Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 madaltaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4947
    • Forssa

    E31 madaltaminen

    Moi,

    Ajattelin ajan kuluksi laittaa tällaisen hyödyllisen keskustelun tänne liittyen kasin madallukseen. Ihan omalla topikilla että on helppo löytää mikäli on ajankohtaista jossakin vaiheessa kenelle tahansa. Kaikkihan tiedämme että kasi on raskas auto ja madallusvaihtoehtoja ei liiemmin ole. Se mitä moni ei kuitenkaan ehkä tiedä on että itse asiassa nämä laadukkaatkin valmistajat eivät ole täysin onnistuneet tuotoksissaan. Esimerkiksi H&R:n takajouset ovat huomattavasti löysemmät kuin edes e31:n vakio takajouset. H&R:n etujouset ovat onnistuneet ja toimivat hienosti mutta pakettina takapää jää aivan löysäksi ja tämä rasittaa mm takaiskunvaimentimien yläpäitä saattaen aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jopa iskunvaimentimien yläpäiden metallin repeytymisen. H&R:n etujousien kanssa olisikin huomattavasti parempi käyttää esimerkiksi bmw:n euro m-sport takajousia jotka itse asiassa ovat lähes täydellinen match. Osanumero näille on 33 53 1 138 738.

    Eibachin jousipari on ihan käypä itsenään mutta madallus jää melko vaatimattomaksi ja lisäksi hieman etupainotteiseksi. H&R:n jouset laskevat etupäätä selkeästi enemmän kuin Eibach mutta tosiaan takajouset eivät täsmää etujousien kanssa ollenkaan.

    Mikäli asennat autoosi bilsteinin iskunvaimentimet niin on EHDOTTOMAN tärkeää asentaa takaiskunvaimentimien yläpäiden kiinnityksien väliin "phoenix motorsportin rear shock tower supporting plates" tuet. Näillä on hyvinkin todennäköistä estää suht vakavakin takaiskunvaimentimien yläpäiden repeytyminen irti korista koska bilsteinin iskunvaimentimet ovat sen verran jämäkät että metallirakenteeseen alkaa kohdistua suuremmat voimat. Tämä asia tosin on ilmeisesti jossakin kohtaa elinkaarta tiedostettu myös tehtaalla koska mikäli olen oikein ymmärtänyt niin myöhemmissä kaseissa on vahvistus tuossa kohdassa. Kuitenkin nämä meidänkin kasit ovat yleensä kaikki alkupuolen tuotantoa joissa joka tapauksessa näitä tukia ei ole.

    Tähän keskusteluun saa porukka kommentoida omia kokemuksiaan eri vaihtoehdoista halutessaan.

    Pari linkkiä vielä, tässä ensimmäisessä on hyvää pohdintaa ja ihan tutkittua faktaa noiden eri valmistajien jousivaihtoehdoista jossa käy mm hyvin ilmi kuinka ovat löysät nuo H&R:n takajouset aivan kuten myös RD:n. Nämä itse asiassa myös selkeästi löysempiä kuin kasin vakiojouset!

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    Toiseksi tällainen topicci jossa käy ilmi mitä voi tapahtua takana...

    http://www.bimmerforums.com/forum/sh...(Pics-Attached)

    Ja kolmanneksi linkki ebayhin.

    Last edited by mikae34; 01-05-2016, 12:47.
    Auto on liikkumaväline.
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17407
    • Turku

    #2
    Jepjep. Siinähän sitä tulikin tietoa. Csi:ssä minulla on K.A.W.:n madallussarja ja Bilsteinin pumput. Vahvistuspaloista ei ole tietoa, tuollaisesta ongelmasta en ollut kuullutkaan. K.A.W.:n ilmoitettu madallus on 60/40 ja varsinkin takapäästä mielestäni pudottaa liikaakin. Myös etupää putoaa paljon.

    Myös säädettäviä näihin on rakenneltu (E34 tolppia muokkaamalla?). Kasissa minulla on takana Teinin jouset ja jousen alla jokin alumiinipala. Tämä siis japanilaisen tekemää. Etupää on säädettävä ja korkeuteen en ole itse koskenut. Auto kulkee selvästi korkeammalla kuin Csi, mutta on pintakova.

    Tässä hieman omia kokemuksia E31:stä.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4947
      • Forssa

      #3
      Tuota ongelmaa on dokumentoitu ympäri maailmaa monissa eri autoissa. Suosittelen voimakkaasti hankkimaan ne vahvikepalat sinne iskarien yläpäiden kiinnityksien väliin. 10min homma asentaa ja saattaa välttyä isolta vahingolta. Ongelman todennäköisyys korostuu mitä jäykemmällä alustalla ajelee.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Esba
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 14
        • Joensuu

        #4
        Liekkö nuo kaikki bilsteinin pumput yhtä kovia? Mulla on jotkut bilsteinit alla, ja on ihan helvetin kovat.

        Comment

        • P-J
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 488
          • Hervanta

          #5
          En tiedä Techniche instrumente, mutta Orange Beuty oli yllättävän mukava.
          sigpic

          xenonled.com

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎