Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 Obc:iden sopivuus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

850 Obc:iden sopivuus

Jesh.

Tuossa omassa isossa obc:ssä on siis pixelit kadonneet ja laite on jonkin edellisen omistajan toimesta yrittty korjata, mutta ei ole onnistunut.
    Avasin sen itse ja totesin että korjata sitä ei enää voi.

Laitteessa on vain yksi liitin takana. Entisessä e36 M3:ssa liittimiä oli taas 2.

Mikä obc kelpais tämän vanhan tilalle?

Voinko esimerkiksi lisätä uuden liittimen ja siirtää piuhoja liittimestä toiseen, vai onko etsittävä jostain vastaavanlainen 18 nappinen vain sillä yhdellä liittimellä?

Ne obc:t mitä on myynnissä on niissä yleensä se 2 liitintä ja ne mitkä on yhdellä, on jotain 8 nappisia check -malleja mikä ei mulle kelpaa, saati sitten jos ne edes toimisi.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

Miten se on tuhottu ettei sitä voi enää korjata?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

Sainpahan selville että e31:ssä on erilainen obc, ja perus laaja obc ei sen tilalle kelpaa. Tässä mallissa on lisänä huoltovalot ja jotain muuta pientä.
      ...niin ja ebay huutaa tyhjää.

Originally posted by Dunky View Post
      Miten se on tuhottu ettei sitä voi enää korjata?
      Tämä johdinmatto näytön ja piirilevyn välillä on repeytynyt pahasti irti piirilevystä.

Jotain muutakin kolvausta on harrastettu. Korjaamalla tuherretut kolvaukset sain nappeihin eloa, mutta näytössä ei pala mitään muuta kuin kellotaulussa AM ja siinä se.

Yhden obc:n olen fiksannut laittamalla paksua rajausteippiä puristamaan johdinmattoa tiukemmin levyyn, mutta tämä pikkufiksi ei oikein onnistu enään.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢