Announcement

Collapse
No announcement yet.

850i käy 6-pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #16
    Vielä ei ole ehjää kaasuasentopotikkaa löytynyt, tuo oma kun näytti jotenkin rukatulta... mm. kaksi piuhaa oli siinä leikattu sivuleikkureilla poikki :think Liittimen kaikkiin 8-napaan meni silti johdot, siinä vain on kaksi ylimääräistä johdinta katkottuna ilman paikkaa. Paljon auttaisi jopa kuva tuosta liittimestä ja johtojen väreistä, noita kun on monessa e32 750 ja e31 850 malleissa.

    Tämä tieto löytyy tosin muutenkin, kun Metron huollosta annettiin koko kyseisen automallin sähköt sisältävä mappi lainaan... eli nyt on jo pienet mahdollisuudet kyseinen vika paikantaa, mappi on vain kovasti laaja ja saksankielinen
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Zoui View Post
      Vielä ei ole ehjää kaasuasentopotikkaa löytynyt, tuo oma kun näytti jotenkin rukatulta... mm. kaksi piuhaa oli siinä leikattu sivuleikkureilla poikki :think Liittimen kaikkiin 8-napaan meni silti johdot, siinä vain on kaksi ylimääräistä johdinta katkottuna ilman paikkaa. Paljon auttaisi jopa kuva tuosta liittimestä ja johtojen väreistä, noita kun on monessa e32 750 ja e31 850 malleissa.

      Tämä tieto löytyy tosin muutenkin, kun Metron huollosta annettiin koko kyseisen automallin sähköt sisältävä mappi lainaan... eli nyt on jo pienet mahdollisuudet kyseinen vika paikantaa, mappi on vain kovasti laaja ja saksankielinen
      Mulla on koneella pdf formaatissa tuo bmw:n huolto-ohjekirja englanninkielisenä ja ainakin siitä löytyi tuohon kaasuasentopotikkaan korjaus&diagnosointi ohjeita sivulta 12-72/5. Jos sulla on sama kirja saksaksi, niin sitten ohjeet pitäs löytyä tuolta.
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
        Mulla on koneella pdf formaatissa tuo bmw:n huolto-ohjekirja englanninkielisenä ja ainakin siitä löytyi tuohon kaasuasentopotikkaan korjaus&diagnosointi ohjeita sivulta 12-72/5. Jos sulla on sama kirja saksaksi, niin sitten ohjeet pitäs löytyä tuolta.
        Kyllä tuohon kytkennät jo löytyi, mutta mittailla vielä tarvii, saattaa tuo ehkä toimiakkin. Poljin tosin käyttäytyi tuolle vialle tyypillisesti, eli polkimen liikerata on todella iso, ennen kuin mitään tapahtuu.

        Tilaan silti kokeeksi viel ebaystä tuon EML laatikon (halvalla kun saa) ja lambdat menee samalla vaihtoon. Josko se sitten hörähtäisi käymään.

        Foorumilaisille jälleen kerran paljolti kiitoksia linkeistä ja vinkeistä, ne on säästänyt jo nyt paljon aikaa ja vaivaa.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Zoui View Post
          Samassa tilassa olevaa jotain relettä (EML boxin rele?) irroittamalla ja laittamalla takaisin, kone käy 3-5sek. kaikilla.
          Tuo rele tuli nyt katsotta, tai lähinnä sen tarkoitus... oli motronikin rele. Eli kone käy hetken hyvin, kunnes motronic saa vikailmoin ja laittaa koneen safe-modelle.

          Tuota lambda juttua suunnitellessa tuli huomattua sen verran huonossa kunnossa oleva pakoputki, että saattaa olla tuo oireileva puoli olla osittain tukossa, reikiä oli ainakin muutama.

          Lenkki kiristyy.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1011
            • Vantaa

            #20
            Vaikkei keskusteluun liittykkään nii minkä värinen tää 850i oikein on ja onks selvinny mitää uutta?
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #21
              Originally posted by jori View Post
              Vaikkei keskusteluun liittykkään nii minkä värinen tää 850i oikein on ja onks selvinny mitää uutta?
              Kaikki mahdolliset paikat on kohta käyty läpi, mutta pakoputkisto osoittautui kattien osalta kovin rikkinäiseksi, eli käyntivian aiheuttaa mahdollisesti tukkeutunut katalysaattori/lambdavika. Laitetaan putki kuntoon ja jatketaan sitten vian etsimistä, mikäli ei tuo sitten ongelmaa korjaa.

              Musta, sigussa oleva.
              Last edited by Zoui; 29-10-2006, 15:36.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #22
                Putkisto kunnossa, lambdat vaihdettu, käyntivika tallessa vielä.

                Täytyy melkein veikata tuota EML laatikkoa, sen saa varmaankin ensiviikolla vaihdettua. Kaasupolkimenasentotunnistin on vielä mittaamatta, uutta käytettyäkään ei ole löytynyt. Mutta 10p. kysymys:

                Mikä on tämä liitin, löytyi vapaana roikkumassa lambdan liittimien vierestä, tulee jostan laatikon yläpuolelta(?), missään ei ole näkyvää vastakappaletta. Ulkonäöltään samanlainen kuin esm. suuttimissa, 2-napainen.

                KUVA 1
                KUVA 2

                (Pakkivalot toimii, ei liity niihin)
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • ihu412
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 263
                  • Tampere/Rovaniemi

                  #23
                  Moroo! Kyllä tuo aika vahvasti näyttää kampiakselin asentoanturin liittimestä irronneelta johdolta

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by ihu412 View Post
                    Moroo! Kyllä tuo aika vahvasti näyttää kampiakselin asentoanturin liittimestä irronneelta johdolta
                    EDIT:

                    Mun täytyy ottaa ajatus käteen, tuo liitin kun roikkui vaihdelaatikon alla... mitä se siellä tekisi...
                    Last edited by Zoui; 29-10-2006, 18:41.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • ihu412
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 263
                      • Tampere/Rovaniemi

                      #25
                      tere taas!

                      Tuollaisen lauseen löysin netistä !

                      M70 V12 Engine used in the 1991 850i doesnt have a camshaft position sensor.It just has two crankshaft position sensors.One for each motronic injection system

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by ihu412 View Post
                        Tuollaisen lauseen löysin netistä !

                        M70 V12 Engine used in the 1991 850i doesnt have a camshaft position sensor.It just has two crankshaft position sensors.One for each motronic injection system
                        Juu, ei ole nokka-akselin asentotunnistimia, mutta on kaksi kampiakselin asentotunnistinta. Ne on noin metrin päässä mun liittimestä ja niiden liitin on 3-napainen.

                        Mulla on siis vielä toi 2-napainen liitin vailla anturia/tms.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • ihu412
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 263
                          • Tampere/Rovaniemi

                          #27
                          Minkäs värisiä johtoja siihen 2-napaiseen liittimeen tulee?

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by ihu412 View Post
                            Minkäs värisiä johtoja siihen 2-napaiseen liittimeen tulee?
                            Ei mitään hajua, pitää katsoa. Johtoa ei oikein saa seurattuakaan, aikaa tiiviissä välissä vedetty.

                            EDIT: Vielä tutkimatta, kun tuli vähän lunta, mutta tuolle mysteerijohdolle pitää paikka löytää. EML-laatikko oli ehjä. Vikakoodien lukua pitäisi jollain ammattilaisella vielä kokeilla, ei tarvisi arpoa niin paljoa.
                            Last edited by Zoui; 02-11-2006, 08:09.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • ihu412
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 263
                              • Tampere/Rovaniemi

                              #29
                              Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.

                              Comment

                              • Kump
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2005
                                • 83

                                #30
                                ..

                                Originally posted by ihu412 View Post
                                Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.
                                Just tommoset on molempien imusarjojen lämpötila-antureiden liitimet, ei kyllä mulla vaan toimintaan paljo vaikuttanu vaikka irti olikin monta kuukautta toinen. Vikakoodihan pitäis heti tulla jos joku liitin on irti.

                                Kump

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎