Announcement

Collapse
No announcement yet.

850i käy 6-pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #31
    Originally posted by ihu412 View Post
    Kurkkaa myös sinne paisuntasäiliön ja tulipellin väliin ,sieltä löytyy kolme eri liitintä vierekkäin. Lämpötila-antureita ja joku sanoo et yks niistä olis myös eml:lle.Ovat just tuon turbiini kotelon yläpuolella.

    Mulla on paisari syylärin päässä, eli koko kone on paisarin ja tulipellin välissä

    Originally posted by Kump View Post
    Just tommoset on molempien imusarjojen lämpötila-antureiden liitimet, ei kyllä mulla vaan toimintaan paljo vaikuttanu vaikka irti olikin monta kuukautta toinen. Vikakoodihan pitäis heti tulla jos joku liitin on irti.

    Kump
    Tosta ei saanut vikakoodeja edes luettua, syytä ei tiedä, herjasi jotain maan puuttumisesta.

    BMW-huollolla pitäisi olla joku erikoisjohto-systeemi millä voi väylät/anturit tarkastaa suoraan, mikäli en ole netissä olevaa infoa väärin ymmärtänyt. Oma paikallinen ei vain osannut sanoa siihen mitään.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #32
      Noniin, eli molemmat lambdat oli kuolleita.

      Nyt lähtee käymään joka kerralla 12 sylinterillä, käy hetken ja sammuu. OBC näyttää "catalyst overheat", eli kaiketi sellainen lämpötila-anturi olisi putkessa sökö.

      Samoin Check valo syttyy välillä, eli täytyy lukaista vielä noi "kaasupoljin-koodit". Aika kivoja nuo kaikenlaiset anturiviat yms, muuten kun tuntuu pelittävän hyvin.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • vesku61
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 17

        #33
        Originally posted by Zoui View Post
        Noniin, eli molemmat lambdat oli kuolleita.

        Nyt lähtee käymään joka kerralla 12 sylinterillä, käy hetken ja sammuu. OBC näyttää "catalyst overheat", eli kaiketi sellainen lämpötila-anturi olisi putkessa sökö.

        Samoin Check valo syttyy välillä, eli täytyy lukaista vielä noi "kaasupoljin-koodit". Aika kivoja nuo kaikenlaiset anturiviat yms, muuten kun tuntuu pelittävän hyvin.

        Joko vika on selvinny, mulla ittellä oli samalainen vika, kun moottorin lämpötila anturi sökönä, ei käynistyny kun 6-12 pytyillä ja liikkuttiin vaan 3 vaihteella, niitä lämpötila-antureita on kolme ja ne on tulipellin ja koneen välissä lähellä laatikkoa ja se apukuskin puolelta ensimmäinen on se moottorin lämpötila-anturi, sikäli hankala kun ilmeisesti näistä kahdesta muusta tulee lämpötila mittaristolle ja siksi kaikki näyttäs olevan kunnossa. Kumma kyllä testerikään ei huomannu tuota vikaa, ainoa ulospäin kuuluva vika oli kun joku vesipumpun rele piti ajoittain melkosta rutinaa.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #34
          Originally posted by vesku61 View Post
          Joko vika on selvinny, mulla ittellä oli samalainen vika, kun moottorin lämpötila anturi sökönä, ei käynistyny kun 6-12 pytyillä ja liikkuttiin vaan 3 vaihteella, niitä lämpötila-antureita on kolme ja ne on tulipellin ja koneen välissä lähellä laatikkoa ja se apukuskin puolelta ensimmäinen on se moottorin lämpötila-anturi, sikäli hankala kun ilmeisesti näistä kahdesta muusta tulee lämpötila mittaristolle ja siksi kaikki näyttäs olevan kunnossa. Kumma kyllä testerikään ei huomannu tuota vikaa, ainoa ulospäin kuuluva vika oli kun joku vesipumpun rele piti ajoittain melkosta rutinaa.
          Auto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • ihu412
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 263
            • Tampere/Rovaniemi

            #35
            Originally posted by Zoui View Post
            Auto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.
            Katoitko muuten missään vaiheessa tuota imusarjan tiivistettä?:think

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #36
              Originally posted by ihu412 View Post
              Katoitko muuten missään vaiheessa tuota imusarjan tiivistettä?:think
              Eipä tullut itse katsottua, kaveristani en tiedä sattuiko hän sinne päin.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • pepemon
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 244
                • Rauma

                #37
                Originally posted by Zoui View Post
                Auto tuli myytyä sitten pois viallisena, seuraava omistaja vei auton testerin päähän ja sai viat korjattua. Ei kertonut silti mikä vika oli, mutta jotain anturivikaa veikkaisin siellä tosiaan olleen, harmi mun kannalta vain ettei tampereen metrolla, yllätys yllätys, saatu vikoja heti luettua.
                Joku anturihan se kuulemma oli, joku sellainen joka kuului alunperin auton johtosarjaan ja siksi oli kallis vaihtaa koska sitä ei ilmeisesti ollut järin hyvin saatavilla irto-osana?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎