Kysyisin seuraavanlaista asiaa, eli mitä eroa on 850:n vaihteiston Sport ja Economy toiminnolla? Auton käynnistäessä mittaristossa palaa Economyn E merkkivalo, ja S nappia painaessa S merkkivalo, mutta suorituskyvyssä en huomaa eroa, enkä myöskään kulutuksessa. Tuntuu kuin autossa olisi aina Sport toiminto päällä. esim. matka-ajossa economyltä sportille vaihtaessa kierrokset eivät putoa yhtään ja täyskiihdytyksessä vaihde vaihtuu samassa kohdassa niin E ja S toiminnollakin. Muuten auto toimii täysin moitteetta!
850iA vaihteiston Sport ja Economy ongelma
Collapse
X
-
850iA vaihteiston Sport ja Economy ongelma
Tags: None
-
Ehkä kuitenkin Sportilla pitäisi päästää kierroksia korkeammalle. Myös kickdowni toimii herkemmin.Originally posted by jumbo View PostTuolla E:llä pitäisi vaihtaa vaihdetta juurikin korkeammilla kierroksilla, se ero ainakin
Comment
-
Ja sportilla vaihtuu kolmoselta neloselle vasta jossain kahdessasadassa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Juu, eli mul on ilmeisesti vaihteisto sportilla koko ajan, koska vaihtaa just ennen rajoittajaa täys kiihdytyksessä. Missähän mahtaa olla vika, kuinka lähteä korjaamaan?Originally posted by aaltm75 View PostSport:lla paikaltaan kiidyttäessä vaihtaan just ennen rajottajaa, e:llä kiihdyttäessä vaihtaa huomattavasti aikaisemmin.
Comment
-
Testasin, mutta vaihtaa samalla lailla niin E- kuin S asennossakin, eli lähellä rajoitinta. Missä vika, mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Kierroksia 100km/h mittarinopeudessa vähän yli 2000rpm, eikös E asennolla pitäisi olla jotain 1900-2000rpm, ainakin muistelisin niin olleen edellisessä 740:ssäni.Originally posted by Risto113 View PostKickdownilla vaihtaa aina just ja tasan samalla tavalla.
Ero on vaihtamisessa kun painat kaasun pohjaan mutta EI kuitenkaan kickdownasentoon.
Tällöin E-asennossa ei pitäisi vetää ihan tappiin asti.Last edited by janne635; 21-03-2009, 21:35.
Comment
Comment