Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansiremontti 850:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    Kansiremontti 850:seen?

    Onko kenelläkään kokemusta kansien irroittamisesta e31? Mahtuuko remontin tekemään kone paikallaan ja onko ajoitus kuinka vaikea saada kohdalleen?

    Ko.autossa lämmöt seilaa ja tekee painetta jäähdytysjärjestelmään, enää ei tahdo muuta keksiä, kuin että joko kansipahvi tai jommassa kummassa kannessa halkeama...

    Olisi hyvät neuvot tarpeen, jos tuon remontin innostuu talven mittaan tekemään!?
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • Muuli
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 115

    #2
    750:sestä on kokemusta ja siinä nyt ainakin mahtui ottamaan kannet pois paikallaan,mutta jos nyt molemmat kuitenkin otat ylös.Niin melkein helpompaa
    ottaa koko pata pois.:think

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by aapok View Post
      Onko kenelläkään kokemusta kansien irroittamisesta e31? Mahtuuko remontin tekemään kone paikallaan ja onko ajoitus kuinka vaikea saada kohdalleen?

      Ko.autossa lämmöt seilaa ja tekee painetta jäähdytysjärjestelmään, enää ei tahdo muuta keksiä, kuin että joko kansipahvi tai jommassa kummassa kannessa halkeama...

      Olisi hyvät neuvot tarpeen, jos tuon remontin innostuu talven mittaan tekemään!?
      kannattaa tehdä ohivuotomittaus.. sillä voi saada rajattua vikapaikan yhteen sylinteriin eikä tarvisi molempia kansia purkaa..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        kannattaa tehdä ohivuotomittaus.. sillä voi saada rajattua vikapaikan yhteen sylinteriin eikä tarvisi molempia kansia purkaa..
        Toinen kikka mikä myös paljastaa "oikean" pytyn on pudottaa vuorotellen yksi pytyistä pois(nypätä syttyjohto irti tulpasta) ja sitten kun painetta/kuplia ei paisariin, niin syyllinen on selvillä. Tätä kannattaa kokeilla jos ohivuotomittaus ei selvitä vikaa. Joskus pelkkä puristustahti ei paljasta pientä vikaa vaan tarvitaan kipinää ja bensaa, että painetta siirtyy vesikanavaan.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • MV_e31
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 24

          #5
          Suosittelen ottamaan koneen pois kokonaan, jos on aikaa ja tilat. Kansien takana oleva jäähdytysputki, joka on kiinni molemmissa kansissa on aika ahdas ottaa irti koneen ollessa paikallaan. Itse aloitin vuosi sitten irroittamaan kansia ja lopulta päädyin ottamaan koko koneen irti. Samalla koko homma paisu, purin koneen osiin ja samalla vaihdoin uutta osaa. Ajoitukseen tarvitset nokkien lukituspalikat...

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Voi tosiaan olla helpompi irroittaa koko roska, jos tuo remontti on edessä... Mistä MV e31 hommasit nuo nokkien lukituspalat? Oliko ajoitus muuten miten hankala saada kohdalleen? Miksi sinä jouduit kannet avaamaan?
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • MV_e31
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 24

              #7
              Nokan lukituspalat tein itse n.10mm alumiinilevystä.
              Tässä linkki missä vähän mittoja... Ne viistot on turhat, katso toinen linkki missä on kaupasta ostetut ja ohjeita ajoitukseen...




              (täältä -> fixed/engine/engine rebuilt m70, ja välisivu 6)

              Alunperin tarkoitus oli vaihtaa venttiilin varrenkumit... purkaessa sitten lähti muutama imupuolen ohjuri irti, joten vein kannet koneistamoon.

              Moottoria purkaessa löytyi toinen ylläri, öljypumpusta. Pumpun sisällä olevat helat olivat lähteneet pyörimään mukana ja raapinut urat. Sekin piti koneistaa ja teettää uudet helat, kun ei uutta raaskinut ostaa (ois maksanut yli 1k€).

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎