Announcement

Collapse
No announcement yet.

e31 850 ja mystiset moottorinlämpöongelmat? Visko uusittu, vika ei korjaantunut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    e31 850 ja mystiset moottorinlämpöongelmat? Visko uusittu, vika ei korjaantunut?

    Elikkäs ongelma se sen laatuinen että ajossa lämmöt pysyy normaalissa (keskellä), mutta jos menee vaikka kauppaan ja auto seisoo sammuksissa jonkin aikaa, ja sitten kun laittaa virrat päälle niin lämmöt on kivunnut normaalia selvästi ylemmäksi joskus jopa punarajalle. Taas kun pääsee maantielle niin lämmöt palaa normaaliin...

    Nestettä ei ole hävinnyt niin että olisin huomannut ja öljyn seassa ei ole "kermaa". Vesipumppu ja termari on vaihdettu 5000km sitten, keväällä vaihdoin vesipumpun takaa lähtevien putkien o-renkaat, eli sekään vanha vuoto ei pitäisi olla syy tähän.

    Itsellä alkaa olla neuvot vähissä ja turhan takia ei viitsisi alkaa kansia nostamaan ylös, kun ei ole mitään faktaa vielä ainakaan kannen halkeamasta. Ehdottakaa toki jos tulee mieleen vaihtoehtoja mitä minulle ei ole tullut!?
    Last edited by aapok; 14-09-2009, 22:36.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #2
    Laita lisämittari niin saat tarkat lämpötilatiedot. Tuohon omaan mittariin ei niin sokeesti kannata luottaa. Tottakai lämpö nousee sen jälkeen kun auton sammutat, ei vesi kierrä eikä flekti puhalla.

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • JaHu85
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 607
      • vaasa

      #3
      eikös tossa voisi olla syynä että moottori on kuuma ja kun ei ole käynnissä niin vesi ei kierrä ja sen takia voisi pikkasen lämmetä paikalla?..
      E30 318i M43 -88

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        M70:ssä normaalia, että nousee melko korkealle sammuttamisen jälkeen. Anturi tosiaan siellä tulipellin ja koneen välissä pakosarjan päällä. Lämpiää muustakin kuin vedestä.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          mutta miksi tämä ominaisuus sitten on ilmentynyt vasta tässä pari viikkoa sitten, aiemmin ei ole lämmennyt kuvatulla tavalla? Lämmöt eivät siis palaa normaaliin pelkästään käyttämällä tyhjäkäynnillä/kaupunkinopeudella vaan vaatii maantienopeuden tuoman ajoviiman.
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • JaHu85
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 607
            • vaasa

            #6
            olisko jääny pikkasen ilmaa noitten osien vaihdon jälkeen?
            E30 318i M43 -88

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Visko voi olla sökö. Jos jäähdytysteho riittää pienessä vauhdissa juuri ja juuri, lämpeää vesi normaalia kuumemmaksi muualla järjestelmässä ajonkin aikana. Selittäis myös miksei jäähdy ilman maantienopeuksia.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #8
                vaihdoin varaviskon paikalleen muutama päivä sitten muttei auta.
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Originally posted by aapok View Post
                  mutta miksi tämä ominaisuus sitten on ilmentynyt vasta tässä pari viikkoa sitten, aiemmin ei ole lämmennyt kuvatulla tavalla? Lämmöt eivät siis palaa normaaliin pelkästään käyttämällä tyhjäkäynnillä/kaupunkinopeudella vaan vaatii maantienopeuden tuoman ajoviiman.
                  Jahas, no sitten varmaankin on vähän ongelmaa jossain. Tosiaan keskiviivasta seuraavaan valkoiseen viivaan nousee kevyesti normaalikuntoinen sammuksissa, mutta samantienhän se sieltä tipahtaa kun vesi alkaa kiertämään. Ongelmahan voi olla melkein mitä vaan viallisesta vesipumpusta, tukokseen tai anturivikaan. Jos maantiellä viilenee, niin viskoa veikkaan.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #10
                    kokeilin tuossa ottaa viskon siivestä kiinni kun moottorin lämpö on punarajalla ja siivestä sai otettua edelleen kiinni, eli visko ei ainakaan ota kiinni kunnolla...
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • vesku61
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 17

                      #11
                      Originally posted by aapok View Post
                      kokeilin tuossa ottaa viskon siivestä kiinni kun moottorin lämpö on punarajalla ja siivestä sai otettua edelleen kiinni, eli visko ei ainakaan ota kiinni kunnolla...
                      Käyppä luetuttamassa vikakoodit niin asia selviää melko varmasti. veikkaisin sähköpuolen ongelmaa. (vapaakierto)

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by vesku61 View Post
                        Käyppä luetuttamassa vikakoodit niin asia selviää melko varmasti. veikkaisin sähköpuolen ongelmaa. (vapaakierto)
                        Täh? Eikös tuo edellinen testi viittaa juuri siihen että visko on sökö?
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • aapok
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 807
                          • Liperi

                          #13
                          Mitä tarkoitatte vapaakierrolla, tuli uusi termi itselle?
                          -Aapo-

                          520da touring Lci M-sport -07
                          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                          Chevrolet Avalanche LTZ -09
                          Sea Ray 230 sundancer -94

                          Comment

                          • algernon
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 288
                            • Turku, Suami

                            #14
                            Lämpöanturihan on moottorin takana, onko syyläri lämmin?
                            Toisinsanoen kiertääkö sinulla syylärissä nesteet kunnolla?
                            M
                            850i -91 (EG11)
                            Z3 2.8 -98 (CH31)

                            325 -08 (VE31)

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1367
                              • Lempäälä

                              #15
                              ilmaa minäkin syyttäisin järjestelmässä.

                              ei tainnut olla kun kädelläsi kokeilit (mikä on melko uhkarohkeaa btw) syyläri kuuma vaikka kone olikin ?

                              kokeiel ilmata siten että otat sisälle menevän lämmityslaitteen putken irti ja silloin täytät järjestelmää nesteellä, aika usein on tuo lämppärin ilmaus epäonnistunut autossa kun autossa ja silloin vehkeet käyttäytyy vähän oudosti.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎