Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 vm 1992 keittää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WhiteShark
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22
    • Espoo

    850 vm 1992 keittää.

    Hei,

    Kaverin klassikko alkoi yhtäkkiä keittämään. Lämmöt ihan tapissa.

    Mikä muu voisi olla syynä kuin termostaatti jäänyt kiinni-asentoon? Nestettä selvästi on koska kun vähänkin yrittää avata paisuntasäiliön korkkia niin tunkee heti nestettä ulos ja suhisee.

    edit: ylävesiletku ihan tyhjän tuntuinen. Todella kova paine vieläkin paisarissa, vaikka vesi jo alle kiehumispisteen.
    Last edited by WhiteShark; 14-06-2023, 15:40.
  • Nipea
    BTCF Hallitus
    • Aug 2017
    • 285
    • Pks

    #2
    Tarkasta ensiksi ettei järjestelmässä ole ilmaa.

    Jos viimeisestä nesteiden vaihdosta on aikaa, niin kannattaa ne vaihdella ja samalla sitten termari ja vesipumppu.
    E38 728 -96

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 526
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Originally posted by WhiteShark View Post
      Hei,

      Kaverin klassikko alkoi yhtäkkiä keittämään. Lämmöt ihan tapissa.

      Mikä muu voisi olla syynä kuin termostaatti jäänyt kiinni-asentoon? Nestettä selvästi on koska kun vähänkin yrittää avata paisuntasäiliön korkkia niin tunkee heti nestettä ulos ja suhisee.

      edit: ylävesiletku ihan tyhjän tuntuinen. Todella kova paine vieläkin paisarissa, vaikka vesi jo alle kiehumispisteen.
      Voi olla ilmaa. Ilmaus on joko automaattinen tai ihan nipalla oleva. Lisäksi jos järjestelmä vuotaa, voi lämmetä melko nopeaan ( ei pidä painetta). Nestettä ei välttämättä ole tarpeeksi, vaikka lämpimänä pyrkii paisarista ulos. Veikkaan, että on vuotanut pumpusta tai jostain muualta nesteitä ulos ja nyt siellä on vajaatäyttö ja varmaan ilmalukkokin.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1363
        • Lempäälä

        #4
        Tai hankalin klassikko - pesipumpun akseli pyörii, mutta siivikko murtunut akselilta --> vesipumppu viallinen.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Hantte
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 350
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by repsa View Post
          Tai hankalin klassikko - pesipumpun akseli pyörii, mutta siivikko murtunut akselilta --> vesipumppu viallinen.
          Vesipumppi vielä saatavilla:
          Hantte
          Z4 sDRIVE 35i, -09
          ex: E31, 850i, -91

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 526
            • Finland Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Hantte View Post
            Eikö tuo ole sama pumppu, kuin 750: ssä, joita saa joka paikasta ?
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by jaskap View Post
              Eikö tuo ole sama pumppu, kuin 750: ssä, joita saa joka paikasta ?
              Ei ole sama. 850i pumpussa on yksi letkulähtö enemmän.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Minulla on yksi melkein uusi M70 vesipumppu jemmassa M73 konversiosta jos tulee hätä käteen.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Timo N
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 172
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by WhiteShark View Post
                  Hei,

                  Kaverin klassikko alkoi yhtäkkiä keittämään. Lämmöt ihan tapissa.

                  Mikä muu voisi olla syynä kuin termostaatti jäänyt kiinni-asentoon? Nestettä selvästi on koska kun vähänkin yrittää avata paisuntasäiliön korkkia niin tunkee heti nestettä ulos ja suhisee.

                  edit: ylävesiletku ihan tyhjän tuntuinen. Todella kova paine vieläkin paisarissa, vaikka vesi jo alle kiehumispisteen.
                  Olisko kuitenkin nestettä hävinnyt ja nyt keittää sen takia. Kansipahvit palaneet ja kannet kierossa? Toivottavasti ei.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎