Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 2015 miitti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hantte
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 350
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by Laku View Post
    Ei sentään E31:llä tuota reissua ?
    Tottakai.
    Jos mä olen ostanut auton, joka on tehty ajettavaksi, niin sitten ajetaan.
    Hantte
    Z4 sDRIVE 35i, -09
    ex: E31, 850i, -91

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4621
      • Lahti.

      #62
      Originally posted by Hantte View Post
      Tottakai.
      Jos mä olen ostanut auton, joka on tehty ajettavaksi, niin sitten ajetaan.
      Niin laku..ajattele, jotkut jopa ajaa näille...
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1010
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by Hantte View Post
        Tottakai.
        Jos mä olen ostanut auton, joka on tehty ajettavaksi, niin sitten ajetaan.
        Iso peukku tälle!
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • Hantte
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 350
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by jori View Post
          Iso peukku tälle!
          Jos saan voitettua laiskuuden, niin teen jopa jonkinmoisen matkaraportin siitä, mitä tapahtui.
          (Jos ryyppy hirttää päälle Kaunaksessa tai aiemmin, niin mitään et tule jälkipolville, mutta jos kuva Portugalin Portosta (tms.) on otettu, niin johan irtoaa kerrottavaa tuleville lapsenlapsille, kun isoisä Euroopan kiersi, vaikka nahkapenkki ehkä ..rsettä hiersi...)

          Palaan asiaan (=rundiin) kuvareportaasin kera joskus elokuussa, jos mikään ei lyhennä reissua.

          Jos alla on toimiva E31, niin housut jalassa ei saa parempia fiboja edes tässä iässä.
          Hantte
          Z4 sDRIVE 35i, -09
          ex: E31, 850i, -91

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17508
            • Turku

            #65
            Originally posted by EPDM View Post
            Niin laku..ajattele, jotkut jopa ajaa näille...
            Ei näin kauniita ajeta. Niitä vain remontoidaan ja puunataan
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Erich
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 783
              • Hämeenkyrö

              #66
              Originally posted by Laku View Post
              Ei näin kauniita ajeta. Niitä vain remontoidaan ja puunataan
              Sait aktivoitua... Kasin remontoinnin ymmärrän ihan omasta kokemuksestakin, mutta pitäishän isojenkin remonttien joskus valmistua. Remontti = korjataan jotain mikä on mennyt rikki, yleensä ajamalla? Jos korjataan jotain sellaista, mikä ei ole rikki, niin se on sit jo rakentamista ja niistä rojekteista suurin osa ei valmistu koskaan. Et kai sä oo hairahtanu sellaseen..?

              Toisaalta, eikös puunaminen ajamisen sijaan kohdistu enimmäkseen sellaisiin vehkeisiin, jotka on joko oikeasti harvinaisia ja/tai arvokkaita tai sitten maantieominaisuuksiltaan niin paskoja, ettei niillä enää tee mieli ajaa? Ei yleensä koske kasia nuokaan, saati suurinta osaa muistakaan bemareista.

              En mä sitä sano, että kasin puunaamisessa mitään pahaa olisi, päinvastoin, mutta nää jos mitkä on ajettavaksi tehty. Jos nyt ei itsekään montaa tuhatta kesässä tule ajettua, mutta kuitenkin.
              6 - E24 635
              7 - E38 740
              8 - E31 850

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17508
                • Turku

                #67
                Mulla on molemmat ihan ajokuntoisia kyllä eli ovat jollain tasolla valmistuneet. Kasi on tosin katsastamaton jo toista vuotta.

                Ei vaan ole aikaa ja motivaatiota näillä ajella, kun käyttiksellä on helpompaa ja halvempaa ajella työ- ja arkiajot ja mökillä menee kaikki kesät ja viikonloput, ja sinnekin on helpompi saada kamat mahtumaan tuohon sigun toukkaan.

                Mutta siitä miitistä: Raivaan kyllä kalenteriin tilaa, jos jotain järjestetään, jos se suinkin on mahdollista.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4985
                  • Forssa

                  #68
                  Originally posted by Hantte View Post
                  Tottakai.
                  Jos mä olen ostanut auton, joka on tehty ajettavaksi, niin sitten ajetaan.
                  Hieno homma että kasilla tuollaiselle reissulle lähdet. Toivotaan että auto kestää, näin vanhoista ei koskaan tiedä. Kalliiksi tuo matka ainakin polttoaine kustannuksiltaan kyllä tulee.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • Hantte
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 350
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Hieno homma että kasilla tuollaiselle reissulle lähdet. Toivotaan että auto kestää, näin vanhoista ei koskaan tiedä. Kalliiksi tuo matka ainakin polttoaine kustannuksiltaan kyllä tulee.
                    Silloin kun mä ostin tän Kasin käyttöautoksi E34/525:n tilalle, niin polttoainefilosofia muuttui siitä litraa per 100km uuteen uskoon: 90 litraa tankillisella. Ja polttoainekustannukset ovat tuossa ovat vain puolet budjetista, pitäähän mun syödä ja majoittua (vanha mies ei enää nuku autossa tai teltassa tai edes ulkohuussileirintäalueellassa, vaan hotellissa pitää olla vähintään 3 tähteä, että tämä suostuu menemään sinne pesulle. Ja pesulle pitää päästä päivittäin).

                    Miksi lähes kaikki luulevat, että mun Kasi hajoaa tällä reissulla? Mä ajoin sillä E34:llä liki 40 000 km ja tein vain katsastus- (ruosteet väljät puslat ja päästösäädöt), mukavuusremontit (ilmastointi, iskarit yms) ja öjynvaihdot. Käyttö sillä oli PALJON rankempaa (7 km työmat kun tämä mun n. 500 km/päivä maantiellä. E34 on väittääkseni huonommin tehty kuin Kasi, mutta vain kerran se kosteuden takia kieltäytyi käynnistumästä omilla akuillaan. Ei muita "rikkoutumisongelmia".

                    Mikä tästä Kasista on potentiaalinen rikkimenevä paikka?
                    236 000 ajettu kone (kannet kunnostettu) tai laatikko? Elektroniikka? Alustan osat (laakerit, nivelet, tms.)) Jokin muu vakiovika?
                    Skeptikoiden voivotteluja vanhasta Kasista kuunnellessa tuntuu, että tojotamiehet eivät voi ymmärtää, että Auto voi kestää yli 10 vuotta ja olla senkin jälkeen viellä parempi kuin tojota.
                    Last edited by Hantte; 18-07-2015, 23:32.
                    Hantte
                    Z4 sDRIVE 35i, -09
                    ex: E31, 850i, -91

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #70
                      Sehän se on yleensä enempi, että näillä ei ajella ja piileviä vikoja jää huomaamatta. Itelläkin heti napsahti sieltä sun täältä letkua ja osaa kun otin kasin talviajoon. Nyt on ajeltu puolessa vuodessa enempi kuin viimesenä viitenä vuotena yhteensä ja vehkeet alkaa pikkuhiljaa toimimaan.

                      Kyllä näillä pitää ja saa ajella, niin pysyy paremmassa kunnossa teknisesti.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        #71
                        Originally posted by Morkai View Post
                        Sehän se on yleensä enempi, että näillä ei ajella ja piileviä vikoja jää huomaamatta. Itelläkin heti napsahti sieltä sun täältä letkua ja osaa kun otin kasin talviajoon. Nyt on ajeltu puolessa vuodessa enempi kuin viimesenä viitenä vuotena yhteensä ja vehkeet alkaa pikkuhiljaa toimimaan.

                        Kyllä näillä pitää ja saa ajella, niin pysyy paremmassa kunnossa teknisesti.
                        Hyvin kirjoitettu. Omalla kommentillani tarkoitin lähinnä sitä, kun Hantte on ostanut vasta hiljan autonsa ja kaikki piilevät viat eivät vielä varmasti ole tulleet esille. Teknisestihän nämä eivät mielestäni helposti tielle jätä, mutta käyntihäiriöt ja kuumenemisongelmat reissussa ovat kyllä ikäviä jatkaa reissua :think.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1010
                          • Vantaa

                          #72
                          Oma kokemukseni on että kyllä kasi tykkää kun sillä ajetaan.
                          Monesti pitkän talvi seisonnan jälkeen oli vähän sitä sun tätä, mutta parin tuhannen kilsan jälkeen auto notkistui ja kaikki pelasi paremmin.
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • Hantte
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 350
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by Laku View Post
                            Hyvin kirjoitettu. Omalla kommentillani tarkoitin lähinnä sitä, kun Hantte on ostanut vasta hiljan autonsa ja kaikki piilevät viat eivät vielä varmasti ole tulleet esille. Teknisestihän nämä eivät mielestäni helposti tielle jätä, mutta käyntihäiriöt ja kuumenemisongelmat reissussa ovat kyllä ikäviä jatkaa reissua :think.
                            Jos tulee pieni vika, niin korjataan, mutta jos tulee kallis vika, niin ostetaan lentolippu ja jätetään avaimet virtalukkoon.

                            Tämänpäiväisen 700 km Puolan ajonopeustavoilla (rajoitus + 30) ja lämmöillä (ilma 35, tie 53 astetta) ei E31 meinannut suostua tyhjäkäynnille päivän päätteeksi hotellia etsiessäni. Pomppi kuin vanha diesel ja tehot hävisivät 90-prosenttisesti, mutta palasivat takaisin, kun kirmautti vapaalla lähelle punaviivaa pariin kertaan. (Automaatin ohjauksella hiki?)
                            Jossain Puolan pomppuisilla tietyötä odottavilla osuuksilla pakoäänet muuttuivat kovemmiksi, mutta kun putket itse ovat kovaa peltiä, niin vuotavat liitokset harsotaan kasaan myöhemmin, koska mikään ei roiku...

                            Yleisesti ottaen vanhus svengaa kuten pitääkin: lähtee ohituksiin lennokkaasti ja bensaa palaa painavala jalalla noin 11 l/100km, mikä ei mielestäni ole paha, kun noita kick-downeja on muutama sata tämän ekan 1300 km rupeaman aikana (Puolassa joutuu polkemaan, ettei jää escorttien ja polojen jalkoihin).

                            (P.S.
                            Kolmas yritys vuodattaa tätä postausta, thanks to Lenovo Touch Pa(ska)d ja hotellin nettiliiymän.
                            Mitähän tällä reissulla viel kohtaa....)
                            Last edited by Hantte; 06-07-2015, 03:16.
                            Hantte
                            Z4 sDRIVE 35i, -09
                            ex: E31, 850i, -91

                            Comment

                            • Erich
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 783
                              • Hämeenkyrö

                              #74
                              Originally posted by Hantte View Post
                              (Puolassa joutuu polkemaan, ettei jää escorttien ja polojen jalkoihin)
                              Mä oon kerran ajanu seiskalla puolan läpi ja uskoisin tietäväni, mitä tarkoitat tuolla, siellä oltiin tien päällä melko dynaamisia. Mutta hyvinkö pärjäsi maavaran kanssa? Silloin jokunen vuosi takaperin erityisesti päätiet olivat paikoin niin syvillä urilla, että ihan vakiokorkuisellakin alustalla välillä hirvitti ajaa. Ei se "SA815 Bad road package" ihan turha keksintö ole. Tosin siitä mun reissusta on jo niin paljon aikaa, että liekkö syvimmät urat jo kaunisteltu pois?

                              Kasin suurimmat jännityksen aiheet liittynevät juuri käytön puutteeseen ja iän myötä konehuoneen lämpöasioihin. Nuo viimemainitut ovat pahimmillaan juurikin lämpimänä päivänä ruuhkassa madellessa, ei niinkään maantienopeuksissa. Ja kyllähän sen mittarista sitten pienellä viiveellä näkee, jos meinaa alkaa kuumottamaan. Poislukien vaikka jotkut kypsäksi paistetut vesiletkut jotka menee sitten kun menee enempiä varoittamatta, mutta niinkuin sanoit, niistä selviää vaihtamalla.

                              Jos menee tekemään sen virheen, että ostaa liian hyvän käyttiksen, niin alkaahan se vanhemmalla ajaminen jännittämään. Jos käyttis on uudehko tai uusi, niin sehän asettaa tietyt kriteerit myös harrastepelille. Sitten kun ajot vähenee siihen pisteeseen, että ajamattomattomuus alkaa generoimaan lisää korjaustarpeita mikä entisestään vähentää ajohaluja, niin kierre on valmis. Tällöin kannattaisi hommata vaikka volkkari talviautoksi niin kummasti maistuu kesäisin se kyyti vähän vanhemmallakin bemarilla..
                              Last edited by Erich; 07-07-2015, 14:32.
                              6 - E24 635
                              7 - E38 740
                              8 - E31 850

                              Comment

                              • PappaST
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2013
                                • 265
                                • Oulu

                                #75
                                Itsellä oli kans viime kesänä kuumina päivinä ruuhkissa näitä lämpöongelmia. Nyt tuntuvat kyllä parantuneen kun uusin viskon, vesipumpun, termarin, anturin ja pesin syylärin.

                                Tosin eihän tänä kesänä ole ollut pahemmin helteitäkään :think
                                BMW E31 850 Ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎