Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 takakontin avaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1828
    • N/A

    E31 takakontin avaaminen

    Tulin ostaneeksi projektiksi pitkään seisseen 850i:n. Akkujen napajännite on suht matala pidemmänkin ajon jälkeen, joten ajattelin ensimmäiseksi vaihtaa siihen uudet akut. En kuitenkaan saa peräkonttia auki. Auton GM kiukuttelee joten keskuslukitus ei toimi, eikä takakontin lukkopesä avaudu avaimella.

    Mitenhän tuonne peräkonttiin pääsisi? Vai täytyykö vain ensin koettaa saada GM toimimaan?
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    #2
    Onnea hankinnasta! Privalla voisit laittaa rekkarin, jos et tänne halua pistää. Minulla on excel noista kaseista Suomessa ja jotain historiatietoa siinä voi olla sinunkin autostasi.

    Ongelmaan en osaa auttaa. Hankalaa, jos ei avaimellakaan pääse. Omissani pääsen avaimella molempiin autoihin tarvittaessa (mikä onkin tarpeen). Jos vika on GM-modulissa, on käsissä hankalampi ongelma. Omanikin odottaa konkkia Jenkeistä, kun niitä ei ilmeisesti kukaan enää valmista ja Euroopassa ei ole...
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Flamen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2011
      • 584
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Tulin ostaneeksi projektiksi pitkään seisseen 850i:n. Akkujen napajännite on suht matala pidemmänkin ajon jälkeen, joten ajattelin ensimmäiseksi vaihtaa siihen uudet akut. En kuitenkaan saa peräkonttia auki. Auton GM kiukuttelee joten keskuslukitus ei toimi, eikä takakontin lukkopesä avaudu avaimella.

      Mitenhän tuonne peräkonttiin pääsisi? Vai täytyykö vain ensin koettaa saada GM toimimaan?
      Vaihtoehtoina on lainata / hankkia toimiva GM moduuli, avata kontti auton omalla avaimella ( ei huoltoavaimella / kukkaroavaimella ) tai porata reikä rekisterikilven taakana olevaan peltiin. Poratun reiän kautta saa sorkittua lukon auki. Youtuben puolelta löytyy muutamaa erilaista fiksiä tuohon keskuslukituksen ongelmaan ja tässä se toimivin ehdotus



      Kannattaa myös syöttää apuvirtaa konehuoneesta löytyvien terminaalien kautta, jos se GM moduuli heräisi.
      Last edited by Flamen; 30-06-2024, 09:57.
      Ruosteeton Karmann

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1828
        • N/A

        #4
        Originally posted by Laku View Post
        Onnea hankinnasta! Privalla voisit laittaa rekkarin, jos et tänne halua pistää. Minulla on excel noista kaseista Suomessa ja jotain historiatietoa siinä voi olla sinunkin autostasi.

        Ongelmaan en osaa auttaa. Hankalaa, jos ei avaimellakaan pääse. Omissani pääsen avaimella molempiin autoihin tarvittaessa (mikä onkin tarpeen). Jos vika on GM-modulissa, on käsissä hankalampi ongelma. Omanikin odottaa konkkia Jenkeistä, kun niitä ei ilmeisesti kukaan enää valmista ja Euroopassa ei ole...
        Kiitos! Laitan privaa autosta.

        Muut kondensaattorit löytyi omasta pakista mutta yksi 1uF jäi puuttumaan, eikä GM toimi edelleenkään … vika siis siinä tai sitten jossain muualla. Laitoin konkkia tilaukseen.

        Onkos Keski-Uudellamaalla e31 omistajia, joka voisi lainata GM testin ajaksi jotta näkisi onko vika siinä?

        Jos päätyy ostamaan uuden GM:n niin se pitää ilmeisesti koodata? Kukahan sellaisen pystyisi tekemään?
        Last edited by bmw323it; 30-06-2024, 21:31.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1828
          • N/A

          #5
          Originally posted by Flamen View Post

          Vaihtoehtoina on lainata / hankkia toimiva GM moduuli, avata kontti auton omalla avaimella ( ei huoltoavaimella / kukkaroavaimella ) tai porata reikä rekisterikilven taakana olevaan peltiin. Poratun reiän kautta saa sorkittua lukon auki. Youtuben puolelta löytyy muutamaa erilaista fiksiä tuohon keskuslukituksen ongelmaan ja tässä se toimivin ehdotus



          Kannattaa myös syöttää apuvirtaa konehuoneesta löytyvien terminaalien kautta, jos se GM moduuli heräisi.
          Kiitti vinkeistä!

          olisikohan kenelläkään irrallista GM testattavaksi tai auton Keski-Uudellamaalla tai lähiseudulla?
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1828
            • N/A

            #6
            No niin, sainpas takakontin auki! Takapenkin keskellä on se pieni mikä-lie luukku, jonka takaa pääsin kurkistamaan kontin sisälle taskulampun kanssa. Näin sieltä sen hätäaukaisutapin jota avainlukko käyttää ja painaa hätäavauspainiketta lukkolaitteen vieressä kynnyksestä. Ruuvasin taulukoukun harjanvarren päähän, niin ylsin lampun valossa painamaan koukulla nappia, ja kappas, lukko napsahti auki

            Nyt tutkimaan sulakkeita ja vaihtamaan akkuja
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1828
              • N/A

              #7
              Tuplat
              Last edited by bmw323it; 02-07-2024, 21:36. Reason: Tuli tuplana
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17529
                • Turku

                #8
                Originally posted by bmw323it View Post
                No niin, sainpas takakontin auki! Takapenkin keskellä on se pieni mikä-lie luukku, jonka takaa pääsin kurkistamaan kontin sisälle taskulampun kanssa. Näin sieltä sen hätäaukaisutapin jota avainlukko käyttää ja painaa hätäavauspainiketta lukkolaitteen vieressä kynnyksestä. Ruuvasin taulukoukun harjanvarren päähän, niin ylsin lampun valossa painamaan koukulla nappia, ja kappas, lukko napsahti auki

                Nyt tutkimaan sulakkeita ja vaihtamaan akkuja
                Hieno homma, että ratkesi! Onko sinulla kuvaa laittaa tuosta hätäaukaisutapista? Mulla ei ole nyt autoa tässä käsillä, mutta olisi hyvä tietää varuiksi. Myös tuo takapenkin luukku, pitää tarkistaa, löytyykö molemmista autoista.

                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1828
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Laku View Post

                  Hieno homma, että ratkesi! Onko sinulla kuvaa laittaa tuosta hätäaukaisutapista? Mulla ei ole nyt autoa tässä käsillä, mutta olisi hyvä tietää varuiksi. Myös tuo takapenkin luukku, pitää tarkistaa, löytyykö molemmista autoista.
                  Sen olemassaolo itseasiassa selvisi tuosta Flamenin linkkaamasta videosta: https://www.youtube.com/watch?v=oHbeBRpLhu8​. Tappi näkyy hyvin videon kohdassa 1:39 ja kohta jota se painaa kohdassa 1:15. Kun avasin sen luukun takapenkin selkänojassa, niin pääsin siitä greipin kokoisesta reiästä painamaan harjanvarren päähän ruuvatulla taulukoukulla takaluukun auki.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎