellä akku tyhjänä normaalia ajamista kulutti 6L/100km, esimerkiksi pk-seutu -> Pyhätunturi, 960km. Sadan - sadan viidenkymmenen kilometrin siirtymät mentiin helposti 5 -lukemilla ellei ajotyyli ole superdynaaminen.

    Meikää auton akuston lataamiseen kannusti juurikin toi ohjaamon etälämmitys & viilennys. Ohjaamo lämpenee akustolla talvipakkasella paljon nopeammin kuin normiauton webastolla, lisäksi ei tarvitse haistella sitä webaston hajua (autokatos tms.).

    Tsekkaa että autoon on ruksittu myös nelipyöräohjaus. Omassa oli ja sen sain "lumiketjumoodilla" pois päältä -> ero käsiteltävyydessä nurkka-ajossa ja markettien parkkipaikoilla oli todella iso. Auto (lang akseliväli) oli todella kankea ilman sitä.
    i8 '14

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5183
      • Stadi

      #3
      Pojalla on tollanen 740e pätkä, ja siitä meni kanssa toi KLE yksikkö, 1200€ oli loppulasku siitä.
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • Samu81
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 132
        • Espoo

        #4
        Aika hyvin toi 1200e kun pelkkä OEM-osa (varaosa nro 61449489060) maksaa nettipuljuissa, esimerkiksi saksalainen hubauer-shop.de tätä kirjoittaessani ~1400e.

        Original BMW & MINI spare Parts & Accessories, over 50000 happy customers, PRIME shipping, 50 years authorized BMW dealer


        -toivottavasti linkki toimii.

        Toki jos menee ostamaan jotain käytettyjä osia autopurkaamoista tms. niin ei siinä :think


        Mitään muuta isoa omassa ei ollut, asia jopa hämmästytti koska hankin auton nimenomaan ajettavaksi, ei pihalla (10-15tkm/v) seisotettavaksi.

        Kaikki sähkönippelit toimi, minkäänlaisia herjoja tai ihmeellisyyksiä (bugeja tms.) ei mittaristossa / iDrivessä tullut vastaan. Pari kertaa "My BMW"-äppi sekoili eikä esilämmitys ollut mennyt päälle. Lisäksi edes noilla kilsoilla (myydessä tosiaan jo 132tkm) omassani ei ollut mitään nirinää-narinaa-kitinää-kolinaa. Ja auto sai esimerkiksi stadin kantakaupungin spårakisko-nupukiviajoa osakseen melko paljon.


        Ainoa mitä autossa kaipasin oli suurempi akusto, joka sitten tuli LCI-malliin. Tossa pre-LCI:ssä, sen pikkuakustosta kuluu karkeasti jopa päälle 1/3 osa ohjaamon esilämmittämiseen kunnon pakkasella.
        i8 '14

        Comment

        • Militaristi
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 27
          • Raahe

          #5
          Auto ostettu tosiaan Wetterin 3v lisäturvalla. Sen saa tarvittaessa uusittua 3v jälkeen. 70tkm ajettu yksilö ja suomiauto, onhan tää vaan mahtava peli

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1150
            • Kainuu

            #6
            Ohjelmoinnilla muuttuu sitten vielä monta astetta mielyttävämmäksi.
            09/2018 eteenpän on ilmeisesti viimeisin versio tuosta KLE yksiköstä mikä kestävämpi.
            Last edited by makebm5; 29-09-2023, 07:39.
            BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

            Comment

            • Samu81
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 132
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Militaristi View Post
              Auto ostettu tosiaan Wetterin 3v lisäturvalla. Sen saa tarvittaessa uusittua 3v jälkeen. 70tkm ajettu yksilö ja suomiauto, onhan tää vaan mahtava peli


              Olihan se! Paras käyttis mitä meikäläisellä on ikinä ollut.

              Tosin seiska sai aikaan sellaisen ikävän sivuefektin, että sen jälkeen kaikenlaiset huollon sijaisautot, upouudet 5-sarjalaiset eivät tuntuneet yhtään miltään. Päin vastoin aloin ihmettelemään miten voi jokin 530e M-sport xDrive maksaa 70ke kun auto on sisältä pelkkää muovia & muovi"nahkaa" ja ajomelu mallia ... noh, seiskaan tottuneena melko äänekäs.

              Omaani en webastoa asennuttanut, koska kaikenlaiset lähisiirtymät, "pätkäajot" meni talvipakkasellakin sähkömoodissa. Vasta pidemmille reissuille tarvi polttomoottoria -> sen käyttö jäi itsellä huomattavasti vähäisemmäksi kuin ... "koko auton käyttö".

              Omaani sain ladattua kotona ja duunissa, varmaan eri juttu jos ei latausmahdollisuuksia ole. Mutta ainakin yksi tyyppi (eri forumilta) on asennuttanut tämmöiseen G12-korimalliseen hybridiin webaston, eikä ole valitellut lopputulosta eli ei taida ainakaan sekoittaa matkustamon akustolla tapahtuvaa lämmitysautomatiikkaa.

              Semmoinen sivuhuomio, että jos akustossa ei ole virtaa jäljellä niin täyskaasukiihdytys on heikompi kuin "sähköboostilla".

              Jos tulee kysyttäviä autosta, heitä vaikka YV:tä. Tuli aika huolella selviteltyä auton sielunelämää, etu- ja takaosastoilta.
              i8 '14

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1150
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Samu81 View Post


                Olihan se! Paras käyttis mitä meikäläisellä on ikinä ollut.

                Tosin seiska sai aikaan sellaisen ikävän sivuefektin, että sen jälkeen kaikenlaiset huollon sijaisautot, upouudet 5-sarjalaiset eivät tuntuneet yhtään miltään. Päin vastoin aloin ihmettelemään miten voi jokin 530e M-sport xDrive maksaa 70ke kun auto on sisältä pelkkää muovia & muovi"nahkaa" ja ajomelu mallia ... noh, seiskaan tottuneena melko äänekäs.
                Ajomelusta sen verran että 2015 mallinen G11 oli huomattavasti meluisampi kuin tuo nykyinen G30. Ilmeisesti tässä kohdin on tapahtunut uudempiin parannusta.
                BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10923
                  • Joensuu

                  #9
                  Kun autoon on ostettu jatkotakuu, niin ei kannata ohjelmoida. Ohjelmointi vie nimittäin voimalinjan takuun (ainakin tehdastakuu menee, eiköhän se lisätakuukin).
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3820
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by Samu81 View Post


                    Olihan se! Paras käyttis mitä meikäläisellä on ikinä ollut.

                    Tosin seiska sai aikaan sellaisen ikävän sivuefektin, että sen jälkeen kaikenlaiset huollon sijaisautot, upouudet 5-sarjalaiset eivät tuntuneet yhtään miltään. Päin vastoin aloin ihmettelemään miten voi jokin 530e M-sport xDrive maksaa 70ke kun auto on sisältä pelkkää muovia & muovi"nahkaa" ja ajomelu mallia ... noh, seiskaan tottuneena melko äänekäs.

                    Omaani en webastoa asennuttanut, koska kaikenlaiset lähisiirtymät, "pätkäajot" meni talvipakkasellakin sähkömoodissa. Vasta pidemmille reissuille tarvi polttomoottoria -> sen käyttö jäi itsellä huomattavasti vähäisemmäksi kuin ... "koko auton käyttö".

                    Omaani sain ladattua kotona ja duunissa, varmaan eri juttu jos ei latausmahdollisuuksia ole. Mutta ainakin yksi tyyppi (eri forumilta) on asennuttanut tämmöiseen G12-korimalliseen hybridiin webaston, eikä ole valitellut lopputulosta eli ei taida ainakaan sekoittaa matkustamon akustolla tapahtuvaa lämmitysautomatiikkaa.

                    Semmoinen sivuhuomio, että jos akustossa ei ole virtaa jäljellä niin täyskaasukiihdytys on heikompi kuin "sähköboostilla".

                    Jos tulee kysyttäviä autosta, heitä vaikka YV:tä. Tuli aika huolella selviteltyä auton sielunelämää, etu- ja takaosastoilta.
                    Ei hyvänen aika mitä juttuja sitä saa lukea, lataushybridiin polttoainetoiminen lisälämmitin.

                    Mutta juu, tällainen 740e. Eikai siinä muuta ole, kuin että kannattaa muistaa, että uutena kallis auto on kallis myös käytettynä. B48 on hyvä pannu, että sen kanssa ei liene suurempia jos käyttö ollut tolkullista.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5183
                      • Stadi

                      #11
                      Originally posted by Samu81 View Post
                      Aika hyvin toi 1200e kun pelkkä OEM-osa (varaosa nro 61449489060) maksaa nettipuljuissa, esimerkiksi saksalainen hubauer-shop.de tätä kirjoittaessani ~1400e.

                      Original BMW & MINI spare Parts & Accessories, over 50000 happy customers, PRIME shipping, 50 years authorized BMW dealer


                      -toivottavasti linkki toimii.

                      Toki jos menee ostamaan jotain käytettyjä osia autopurkaamoista tms. niin ei siinä :think


                      Mitään muuta isoa omassa ei ollut, asia jopa hämmästytti koska hankin auton nimenomaan ajettavaksi, ei pihalla (10-15tkm/v) seisotettavaksi.

                      Kaikki sähkönippelit toimi, minkäänlaisia herjoja tai ihmeellisyyksiä (bugeja tms.) ei mittaristossa / iDrivessä tullut vastaan. Pari kertaa "My BMW"-äppi sekoili eikä esilämmitys ollut mennyt päälle. Lisäksi edes noilla kilsoilla (myydessä tosiaan jo 132tkm) omassani ei ollut mitään nirinää-narinaa-kitinää-kolinaa. Ja auto sai esimerkiksi stadin kantakaupungin spårakisko-nupukiviajoa osakseen melko paljon.


                      Ainoa mitä autossa kaipasin oli suurempi akusto, joka sitten tuli LCI-malliin. Tossa pre-LCI:ssä, sen pikkuakustosta kuluu karkeasti jopa päälle 1/3 osa ohjaamon esilämmittämiseen kunnon pakkasella.
                      Bavarialla se vaihdettiin. Muuta en tiedä. Muistan vaan kun kiroili että 1200 moduliin vaihtoon…
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • Ha-Lo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 33
                        • Joensuu

                        #12
                        Nostellaan tätä. Itsekkin miettinyt jos hankkisi G11 740e . Automyyjiä ym autoalan ihmisiä tuttavina niin kaikki sanoo että älä hitossa osta. Ovatko oikeesti niin huonoja?
                        Current: f11 lci
                        ex: f31 320d, f31 318d, e61 530d lci, e91 320d M-sport, Z4 2.5i, e46 320i M-sport II cabrio, e46 330ci M-sport II , e36 328i M-sport cabrio, e36 318i sedan

                        Comment

                        • ts636
                          Newbiemmer
                          • Sep 2007
                          • 0
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Mulla on nyt ollut muutaman vuoden G11 745e vm.2020 ja olen sillä n.50t ajanut ilman mitään vikaa ja olen sitä myös piristetty sen verran että voimaa on 560hv ja vääntö 980Nm.Aikaisempi oli 530d joka kanssa oli voimalinjaa piristelty eikä siinäkään ollut 220t ajolla mitään vikaa.
                          Molempiin teetätin huollot ajallaan sekä vaihteiston että perä-öljyt 80th vaihtovälillä.
                          Olin tilaamassa 545e:tä mutta kävin koe-ajamassa 7 sarjaa niin huono on enään 5 palata ehkä vuoden kahden päästä 550e saattaa olla vaihtoehto.
                          Mulla tosin ei ole oikein muista kuin BMW:stä kokemusta yksi Audi S6 mutta erittäin tyytyväinen olen omiini ollut ja todella vähävikaisia nämä minun yksilöni pois lukien normi kulumiset mitkä on jokaisessa kulkineessa.

                          Comment

                          • Samu81
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 132
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Ha-Lo View Post
                            Nostellaan tätä. Itsekkin miettinyt jos hankkisi G11 740e . Automyyjiä ym autoalan ihmisiä tuttavina niin kaikki sanoo että älä hitossa osta. Ovatko oikeesti niin huonoja?
                            Kannattaa ostaa se nettiauton halvimman päädyn turkkikebujen (tai vastaavien) kenkimä, 140-160tkm rullattu G-seiska ja ihmetellä kun on vikoja

                            Ajoin omallani 37tkm reilussa vuodessa ja siitä meni KLE-yksikkö (hybridiauto) sekä yhden oven "comfort entry", olin sen toinen omistaja. Tosin emmäkään näitä ilman jotain bemarin "BPS"-takuuta ostaisi.
                            i8 '14

                            Comment

                            • Nipea
                              BTCF Hallitus
                              • Aug 2017
                              • 248
                              • Pks

                              #15
                              Originally posted by Ha-Lo View Post
                              Nostellaan tätä. Itsekkin miettinyt jos hankkisi G11 740e . Automyyjiä ym autoalan ihmisiä tuttavina niin kaikki sanoo että älä hitossa osta. Ovatko oikeesti niin huonoja?
                              Jos akku takuu umpeutunu, niin vähintään bps voimassa joka kannattaa akuston sekä sähkövermeet ja toinen mikä niin takana iskarit. Muuten ei ainakaan alta 150k mitää poikkeavaa.
                              E38 728 -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎