Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 850 Alpina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    BMW 850 Alpina

    Olen täällä Etelä-Koreassa reilun vuoden töissä eli käytännössä siis saan tuoda verovapaan auton mukanani Suomeen takaisin muuttaessa. Ongelmana on vain se, että Bemarit ovat täällä kalliimpia kuin Suomessa. Paikalliset "autot" ovat todella edullisia, mutta niiden saaminen Suomen rekisteriin ei olekaan kovin helppoa...no se on oma tarinansa se.

    Silmiini sattui 12/1992 mallisen Alpina 850:n myynti-ilmoitus. Selailin tuossa jo tuota 850:sta koskevaa ketjua, mutta haluaisin pari juttua kysäistä tuosta automallista.

    Onko tuo 850 Alpina kovinkin harvinainen ja ovatko niiden hinnat Suomessa ja Euroopassa korkeammat kuin normaaleilla 850:lla? Ja missähän hinnoissa mahtavat liikkua?

    Pistin linkin tuohon oheen eli voitte itse katsoa, mutta silmiin osui se, että moottoritilassa oleva maali on metallihohtopunaista, mutta auto on hopeanharmaa (eli siis varmastikin uudelleenmaalattu). Sinänsä se ei ole yllätys, sillä täällä hopea on selkeästi halutuin auton väri. Mutta kannattaako tuon takia jotain erityisesti autosta katsoa?

    Selailin tuota autoa koskevia nettisivuja ja tuo malli on 4-lovisella automaattilaatikolla varustettu. Itselläni ei tosin ole mitään tietoa kyseisen laatikon kestävyydestä.

    Ilmoituksen mukaan autolla on ajettu 60000km (mittarissa näyttää yhden kuvan perusteella olevan 67000km). Tuohon lukemaan lukemaan luultavasti voinee luottaa, koska auto on Seoulissa ja siellä ei juurikaan kilometrejä kerry.

    Onko hyviä vinkkejä, kuinka asian kanssa kannattaa edetä, sillä tuo auto voisi hyvinkin kiinnostaa. VIN-koodin ajattelin heti aluksi pyytää, niin sitä kautta autosta varmaan irtoaa enemmän tietoa.

    Kaikenlaiset kommentit ja vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita, sillä tuollaisen auton ostamisen suunnitteleminen on aina hankalaa, saati sitten maassa, jossa tuskin kukaan puhuu englantia.

    Kiitos kaunis jo etukäteen.

    Ja tässä siis linkki:
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Tampere

    #2
    Äkkiseltään muistelisin että noita "vain" 5 litrasella koneella tehtyjä on valmistettu alle sata, eli hintaa kärrylle tulee jo keräilymielessä aika hyvin verrattuna normaalin 850:seen.. Niinkuin Alpinoille yleensä.. Vahvasti kyllä epäilen että kyseessä on "vakio" 850, mihin on pultattu/liimattu/maalattu Alpinan kitti ja tarrat päälle-- Eihän kukaan ole niin dorka että maalauttaa aidon Alpinan tollasella pintavärinvaihdolla uuteen sävyyn? Eihän?
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual

    Comment

    • Susi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 473
      • Kuopio, Suomi

      #3
      Alan kyllä olla samaa mieltä kanssasi, sillä sisäkuvissa ei ainakaan näy missään Alpinan merkkiä.

      No pitää varmuuden vuoksi ottaa myyjään yhteyttä, ettei jää harmittamaan. Harmi sinänsä, sillä jos olisi ollut aito Alpina niin olisin saattanut ostaa sen pois kuleksimasta...

      Comment

      • BcB
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Tampere

        #4
        jeps.. Tarkemmin kun katsoo, niin eihän siinä ole edes etuspoilerissa Alpinan trademark logoa, eikä konepellissä ilmanottoaukkoja, mitkä aidossa on.. Eikä pal mitään muutakaan.. Eli ei edes kovin tarkasti tehty replica..
        Näillä mennään...

        530d e60 sedan

        Ex:
        320 e30 Imola Red Coupe
        525i e34 Luxorbeige Sedan
        535i e34 Shadowline Sedan
        328i e36 Touring M-Sport
        535 e39 sedan V8- manual

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Kyseisessä autossa ei taida olla Alpinaa muuta kuin vanteet ja kyltti peräkontin luukussa. Alpinen stereoita näyttäisi olevan sitäkin enemmän. Olen tuonut Saksasta Suomeen aidon Alpina B12 Coupen eli BMW 850i:n Alpina version. Mittaristossa oli Alpina tekstit, penkeissä Alpinan raidat, konehuoneessa Alpinan runkonumero ja kyltit, Alpinan etuspoileri, Alpinan 9+10,5x18" vanteet 245/285 renkailla jne..
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Hevimies
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1456
            • Savonlinna

            #6
            Ja taitaa tuon korean ihmeen alpina-vanteetkin olla replicat kun näkyy venttiilikin...

            Comment

            • BcB
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 222
              • Tampere

              #7
              Mitäpäs Juhis kuntansi toi aito B12 suomeen tuotuna? Ja kumpaa mallia oli, siis 5 vai 5.6 litranen?
              Näillä mennään...

              530d e60 sedan

              Ex:
              320 e30 Imola Red Coupe
              525i e34 Luxorbeige Sedan
              535i e34 Shadowline Sedan
              328i e36 Touring M-Sport
              535 e39 sedan V8- manual

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #8
                juu perus 850iA toi on CSI:n korisarjalla (puskurit ja takaspoileri)...

                alkuperäinen väri taitaa olla joku viininpunainen konehuoneesta päätellen!

                voi tosiaan olla aika hankala tuolta puolen palloa löytää "kunnon" eurooppalaista autoa

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #9
                  Originally posted by BcB
                  Mitäpäs Juhis kuntansi toi aito B12 suomeen tuotuna? Ja kumpaa mallia oli, siis 5 vai 5.6 litranen?
                  En viitsi kertoa hintaa tarkemmin, koska nämä hintajutut on aina ostajan ja myyjän välisiä asioita. Mutta yli 10000 euroa ja alle 20000 euroa hinta oli kummiskin. Auto oli aito 5.0 litrainen 350hv versio, väriltään Calypsorot-metallic mustalla sportnahkasisustalla. Autosta on ollut kuvia täällä foorumilla ja lyhyesti mainittu myös Suomen BMW Kerhon Bermaristi lehdessä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #10
                    Originally posted by Hevimies
                    Ja taitaa tuon korean ihmeen alpina-vanteetkin olla replicat kun näkyy venttiilikin...
                    Vanhemman mallin Alpina vanteissa on venttiili normaalisti ulkokehällä.

                    Otin kuvan todisteeksi. Kuvassa aito Alpina B12 Coupen etuvanne 9x18" 245/40/18 renkaalla.
                    Attached Files
                    Last edited by Juhis; 27-06-2005, 22:59.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #11
                      Älä osta tätä "ALPINAa"...

                      ... eli ainakaan tuota autoa. Ettei tarvitse katua.

                      Comment

                      • Susi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 473
                        • Kuopio, Suomi

                        #12
                        Kiitokset kaikille kommenteista.

                        Niinhan siina kavi, etta kun kuvan nain niin "kuolausfaktori" kasvoi niin suureksi, etta silmatkin sumensi, joten siksi hirveassa hurmiossa tuli tama thread avattua. Nyt hiukan nolottaa...

                        Kyseinen karry taitaa tosiaan olla spoilerisarjalla ja ylimaalauksella pilattu eli se siita.

                        Mutta mahtava juttu huomata, etta supportti toimii tanne kauaskin tarvittaessa.

                        Jos jollain on kysymyksia Etela-Koreaan liittyen niin minulle voi vaikka PM:aa laittaa niin vastaan jos vain suinkin osaan.

                        Kiitokset viela ja tuo auto saa minun puolestani jaada liikkeeseen.

                        Comment

                        • Max
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 994
                          • Kotona

                          #13
                          Tuossa ALPINA B12 5,0 (e-31) linkki, josta löytyypi jonkinmoista tietoa ko. autosta...

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Juhis
                            Vanhemman mallin Alpina vanteissa on venttiili normaalisti ulkokehällä.

                            Otin kuvan todisteeksi. Kuvassa aito Alpina B12 Coupen etuvanne 9x18" 245/40/18 renkaalla.
                            Näin on, omissa E34 B10/B10 Bi-turbon vanteissa on venttiilit myös näkyvillä.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              #15
                              pannaas vielä toinen E31

                              linkki ihan vain varmuudeksi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎