Announcement

Collapse
No announcement yet.

840 vai 850?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    #16
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Joo, tosiaan Lagunengrün, varmistettu. On tuommoisesta sen verran pitkään haaveiltu, että tämä keissi katsotaan loppuun asti.

    Kevättä odotellessa...
    Fiilishän kasissa on aivan omaa luokkaansa. Fiilis nousee heti kun käynnistää moottorin (varsinkin se V12!) Itselläni on myös tuo 650i ja vaikka se vissiin on parempi auto niin on se kyllä todella tylsä ja mauton kasiin verrattuna.
    Päivittele sitten vaikka tähän topicciin asian etenemistä.
    Last edited by mikae34; 14-02-2019, 17:46.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • elemo
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 44
      • Kaakko

      #17
      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Joo, tosiaan Lagunengrün, varmistettu. On tuommoisesta sen verran pitkään haaveiltu, että tämä keissi katsotaan loppuun asti.

      Kevättä odotellessa...

      Mahtaako olla YEG-XXX rekkari? Kävi vastaava tuossa Simpeleellä leimalla viime syksynä ja taisi sieltä leima irrota. Täsmää ainakin väri ja tekniikka. Komea näky kyllä etenkin tuossa värissä.
      E34 540iA -94

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1852
        • Lappeenranta, Finland

        #18
        Originally posted by elemo View Post
        Mahtaako olla YEG-XXX rekkari?
        Paha tuota on mennä kieltämään...

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          #19
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Paha tuota on mennä kieltämään...
          Tuota autoa ei ole minun ja Hantten pitämässä excelissä. Privaan voisi laittaa tietoja autosta (VIN, rek.nro, km:t, rekisteröintivuosi, varusteet, sisusta jne.).
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • PappaST
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2013
            • 265
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Senverran sotkeudun tarinaan, että jos joskus olisi pihassa 850 niin olisin niin kerettiläinen että heivaisin motronicit ja jakajat mäkeen ja laittasin suorasytytyksen ja modernin sekventaali-suihkuttajan Mutta ei toistaiseksi ole tällaista tulossa.


            Periaatteessahan M70 ei ole kuin 2xM20? Paitsi jakopää ketjulla joten sen puolesta helpompi:think Kunnossa ollessaan ei varmaan ajamalla saa loppuun. Jos verrataan millaista rääkkiä M20 kestää.

            Aivan mielenkiinnosta kysyn että kuinka toteuttaisit tämän touhun ja millä ohjauksella? (sinä kun käsittääkseni aiheesta ymmärrät).

            Ilmeisesti nykypäivänä ei ongelma after ecuille töötätä 12 sylinterin ohjausta? Eli kaikki oem romut mäkeen ja uutta tilalle?
            Mitähän etua tästä käytännössä saisi?
            Tietenkin viritellessä selvät edut, muutoin tieten vain jonkinmoinen vikavapaus alkuperäisen vanhan ongelmista, mutta kenties uudet ongelmat after ecun myötä?
            BMW E31 850 Ci

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #21
              Originally posted by PappaST View Post
              Aivan mielenkiinnosta kysyn että kuinka toteuttaisit tämän touhun ja millä ohjauksella? (sinä kun käsittääkseni aiheesta ymmärrät).

              Ilmeisesti nykypäivänä ei ongelma after ecuille töötätä 12 sylinterin ohjausta? Eli kaikki oem romut mäkeen ja uutta tilalle?
              Mitähän etua tästä käytännössä saisi?
              Tietenkin viritellessä selvät edut, muutoin tieten vain jonkinmoinen vikavapaus alkuperäisen vanhan ongelmista, mutta kenties uudet ongelmat after ecun myötä?
              Kiinnostaa kans itteäni, kun oon jotenkin hahmottanut että yhden sähkösen kaasuläpän ohjaus on jotenkin ok, mutta miten kahden? Mulla ois koneessa nokan asennontunnistinkin jo paikoillaan
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #22
                Originally posted by Morkai View Post
                Kiinnostaa kans itteäni, kun oon jotenkin hahmottanut että yhden sähkösen kaasuläpän ohjaus on jotenkin ok, mutta miten kahden? Mulla ois koneessa nokan asennontunnistinkin jo paikoillaan
                mm. Maxxecu pro kykenee ohjaamaan kahta sähköistä kaasuläppää. En ole tarkemmin tutustunut kaasuläppien sähköohjauksiin, mutta ne alkaa paremman pään aftermarket-ecuissa olla peruskauraa. Kuten vikamuistit ja can-väylä jne.


                Niin ja ainakin M7x-moottoriperheessä on aika iso etu että virranjaottimista pääsee eroon. Ne on kuitenkin aika arvokkaita ja kuluvia osia. Suorasytkää joko wasted-sparkkina tai COP-tyyliin.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #23
                  Originally posted by PappaST View Post
                  Aivan mielenkiinnosta kysyn että kuinka toteuttaisit tämän touhun ja millä ohjauksella? (sinä kun käsittääkseni aiheesta ymmärrät).

                  Ilmeisesti nykypäivänä ei ongelma after ecuille töötätä 12 sylinterin ohjausta? Eli kaikki oem romut mäkeen ja uutta tilalle?
                  Mitähän etua tästä käytännössä saisi?
                  Tietenkin viritellessä selvät edut, muutoin tieten vain jonkinmoinen vikavapaus alkuperäisen vanhan ongelmista, mutta kenties uudet ongelmat after ecun myötä?
                  Itse varmaan rakentaisin ihan tinaamalla alusta asti, mutta kaikille muille jotka edes harkitsee asiaa, on valmiita kaupallisia laitteita monta erilaista joista valita.


                  Bemarin vakioantureista suurin osa kävisi sellaisenaan, mutta johtosarjan joutuisi muuttamaan vastaamaan uutta ecua eli 12 sylinterin suutin- ja sytytysohjaukset joutuisi rakentamaan. Ja kuten jo totesin, ns. suorasytytys on suuri etu verrattuna virranjaottimiin joissa on liikkuvia ja kuluvia osia. Nykyaikaisissa aftermarket ecuissa on jo vikakoodien tallennus ja niitä pääsee tutkimaan tietokoneella reaaliaikaisesti jolloin monenlaiset anturiviat paljastuu hetkessä. En oikein itse jaksaisi vanhojen motronicien kanssa askarrella jos niihin jotain ongelmaa tulisi, koska monesti viankorjaus perustuu siihen, että osia vaihdetaan niin kauan kun viallinen löytyy. Aftermarket-ecu kertoo aika nopeasti, missä vika on. Samoin kuin nykyiset OEM-ecutkin.


                  Nämä on omia pohdintoja. Toinen puoli asiaa on, että arvokkaan auton säilyttäminen alkuperäiskunnossa voi olla sijoituksena parempi. Mutta jos itsellä olisi 8-sarjalainen, se olisi samanlainen harrasteauto kuin muutkin tähän asti ja rakentaisin sitä kuten muitakin.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎