Moi,
Ajattelin ajan kuluksi laittaa tällaisen hyödyllisen keskustelun tänne liittyen kasin madallukseen. Ihan omalla topikilla että on helppo löytää mikäli on ajankohtaista jossakin vaiheessa kenelle tahansa. Kaikkihan tiedämme että kasi on raskas auto ja madallusvaihtoehtoja ei liiemmin ole. Se mitä moni ei kuitenkaan ehkä tiedä on että itse asiassa nämä laadukkaatkin valmistajat eivät ole täysin onnistuneet tuotoksissaan. Esimerkiksi H&R:n takajouset ovat huomattavasti löysemmät kuin edes e31:n vakio takajouset. H&R:n etujouset ovat onnistuneet ja toimivat hienosti mutta pakettina takapää jää aivan löysäksi ja tämä rasittaa mm takaiskunvaimentimien yläpäitä saattaen aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jopa iskunvaimentimien yläpäiden metallin repeytymisen. H&R:n etujousien kanssa olisikin huomattavasti parempi käyttää esimerkiksi bmw:n euro m-sport takajousia jotka itse asiassa ovat lähes täydellinen match. Osanumero näille on 33 53 1 138 738.
Eibachin jousipari on ihan käypä itsenään mutta madallus jää melko vaatimattomaksi ja lisäksi hieman etupainotteiseksi. H&R:n jouset laskevat etupäätä selkeästi enemmän kuin Eibach mutta tosiaan takajouset eivät täsmää etujousien kanssa ollenkaan.
Mikäli asennat autoosi bilsteinin iskunvaimentimet niin on EHDOTTOMAN tärkeää asentaa takaiskunvaimentimien yläpäiden kiinnityksien väliin "phoenix motorsportin rear shock tower supporting plates" tuet. Näillä on hyvinkin todennäköistä estää suht vakavakin takaiskunvaimentimien yläpäiden repeytyminen irti korista koska bilsteinin iskunvaimentimet ovat sen verran jämäkät että metallirakenteeseen alkaa kohdistua suuremmat voimat. Tämä asia tosin on ilmeisesti jossakin kohtaa elinkaarta tiedostettu myös tehtaalla koska mikäli olen oikein ymmärtänyt niin myöhemmissä kaseissa on vahvistus tuossa kohdassa. Kuitenkin nämä meidänkin kasit ovat yleensä kaikki alkupuolen tuotantoa joissa joka tapauksessa näitä tukia ei ole.
Tähän keskusteluun saa porukka kommentoida omia kokemuksiaan eri vaihtoehdoista halutessaan.
Pari linkkiä vielä, tässä ensimmäisessä on hyvää pohdintaa ja ihan tutkittua faktaa noiden eri valmistajien jousivaihtoehdoista jossa käy mm hyvin ilmi kuinka ovat löysät nuo H&R:n takajouset aivan kuten myös RD:n. Nämä itse asiassa myös selkeästi löysempiä kuin kasin vakiojouset!
Toiseksi tällainen topicci jossa käy ilmi mitä voi tapahtua takana...
http://www.bimmerforums.com/forum/sh...(Pics-Attached)
Ja kolmanneksi linkki ebayhin.
Ajattelin ajan kuluksi laittaa tällaisen hyödyllisen keskustelun tänne liittyen kasin madallukseen. Ihan omalla topikilla että on helppo löytää mikäli on ajankohtaista jossakin vaiheessa kenelle tahansa. Kaikkihan tiedämme että kasi on raskas auto ja madallusvaihtoehtoja ei liiemmin ole. Se mitä moni ei kuitenkaan ehkä tiedä on että itse asiassa nämä laadukkaatkin valmistajat eivät ole täysin onnistuneet tuotoksissaan. Esimerkiksi H&R:n takajouset ovat huomattavasti löysemmät kuin edes e31:n vakio takajouset. H&R:n etujouset ovat onnistuneet ja toimivat hienosti mutta pakettina takapää jää aivan löysäksi ja tämä rasittaa mm takaiskunvaimentimien yläpäitä saattaen aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jopa iskunvaimentimien yläpäiden metallin repeytymisen. H&R:n etujousien kanssa olisikin huomattavasti parempi käyttää esimerkiksi bmw:n euro m-sport takajousia jotka itse asiassa ovat lähes täydellinen match. Osanumero näille on 33 53 1 138 738.
Eibachin jousipari on ihan käypä itsenään mutta madallus jää melko vaatimattomaksi ja lisäksi hieman etupainotteiseksi. H&R:n jouset laskevat etupäätä selkeästi enemmän kuin Eibach mutta tosiaan takajouset eivät täsmää etujousien kanssa ollenkaan.
Mikäli asennat autoosi bilsteinin iskunvaimentimet niin on EHDOTTOMAN tärkeää asentaa takaiskunvaimentimien yläpäiden kiinnityksien väliin "phoenix motorsportin rear shock tower supporting plates" tuet. Näillä on hyvinkin todennäköistä estää suht vakavakin takaiskunvaimentimien yläpäiden repeytyminen irti korista koska bilsteinin iskunvaimentimet ovat sen verran jämäkät että metallirakenteeseen alkaa kohdistua suuremmat voimat. Tämä asia tosin on ilmeisesti jossakin kohtaa elinkaarta tiedostettu myös tehtaalla koska mikäli olen oikein ymmärtänyt niin myöhemmissä kaseissa on vahvistus tuossa kohdassa. Kuitenkin nämä meidänkin kasit ovat yleensä kaikki alkupuolen tuotantoa joissa joka tapauksessa näitä tukia ei ole.
Tähän keskusteluun saa porukka kommentoida omia kokemuksiaan eri vaihtoehdoista halutessaan.
Pari linkkiä vielä, tässä ensimmäisessä on hyvää pohdintaa ja ihan tutkittua faktaa noiden eri valmistajien jousivaihtoehdoista jossa käy mm hyvin ilmi kuinka ovat löysät nuo H&R:n takajouset aivan kuten myös RD:n. Nämä itse asiassa myös selkeästi löysempiä kuin kasin vakiojouset!
Toiseksi tällainen topicci jossa käy ilmi mitä voi tapahtua takana...
http://www.bimmerforums.com/forum/sh...(Pics-Attached)
Ja kolmanneksi linkki ebayhin.
Comment