Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 850i, laatikon vaihto!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikste
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 4

    BMW 850i, laatikon vaihto!!

    eli oon suunitellu vaihtaa manuaali askin automaatin tilalle, satuisko kukaa tietämää käykö siihen jonkun muun mallin laatikko? ja mitä asioita pitää ottaa huomioon kun etsii laatikkoa??
    -BMW 850i -92
    -BMW 318i -88
    -BMW 325i -88

    -BMW 318i -89 :EX
  • 928 GTS
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1559
    • Helsinki

    #2
    Välilaipalla saa käymään vaikka minkä askin mutta jos helpolla haluat päästä niin laita vaan suosiolla 850:sen oma laatikko. Muissa bemareissa ei ole mun tietääkseni käytetty samanlaisia ja tästä johtuen halpoja bolt on vaihtoehtoja ei ole olemassa.
    -92 928 GTS
    -98 550 Maranello

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #3
      Originally posted by 928 GTS View Post
      Välilaipalla saa käymään vaikka minkä askin mutta jos helpolla haluat päästä niin laita vaan suosiolla 850:sen oma laatikko. Muissa bemareissa ei ole mun tietääkseni käytetty samanlaisia ja tästä johtuen halpoja bolt on vaihtoehtoja ei ole olemassa.
      niin mutta yritäpäs löytää 6 vaihteinen laatikko....
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        Onko automaatissasi jokin vika vai muuten vaanko meinasit?
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • nikste
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 4

          #5
          juu!

          juu levyt palo! mut uus automaatii kin ois, mut aatelin et jos löytäs manuaalin ni sen vaihtas menkein samalla vaivalla! ja oishan se muutenki kivempi. ja mulla jo muu manuaalin tekniikka ois, mut pelkkä laatikko puuttus :S
          -BMW 850i -92
          -BMW 318i -88
          -BMW 325i -88

          -BMW 318i -89 :EX

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Eikö noita oo halvimmillaan siinä 5000e pintaan saanu, kun on löytyny? Voi varmaan ajatella melko halvaks, jos tohon hintaan löytää ehjän ja vähän ajetun.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • teflon
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 83
              • Helsinki east

              #7
              Mikä laatikko tossa on manuaalina,eroaako paljon e34 laatikosta?

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #8


                Originally posted by teflon View Post
                Mikä laatikko tossa on manuaalina,eroaako paljon e34 laatikosta?
                S6S560G, aka Getrag 286. Tarkoitit sitten mitä hyvänsä e34 laatikkoa, niin vastaus on sama: ei ole oikeastaan mitään yhteistä.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by EPDM View Post
                  niin mutta yritäpäs löytää 6 vaihteinen laatikko....
                  Helpoin tapaus jota voisi ajatella käytettäväksi on E36 M3, E39 M5, E39 540, E46 M3 jne laatikko. Se ei kestä aivan yhtä paljon vääntöä kun kasiviiskymppisen laatikko mutta samalla se maksaakin vain noin kolmasosan euroja aitoon ja oikeaan nähden. Saksan eBaysta löytyy yleensä aina puolenkymmentä laatikkoa myynnissä. Eli ruttuun vaan mahdollisimman monta ämmäläistä niin konversioihin riittää osia.

                  850 loota on Getrag niin kun moni muukin bemun laatikko mutta se on eri asia kun muut vähän sen jälkeen käyttöön tulleet 6-vaihteiset. Kaikki on suurempaa ja sen nimellinen väännön kesto on muistaakseni 490 Nm kun tuo paljon yleisempi M3 jne laatikko kestää nimellisesti 420 Nm. 850:sen laatikon lähimmät sukulaiset löytyy mun tietääkseni saman aikakauden Toyota Suprasta ja Nissan Skylinesta. Niiden kytkinkopassa voi olla eroja mutta sisuskaluiltaan laatikot hyvin lähelle toisiaan. Noista Japskien laatikoita löytyy tosin viimeisistä vuosimalleista toiset välitykset.

                  Getrag ei halua kenenkään muiden kun itsensä aukovan noita ja tästä johtuen sisuskaluista ei ole pahemmin tietoja saatavilla. Jenkeissä on ollut noissa Supran laatikoissa ongelmia Redlinen öljyjen kanssa (lootan valussa on tietyssä kohtaa pinoitus joka kuluu pois väärillä öljyillä eikä keppi keskitä enää oikein) ja kun kaikki ei halua ostaa uutta vaihtolaitetta vaan aukovat mielummin itse niin niistä on joitain kuviakin saatavilla.

                  Last edited by 928 GTS; 11-04-2008, 00:08.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

                  Comment

                  • teflon
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 83
                    • Helsinki east

                    #10
                    ot.... ois meinaan kiinnostusta vaihtaa toi oma tomaatti manuaaliksi, autohan on e34 540ia touring 11/95

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by 928 GTS View Post
                      Helpoin tapaus jota voisi ajatella käytettäväksi on E36 M3, E39 M5, E39 540, E46 M3 jne laatikko. Se ei kestä aivan yhtä paljon vääntöä kun kasiviiskymppisen laatikko mutta samalla se maksaakin vain noin kolmasosan euroja aitoon ja oikeaan nähden. Saksan eBaysta löytyy yleensä aina puolenkymmentä laatikkoa myynnissä. Eli ruttuun vaan mahdollisimman monta ämmäläistä niin konversioihin riittää osia.
                      Meinaatko että M3 loota menisi? :think

                      Vaikka kytkinkoppa jollain ihmeellä sopisikin v12 persiiseen, taitaisi tuo loota aikalailla vinoon tulla. Ja jos kopaltaan sopisi, niin sitten sopii M20 ja M50/M52 lootatkin. V8 lootan kiinnityksestä ei sitten olekkaan itsellä tietoa, hyvä jos sopii kun niitä kasvaa puissa vrt. tohon alkuperäiseen 850 manuaaliin.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #12
                        M3 ja M5 lootissa erona juuri etupään muoto. Eli ei taida kumpikaan mennä suoraan V12:seen eikä tietenkään toistensa koneisiin myöskään. Molemmat vaatii siis välilaipan askartelua tai jotain muuta radikaalia. Kyseiset laatikot on kuitenkin sisuskaluiltaan mun käsittääkseni täysin samat joten yhtä kestävän paketin niistä saisi aikaan.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          E36 M3:ssa on ollut kahta lootaa. Vanhempi viisivaihteinen on muistaakseni välityksiä vaille vastaava 328 lootan kanssa. Enivei, jos lähtee siihen projektiin että joutuu kytkinkopan uusiksi tekemään, niin olisiko hyvä jo katsella valikoimaa muualta kuin bmw-leiristä? Marmoritiskiltä ei valmiita osia saa kuitenkaan noihin konversioihin vaikka bemarin lootalla tekisi.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • 928 GTS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1559
                            • Helsinki

                            #14
                            Jos 5. vaihteinen kelpaa niin sitten valikoimaa on enemmän. Jos pitää olla kuusi pykälää niin oikeasti tuo M3/M5 Getrag on kaikkein helpoin ja halvin vaihtoehto mikä kestää ison koneen väännön. Tai tälläiseen lopputulokseen olen ainakin itse tullut kun olen etsinyt 6v manuaalia yhteen projektiin.
                            -92 928 GTS
                            -98 550 Maranello

                            Comment

                            • Epäuskollinen autoilija
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 365
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Eikö noita oo halvimmillaan siinä 5000e pintaan saanu, kun on löytyny? Voi varmaan ajatella melko halvaks, jos tohon hintaan löytää ehjän ja vähän ajetun.
                              Tietääkseni noita voi ostaa tuohon hintaan jo tehdas uusina(tehtaan kunnostama). En tiiä sitten, että tartteeko olla rikkinäinen loota, joka annetaan vaihdossa. Eli käsittääkseni bemarin liikkeestä voi käydä tilailemassa uuden 850 manuaali askin. Käytettynä oon joskus nähny tommosen myynnissä about 2000e hintaan. :think Taispa olla vielä Oili Jalosella joskus aikoinaan. Tuota kyseistä askia on käytetty ainoastaan 850 ja 850csi mallin bemuissa.
                              Maserati 4200 Coupe GT
                              Ford focus 1.6i
                              ex:
                              BMW 320d E90 -05
                              Porsche boxster 986 2.5 -98
                              VW Golf 1.6 -90
                              BMW 850i -91
                              Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                              BMW 316i E36 -91
                              Nissan Sunny 1.3 -87
                              Ford Scorpio 2.0i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎