Olen täällä Etelä-Koreassa reilun vuoden töissä eli käytännössä siis saan tuoda verovapaan auton mukanani Suomeen takaisin muuttaessa. Ongelmana on vain se, että Bemarit ovat täällä kalliimpia kuin Suomessa. Paikalliset "autot" ovat todella edullisia, mutta niiden saaminen Suomen rekisteriin ei olekaan kovin helppoa...no se on oma tarinansa se.
Silmiini sattui 12/1992 mallisen Alpina 850:n myynti-ilmoitus. Selailin tuossa jo tuota 850:sta koskevaa ketjua, mutta haluaisin pari juttua kysäistä tuosta automallista.
Onko tuo 850 Alpina kovinkin harvinainen ja ovatko niiden hinnat Suomessa ja Euroopassa korkeammat kuin normaaleilla 850:lla? Ja missähän hinnoissa mahtavat liikkua?
Pistin linkin tuohon oheen eli voitte itse katsoa, mutta silmiin osui se, että moottoritilassa oleva maali on metallihohtopunaista, mutta auto on hopeanharmaa (eli siis varmastikin uudelleenmaalattu). Sinänsä se ei ole yllätys, sillä täällä hopea on selkeästi halutuin auton väri. Mutta kannattaako tuon takia jotain erityisesti autosta katsoa?
Selailin tuota autoa koskevia nettisivuja ja tuo malli on 4-lovisella automaattilaatikolla varustettu. Itselläni ei tosin ole mitään tietoa kyseisen laatikon kestävyydestä.
Ilmoituksen mukaan autolla on ajettu 60000km (mittarissa näyttää yhden kuvan perusteella olevan 67000km). Tuohon lukemaan lukemaan luultavasti voinee luottaa, koska auto on Seoulissa ja siellä ei juurikaan kilometrejä kerry.
Onko hyviä vinkkejä, kuinka asian kanssa kannattaa edetä, sillä tuo auto voisi hyvinkin kiinnostaa. VIN-koodin ajattelin heti aluksi pyytää, niin sitä kautta autosta varmaan irtoaa enemmän tietoa.
Kaikenlaiset kommentit ja vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita, sillä tuollaisen auton ostamisen suunnitteleminen on aina hankalaa, saati sitten maassa, jossa tuskin kukaan puhuu englantia.
Kiitos kaunis jo etukäteen.
Ja tässä siis linkki:
Silmiini sattui 12/1992 mallisen Alpina 850:n myynti-ilmoitus. Selailin tuossa jo tuota 850:sta koskevaa ketjua, mutta haluaisin pari juttua kysäistä tuosta automallista.
Onko tuo 850 Alpina kovinkin harvinainen ja ovatko niiden hinnat Suomessa ja Euroopassa korkeammat kuin normaaleilla 850:lla? Ja missähän hinnoissa mahtavat liikkua?
Pistin linkin tuohon oheen eli voitte itse katsoa, mutta silmiin osui se, että moottoritilassa oleva maali on metallihohtopunaista, mutta auto on hopeanharmaa (eli siis varmastikin uudelleenmaalattu). Sinänsä se ei ole yllätys, sillä täällä hopea on selkeästi halutuin auton väri. Mutta kannattaako tuon takia jotain erityisesti autosta katsoa?
Selailin tuota autoa koskevia nettisivuja ja tuo malli on 4-lovisella automaattilaatikolla varustettu. Itselläni ei tosin ole mitään tietoa kyseisen laatikon kestävyydestä.
Ilmoituksen mukaan autolla on ajettu 60000km (mittarissa näyttää yhden kuvan perusteella olevan 67000km). Tuohon lukemaan lukemaan luultavasti voinee luottaa, koska auto on Seoulissa ja siellä ei juurikaan kilometrejä kerry.
Onko hyviä vinkkejä, kuinka asian kanssa kannattaa edetä, sillä tuo auto voisi hyvinkin kiinnostaa. VIN-koodin ajattelin heti aluksi pyytää, niin sitä kautta autosta varmaan irtoaa enemmän tietoa.
Kaikenlaiset kommentit ja vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita, sillä tuollaisen auton ostamisen suunnitteleminen on aina hankalaa, saati sitten maassa, jossa tuskin kukaan puhuu englantia.
Kiitos kaunis jo etukäteen.
Ja tässä siis linkki:
Comment