No niin reissu onnistu siis ihan hyvin ja hyvältähän toi auto näyttää.Vanteetkin passaa ihan mukavasti. Vai on sulla pitkä vikalista? Onko vaan osien puutetta vai jotain ihan konkreettisia vikoja joita joutuu korjailemaan ennen käyttöönottoa?
Joo, reissu meni ihan ok. Ajokokemusta tosin vasta alle 150km. Auto on kyllä ulkoa todella kaunis. Päät kyllä kääntyi kylillä vanhoilta papoiltakin, kun sillä ajoi . Sääli siitä oli erota . Lähinnä pikkuvikaa autossa. Isompana ilmastointi ei toimi, kompura ei lähde käymään, saattaa johtua, että on aineetkin tyhjänä. Sitä en tutki ennen kevättä. Turha laittaa uusia aineita väriaineineen sisään ja todeta, että on keväällä käyttämättömyyttään taas tyhjät.
Ajettaessa tärisee satasen nopeudella, ensimmäisenä on säädettävä aurauskulmat ja toisena eturenkaiden painotus (takarenkaat juuri painotettu). Alusta vaikuttaa olevan kunnossa ja ulkonäkökin mukavan matala. Osaako joku täällä korjata ajotietokoneen pikseleitä tuossa korimallissa? Myöskään puhaltimen nopeudensäätö ei toimi niinkuin pitäisi, eikä ilmansäätö. Vesiventtiilit?
Katon sisäverhoilu roikkuu, osaisiko sille joku tehdä jotain vai onko vietävä uudelleen verhoiltavaksi?
Tuossa nyt alkuun. Perushuoltoa siihen tehdään ekana: Tulpat, öljyt, ilmansuodatin, pyörijä, moottorin käynnin kuuntelua, tulpanjohtojen tarkastus jne. Ensimmäisenä ajovalolasit vaihdettava. Asiasta tietoa, Jones69? Katsastusajankohtaa ei ole vielä päätetty, voi mennä keväällekin.
Onko kellään kasinomistajalla ollut vaikeuksia saada auto päästöjen puolesta katsastuksesta läpi? Juttelin erään ex-omistajan kanssa: Hänellä oli ollut suuria vaikeuksia ja sama ongelma omistamansa seiskan kanssa. Moottori siis M70.
Tuohon vaan Alpina classicit 19 tuumaisena alle niin johan kelpaa
Itse tykkäisin eniten RS:stä tai RC:stä ja väriin sopivat RS:t mulla onkin jemmassa. Tosin hankittu tuota E24:ää varten. Lisäksi 9x17" on vähän pieni kasiin. Eli pitäisi löytää 18 tai 19" RC:t/RS:t. ALPINA-vanteet varmaan pitäisi olla 19, koska ei noi nykyisetkään liian suurelta näytä. ALPINA 18" on myynnissä täällä parhaillaan. Toisaalta auto ei ole aito ALPINA...
Lisäksi luonnossa nähtynä nuo vanteet eivät ole hassumman näköiset ja ovat ihan asiallisessa kunnossa. Todennäköisesti en tee vanneasialle ainakaan ensi kesänä mitään.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Joo, reissu meni ihan ok. Ajokokemusta tosin vasta alle 150km. Auto on kyllä ulkoa todella kaunis. Päät kyllä kääntyi kylillä vanhoilta papoiltakin, kun sillä ajoi . Sääli siitä oli erota . Lähinnä pikkuvikaa autossa. Isompana ilmastointi ei toimi, kompura ei lähde käymään, saattaa johtua, että on aineetkin tyhjänä. Sitä en tutki ennen kevättä. Turha laittaa uusia aineita väriaineineen sisään ja todeta, että on keväällä käyttämättömyyttään taas tyhjät.
Ajettaessa tärisee satasen nopeudella, ensimmäisenä on säädettävä aurauskulmat ja toisena eturenkaiden painotus (takarenkaat juuri painotettu). Alusta vaikuttaa olevan kunnossa ja ulkonäkökin mukavan matala. Osaako joku täällä korjata ajotietokoneen pikseleitä tuossa korimallissa? Myöskään puhaltimen nopeudensäätö ei toimi niinkuin pitäisi, eikä ilmansäätö. Vesiventtiilit?
Katon sisäverhoilu roikkuu, osaisiko sille joku tehdä jotain vai onko vietävä uudelleen verhoiltavaksi?
Tuossa nyt alkuun. Perushuoltoa siihen tehdään ekana: Tulpat, öljyt, ilmansuodatin, pyörijä, moottorin käynnin kuuntelua, tulpanjohtojen tarkastus jne. Ensimmäisenä ajovalolasit vaihdettava. Asiasta tietoa, Jones69? Katsastusajankohtaa ei ole vielä päätetty, voi mennä keväällekin.
Onko kellään kasinomistajalla ollut vaikeuksia saada auto päästöjen puolesta katsastuksesta läpi? Juttelin erään ex-omistajan kanssa: Hänellä oli ollut suuria vaikeuksia ja sama ongelma omistamansa seiskan kanssa. Moottori siis M70.
Itse tykkäisin eniten RS:stä tai RC:stä ja väriin sopivat RS:t mulla onkin jemmassa. Tosin hankittu tuota E24:ää varten. Lisäksi 9x17" on vähän pieni kasiin. Eli pitäisi löytää 18 tai 19" RC:t/RS:t. ALPINA-vanteet varmaan pitäisi olla 19, koska ei noi nykyisetkään liian suurelta näytä. ALPINA 18" on myynnissä täällä parhaillaan. Toisaalta auto ei ole aito ALPINA...
Lisäksi luonnossa nähtynä nuo vanteet eivät ole hassumman näköiset ja ovat ihan asiallisessa kunnossa. Todennäköisesti en tee vanneasialle ainakaan ensi kesänä mitään.
Mulla meni päästöistä ihan heittämällä läpi. Vaikka sitä vähän epäilin aluks. Mutta noistahan voi kokeilla molemmista putkista päästöt ovat eri piirissä.
Valot saa pois erittäin helposti ja ilmeisesti ovat helppo purkaakin osiin.
Ne on jotkut Xenon-lookit, en ole tutkinut vielä tarkemmin. Mutta E-hyväksyntää ei ole linssissä, joten se on uusittava.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ne on jotkut Xenon-lookit, en ole tutkinut vielä tarkemmin. Mutta E-hyväksyntää ei ole linssissä, joten se on uusittava.
Projektori xenon polttimolla sitten näköjään, mutta aika useasti olen kuullut leimattavan lasista löytyvällä DOT merkinnällä näin vanhoja autoja, etenkin jos valokuvio on kunnossa.
Tiedossa on toki että laki vaatii e:n, jos sellainen on saatavilla, käytäntö on vain osoittanut toista ainakin jenkki hyväksyntien kanssa.
Projektori xenon polttimolla sitten näköjään, mutta aika useasti olen kuullut leimattavan lasista löytyvällä DOT merkinnällä näin vanhoja autoja, etenkin jos valokuvio on kunnossa.
Tiedossa on toki että laki vaatii e:n, jos sellainen on saatavilla, käytäntö on vain osoittanut toista ainakin jenkki hyväksyntien kanssa.
Ok, kiitos tiedosta. En muista vain nähneeni niissä DOT-merkintääkään. Muistatko sä? Mitä tuo projektori xenon tarkoittaa? Käsittääkseni se on kuitenkin halogeeni, koska kuumenee. Xenonhan ei kuumene.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ok, kiitos tiedosta. En muista vain nähneeni niissä DOT-merkintääkään. Muistatko sä? Mitä tuo projektori xenon tarkoittaa? Käsittääkseni se on kuitenkin halogeeni, koska kuumenee. Xenonhan ei kuumene.
Oli kulmassa DOT ja mielestäni oli vakio projektori ja halogeeni lampulla, aavistuksen sinisellä polttimolla.
Mutta jos vaikutti xenonin näköiseltä, niin aika usein nuo kaukoidän miehet laittaa tuonne halogeeni polttimon tilalle aftermarket xenon polttimot.
Tuon kuvan osa nro 1 ja siitä kääntää tai muokkaa rajauksen tekevän pinnan toisin päin.
Aikaisemman viestin linkki oli 7-series valon sisältä, jossa oli käännettävä pelti lirvake, mutta etk kuvan perusteella 8-series valo voi olla kiinteällä osalla. eli aika vastaava kuin esimerkiksi Toyotan projektori.
Toyotan ja oletettavasti myös tämän 8-series valon voi kääntää helpoiten lisäämällä tuonne pienen peltisen siivun. Ainakin halvempi ratkaisu kuin kokonaan uusi tai käytetty umpio, eikä tekemiseen kovin montaa tuntia mene.
Kiitos avusta! Täytyy tutkia ja laittaa viestiä kaverille, kenen hellässä huomassa auto tällä hetkellä on huollossa.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
850 omistajilta kyselisin itsekin hieman noiden melutasosta. Tänne tuli myös hiljan 850 ja kysyisinkin että kuuluuko näiden oikeasti olla noin törkeen meluisia sisälle. Siis oikeasti kun ajaa tuolla maantiellä 100km/h niin takaa sisälle kantautuva melu on ihan järjetön?? Työajossa oleva Ford Transitkin on maantiellä hiljaisempi kuin tämä, ei voi olla oikeasti, vai voiko?
Renkaat takana ovat 265/40/17 bridgestone potenza joku.
850 omistajilta kyselisin itsekin hieman noiden melutasosta. Tänne tuli myös hiljan 850 ja kysyisinkin että kuuluuko näiden oikeasti olla noin törkeen meluisia sisälle. Siis oikeasti kun ajaa tuolla maantiellä 100km/h niin takaa sisälle kantautuva melu on ihan järjetön?? Työajossa oleva Ford Transitkin on maantiellä hiljaisempi kuin tämä, ei voi olla oikeasti, vai voiko?
Renkaat takana ovat 265/40/17 bridgestone potenza joku.
Mikä melu sulla kuuluu? Rengasmelu, moottori vai suhina karmittomista ovista? Mä ainakin yllätyin auton hiljaisuudesta. Paljon hiljaisempi kuin E24, jonka karmiton ovi vanhuuttaan varmaan suhisee kohtuu paljon motarinopeuksissa.
Sen sijaan kasissa moottori ei juurikaan kuulu (normaalisti) ja renkaat mulla takana 275/30/19 ja rengasmelu pienempi kuin E46:ssani!
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mikä melu sulla kuuluu? Rengasmelu, moottori vai suhina karmittomista ovista? Mä ainakin yllätyin auton hiljaisuudesta. Paljon hiljaisempi kuin E24, jonka karmiton ovi vanhuuttaan varmaan suhisee kohtuu paljon motarinopeuksissa.
Sen sijaan kasissa moottori ei juurikaan kuulu (normaalisti) ja renkaat mulla takana 275/30/19 ja rengasmelu pienempi kuin E46:ssani!
Ilmeisesti se on rengasmelu koska kun ajaa juuri päällystetylle osuudelle niin hiljenee varsin paljon, silloinkin kuitenkin vielä hyvinkin meluisa. Tuossa 100 vauhdissa esimerkiksi e34 on 10-0 hiljaisempi kuin tämä vaikka siinäkin on käynyt minulla jos jonkinmoista rengasta vuosien saatossa alla ja aina on ollut todella paljon hiljaisempi. Edestä ei kuulu minkäänlaisia ääniä vaan kaikki melu kantautuu takaa ja juurikin ilmeisesti renkaista mutta se on varsin sietämättömän kova se melu joka sieltä tulee...
Suhinoita ei kuulu ikkunoista juuri ollenkaan ja se yllätti minutkin
Ilmeisesti se on rengasmelu koska kun ajaa juuri päällystetylle osuudelle niin hiljenee varsin paljon, silloinkin kuitenkin vielä hyvinkin meluisa. Tuossa 100 vauhdissa esimerkiksi e34 on 10-0 hiljaisempi kuin tämä vaikka siinäkin on käynyt minulla jos jonkinmoista rengasta vuosien saatossa alla ja aina on ollut todella paljon hiljaisempi. Edestä ei kuulu minkäänlaisia ääniä vaan kaikki melu kantautuu takaa ja juurikin ilmeisesti renkaista mutta se on varsin sietämättömän kova se melu joka sieltä tulee...
Suhinoita ei kuulu ikkunoista juuri ollenkaan ja se yllätti minutkin
Eihän ne vaan ole RunFlat renkaat siellä takana :think
Niistä voisi lähteä mekkalaa. Tai sitten laakeri?
Kokeilepa vaihtaa rengasmerkkiä ja mieluummin ihan uusiin, ne ovat hiljaisemmat kuin vanhat kovat korput. Itsellä oli edessä ainakin Nankangit, takasten merkkiä en muista.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment