Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 850iA "matelee" eteenpäin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #16
    Originally posted by henza View Post
    akkukin oli irti yön että poksit resetoituis... ei auttanut
    cc ei herjannut/herjaa mitään muuta kuin sumuvalo rikki

    Joskus päätin että en ikinä osta pemaria enkä automaattia... Tuli hommattua molemmat kerralla ja alle kuukaus ja rikki.
    Mitäs tästä opimme....
    Olisit ostanut erillään.

    Tuttavan autossa oli keväällä täsmälleen samat vaivat, merkkihuolto lupasi auton tulevan kuntoon 5000 eurolla. Varmasti olisikin tullut kuntoon mutta nyt autossa on Saksasta (ABE tjsp) tilattu "uusi" laatikko, hinta jäi puoleen merkkihuollon budjetista ja taas mennään.

    K. Mitäs tästä opimme?
    v. Kättä taskuun.

    Comment

    • henza
      Newbiemmer
      • Jun 2008
      • 9
      • Turku

      #17
      Originally posted by Matula View Post
      Tuttavan autossa oli keväällä täsmälleen samat vaivat, merkkihuolto lupasi auton tulevan kuntoon 5000 eurolla.
      Mikä vika ystäväsi laatikossa lopulta oli? Auttais huomattavasti oman korjausta jos tietäis mikä on rikki.

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #18
        Originally posted by henza View Post
        Joskus päätin että en ikinä osta pemaria enkä automaattia... Tuli hommattua molemmat kerralla ja alle kuukaus ja rikki.
        Mitäs tästä opimme....
        Että ei kannata ostaa mitää muita autoja koskaan ku bemareita ku nää on niin helvetin hyviä autoja, varsinkin automaattina


        Originally posted by henza View Post

        ja tietenkin perus nyyppäkysymys loppuun... Mikä on Master-kit?
        Eli se on laatikon peruskorjaussarja joka sisältää uudet kytkinlevyt ja tiivisteet.
        Last edited by Haukkis; 05-06-2008, 20:34.

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #19
          Ettei vaan olis se laatikko ns. vikamoodissa? Eli palaako mittariston vaihdenäytössä mitään? Mulla on muutamia kertoja käynyt näin ja samalla ajotietokoneessa lukee:getriebenotprogram.
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #20
            Originally posted by henza View Post
            Joskus päätin että en ikinä osta pemaria enkä automaattia... Tuli hommattua molemmat kerralla ja alle kuukaus ja rikki.
            Mitäs tästä opimme....
            Hyvin pidit pääs, hanki selkäranka.
            Retard Member

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 826
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by henza View Post
              akkukin oli irti yön että poksit resetoituis... ei auttanut
              cc ei herjannut/herjaa mitään muuta kuin sumuvalo rikki

              Joskus päätin että en ikinä osta pemaria enkä automaattia... Tuli hommattua molemmat kerralla ja alle kuukaus ja rikki.
              Mitäs tästä opimme....
              Toyota corolla 1.3 on melkosen paljon edullisempi kulkine bemari myyntiin, gorilla alle ja hymy huulee
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                #22
                Originally posted by aapok View Post
                Ettei vaan olis se laatikko ns. vikamoodissa? Eli palaako mittariston vaihdenäytössä mitään? Mulla on muutamia kertoja käynyt näin ja samalla ajotietokoneessa lukee:getriebenotprogram.
                Eikös se vikamoodissa laita laatikon tilaan jossa käytössä kolmonen ja pakki? Ainakin omassa E34:ssä viime kesänä Kolmårdenin safarilla laatikkoöljyt lämpeni liikaa kun madeltiin 3h 25 asteen helteessä, kun lähdettiin siitä liikkeelle, niin näyttöön "trans program" ja käytössä 3 ja pakki. Tosin eipä se 540:llä niin väliä millä vaihteella lähtee
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8266
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  eikös laatikon pitäisi palautua vikatilasta normaaliin kun sammuttaa auton ja jos vika jatkuu heittää vasta sitten vikaohjelman uudestaan päälle ja joka kerta kun menee vikaohjelmalle pitäs tulla getriebenotprogram/trans program cc näyttöön?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #24
                    Näin olen ymmärtänyt, minullakin vika nollautunut kun sammuttanut auton ja odottanut tovin, mikäli häiriö uusiutuu, tulee heti näyttöön uudelleen samat tekstit.
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      millä lailla meni rikki? eihän ne nyt yleensä kyllä korjaannu öljyjä vaihtamalla.. monesti ehjänkin laatikon saa rikki vaihtamalla öljyt..
                      Ei. Sama kun sanoisi että ehjänkin moottorin saa rikki vaihtamalla öljyt.
                      Varsinkin kun öljynvaihto kuuluu ko. auton huolto-ohjelmaan... jos sen joku on sinne jättänyt vuosia tekemättä ja sen seurauksena lähtee niin paljon moskaa uusien öljyjen mukana liikkeelle että tukkii kanavia niin sama varmasti tapahtuu moottorillekin jos sitä kohdellaan samoin.
                      Painotan että mikään oikein huollettu automaatti ei kärsi öljynvaihdosta yhtään enempää kuin mikään oikein huollettu moottorikaan.

                      Toki selvää pitäisi myös kaikille olla sen että vikoja ei korjata öljyjä vaihtamalla eikä huuhaa aineita lisäilemällä vaikka tv shop muuta yrittää väittääkin.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by turbopuusti View Post
                        Toyota corolla 1.3 on melkosen paljon edullisempi kulkine bemari myyntiin, gorilla alle ja hymy huulee
                        Jep minä voin heti heti hommata samanikäisen corollan päittäinvaihtoon. Bemari kyllä kelpaa laatikkovikaisenakin tai vaikka koko laatikkoa ei olisi ollenkaan...

                        Comment

                        • Aukes!
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2014
                          • Riihimäki

                          #27
                          Originally posted by turbopuusti View Post
                          Toyota corolla 1.3 on melkosen paljon edullisempi kulkine bemari myyntiin, gorilla alle ja hymy huulee
                          Voi helvetti...Kuka tässä nyt sanoi että se on liian kallista, kysehän oli vaan siitä että kaverilla levis auto? Se nyt vaan on helvetin fakta ettei Bemarien laatikot mistään kestävimmästä päästä ole, mielestäni asian ei näin pitäisi "paremmanluokan" autoissa oleman. Porschetkin on yleisesti luotettavuustilastojen kärkinimiä, niille ei ole kukaan kertonut että vain KÖYHIEN autot toimii luotettavasti.


                          - E60 -05 "too small to mention"
                          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #28
                            Originally posted by jyrkipes View Post
                            4h24 (ja 5hp24 samoin) ovat herkähköjä noille öljyille. BMW ei suosittele että öljyjä vaihdettaisiin koskaan (mikä ei ole ihan totta sekään) vaan korjaustilanteissa öljyä lisätään sen verran kuin sitä korjauksen aikana tuli pois. Edelleen öljyn lisääminen pitää tehdä moottorin käydessä ja/tai puolidesiä kerrallaan, konetta välillä käyttäen. Muuten voi käydä niin että puhalletaan ylimääräisiä huohottimen kautta pois ennen aikojaa. Tämä näkyy vaihteiston peräpäässä "öljyvuotona".
                            5hplle ok ohjeet "sinänsä" (=ei suomen olosuhteissa eikä järkevästi koske vanhoja paljon ajettuja) 4hplle ei. ZF 4hp22 tai 4hp24 pitää öljyt vaihtaa säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan (inspection 2). Dexron 2 tai 3 käy esim. mobilin atf 220/320. Ei ole väliä itseasiassa mitä dexron 2 tai 3 vaatimukset täyttävää öljyä laittaa mutta mieluiten toki samaa kuin laatikossa on ennenkin.
                            4hp tyypit eivät opi adaptaatioarvoja eikä niitä näinollen tarvitse nollata, vaikka kyseessä olisikin eh laatikko. Tavallinen öljypohjan kautta vaihto ja suodatttimen vaihto myös riittää.

                            5hp: tästä on vääntöä. riskejä pitkään vaihtamattomuuteen ja sen jälkeiseen vaihtoon liittyy. Ehkä on paras ajaa ns. "ikiöljyillä" siihen asti kun laatikko ensimmäisen kerran on avattava korjaukseen. Tämän jälkeen toki kannattaa käyttää samaa tyyppiä mutta vaihtaa suomen olosuhteissa säännöllisesti, tai laatikko loppuu taas 200-250tkm ajettuna. Muutoin voi kestää huomattavasti enemmän, toki ajotavalla on vaikutuksensa. 5hp tapauksessa suositeltavin menetelmä on flushing vaihto. Tällöin vaihtuu periaatteessa koko sisältö.
                            Adaptaatioarvojen nollaus voi olla paikallaan auton käytöksen vuoksi, VAIKKA, painotan, nollaamattomuuskaan ei laatikkoa riko eikä todellakaan aiheuta luistamista; ainoastaan vaihteiden kytkeytymisen pehmeys tai kovuus voivat poiketa totutusta, laatikko mukautuu kyllä kuljettajan tyyliin ja omiin ominaisuuksiinsa ajaessakin ajan kanssa.

                            4hplle tuo master kit taisi olla edullisimmillaan 150€. Toki työtä korjauksessa on paljon. Suosittelen korjausta asiantuntevan tekijän tekemänä. Kisko us motors tai powermatic, nätkin tai husso(en tiedä tekeekö muita kuin usa laatikoita).

                            Todennäköisesti tuossa A pakan kitkalevyt ovat kuluneet loppuun.
                            Vikamoodissa menee aina kolmonen päälle.
                            Itsekin näitä remppaan joskus mutta nyt ei ehdi millään järkevällä aikataululla.

                            4 hp laatikolla olevaa bmw:tä ostavan kannattaa tehdä yksi testi: auto käyntiin, käydään ajamassa että laatikko lämpenee, ajon jälkeen jarrutetaan pysähdyksiin tasaisella dllä ja kytketään nlle ja löysätään jarru - liikkuuko auto. Jos auto pyrkii ryömimään myös nllä niin tiiviste vuotaa, ja päästää painetta A pakalle joka ennenpitkää kuluu, ei hyvä. (Toki oikealla ajotavalla voi elää tämän vian kanssa, pakka ei vuodosta huolimatta kulu hiljalleen loppuun kun ei seisota autoa käynnissä nllä.)
                            Last edited by WSE1; 06-06-2008, 22:09.

                            Comment

                            • jyrkipes
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 210
                              • KAJAANI, FIN

                              #29
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              5hplle ok ohjeet "sinänsä" (=ei suomen olosuhteissa eikä järkevästi koske vanhoja paljon ajettuja) 4hplle ei. ZF 4hp22 tai 4hp24 pitää öljyt vaihtaa säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan (inspection 2). Dexron 2 tai 3 käy esim. mobilin atf 220/320. Ei ole väliä itseasiassa mitä dexron 2 tai 3 vaatimukset täyttävää öljyä laittaa mutta mieluiten toki samaa kuin laatikossa on ennenkin.
                              4hp tyypit eivät opi adaptaatioarvoja eikä niitä näinollen tarvitse nollata, vaikka kyseessä olisikin eh laatikko. Tavallinen öljypohjan kautta vaihto ja suodatttimen vaihto myös riittää.
                              Seison korjattuna ja vetoan siihen että mua on sumutettu. :think Pohjois-Amerikassa näet kaikki hoki tuota kuin mantraa että oljyt on E31:ssä life-time ja sillä hyvä. (Oman) jenkkimallin laatikossa oli vielä jotain muutakin eroa, mm. momentinmuuntimen osalta. No nyt ollaan menossa offtopiciksi...
                              Jyrki
                              E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                              "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                              (ex: E30, E32, E34, E36)

                              Comment

                              • henza
                                Newbiemmer
                                • Jun 2008
                                • 9
                                • Turku

                                #30
                                eipä pala ylimääräisiä valoja eikä herjaa mitään. Ja n:llä ei yrittänyt lähtee liikkeelle.
                                Kaippa tässä pitää alkaa soitteleen ja kyseleen master-kitin ja asennuksen hintoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎