Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mpoli
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 14
    • Tuusula

    Päästöt

    Ei kelpaa päästöt katsurille millään. hc yli 200 ja CO kierroksilla 0,6 . Lambdat vaihdettu jo aiemmin, samoin tulpat. ilmamassamittarit putsattu eikä vaikutusta asiaan, ei myöskään lämpimäksi ajamisella (kortti vielä tallella).
    Onko ideaa mistä etsitään vikaa seuraavaksi ja onko pks kenelläkään softaa ja kaapelia joka toimisi -91 auton kanssa? Lähinnä kiinnostaisi lämpötila-anturit ja muut mahdolliset asiaan vaikuttavat viritykset. Yleismallin lukijoilla ei löydy vikakoodeja.
  • MouTine
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2011
    • 803
    • Pori

    #2
    Kattien kunto?
    Last edited by MouTine; 13-04-2013, 15:46.
    Nykyiset...
    '14 E500 Coupe

    Ollut joskus...
    '07 MB CL63 AMG
    '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
    '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
    '94 Audi A8 4.2i V8
    '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
    '92 BMW 850i 5.0i V12
    '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
    '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
    '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
    '77 Ford Capri 2.8i V6

    ...Ja pienet sille!

    Comment

    • hrajasso
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 213
      • Järvenpää

      #3
      Geneerisillä OBD-lukijoilla ei tee näiden kanssa mitään. ADS-yhteensopivalla kaapelilla pääsee kaikkiin kaseihin kiinni. Viimeisimpiin voi päästä ihan perus KKL:lläkin.

      Itse hommasin Miglenium.de:stä ADS-kaapelin ja siihen sitten DIS+INPA niin pärjää.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        #4
        Eikös hrajasso voi auttaa mpolia, kun niin lähekkäinkin asuvat?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • hrajasso
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 213
          • Järvenpää

          #5
          Pelkään, että taitaa mennä liian säätämiseksi tällä hetkellä Läppärin akku kestää nykyisin ehkä puoli tuntia max (työkäytössä päivittäin laturissa kiinni), kaapelit on missä lie piiloutuneena varastossa enkä muista missä jamassa on softapuolen kuntokaan, että skulaako yhteydet minuutin vai parin tunnin ropaamisen jälkeen. Lisäksi aikalailla unohtunut missä oli mitäkin INPAssa tai DISissä, joten nekin pitänee palautella taas mieliin.

          Jos saat vain jostain muualta apua, niin menee huomattavasti sujuvammin tällä hetkellä

          Comment

          • Josunapalm
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 168
            • Lappeenranta

            #6
            Lainataan aihetta kun sama aihe.

            Epätoivoinen kasiharrastaja kyselee vinkkejä. Kyseessä siis M70.
            Koitettu saada päästojä kohilleen syksystä 2012 asti. (kesäaikaan tosin vaan ja vaihtelevalla motivaatiolla). Käynti on kyllä parantunut lähtötilanteesta.


            Tänään viimeeksi:

            Kierroksilla:

            CO n. 0,7
            HC käväisi jopa nopeasti alle sadan kun tarpeeksi huudatti

            Tyhjäkäynnillä:

            CO n. 0,7
            HC n. 450


            Tehtyä tähän mennessä:

            - Imusarjat tiivistetty ja kaikki alipaineletkut, haitariputket, huohotuksen osat, suuttimien o-renkaat ym. uusittu. Eli imuvuoto pitäisi olla pois suljettu

            - Kaikki sytytyksen osat puolasta tulppaan uusittu

            - Lambdat uusittu

            - Suuttimet käytetty penkissä (ei vuotoja)

            - Bensapaineet mitattu, ok kierroksilla ja tyhjäkäynnillä

            - EML:n ja DME:n veden lämpötilaanturit uusittu

            - Mittailtu MAF:ien jännitteitä netistä löytyvillä ohjeilla ja ainakin niihin täsmäsi. Lisäksi kokeiltu toisilla alkuperäisillä MAF:eilla.

            - Kokeiltu käyttää molempia puoliskoja yksinään. Kaikki toisen puolen suuttimien johdot irti kerrallaan.



            Vikakoodit luettu joskus viime kesänä jollain yleismallin testerillä. Toiseen puoleen antoi "ignition system" ja "lambda control". Toiseen puoleen vain "ignition system". En tiedä sitten miten paljon noihin yleismallin testereihin voi näissä vehkeissä luottaa.

            Tuntuu että käy paksulla. Välillä haiseekin siltä kun ajaa pajaan ja käy hetken siinä. Mikäs tuohon seokseen vaikuttaa MAF:ien ja lambdojen lisäksi. Ilmeisesti ainakin jotkut noista lämpötila-antureista. Onko nuo imusarjojen päissä olevat imuilman lämpötila-anturit? Onko näissä joku rikastus kylmänä ja voiko joku anturi aiheuttaa sen olemisen päällä kokoajan?

            Toinen mitä tuli mieleen on nuo kaasuläpät. Niistä olen lukenut että voivat paskaantua ajan myötä. Voiko ne tahmata jotenkin ja aueta liian vähän jolloin kävisi rikkaalla. Joskus tekee myös ajossa sellaista että jos nostaa kaasun hetkeksi ja sitten painaa uudestaan niin kone ei tunnu ottavan kierroksia yhtään. Sitten kun nostaa kaasun uudestaan ja painaa taas niin toimii normaalisti. Tuo viittaisi mielestäni juuri noihin kaasuläppiin tai sitten johonkin kaasupolkimen tunnistimeen.

            Tämmösiä pohdintoja. Toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun ja jollain olisi jotain vinkkejä.

            Comment

            • MouTine
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2011
              • 803
              • Pori

              #7
              Hurjat on HC lukemat. Mulla perusterve 200tkm ajettu M70 puski ilman katteja 220-230 HC lukemia.

              Onkomitään ohivuotoja mittailtu? Puristuksia?
              Nykyiset...
              '14 E500 Coupe

              Ollut joskus...
              '07 MB CL63 AMG
              '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
              '94 Audi A8 4.2i V8
              '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '92 BMW 850i 5.0i V12
              '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
              '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
              '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
              '77 Ford Capri 2.8i V6

              ...Ja pienet sille!

              Comment

              • Josunapalm
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 168
                • Lappeenranta

                #8
                Mittailin viime kesänä.

                Puristukset:

                1. 150psi ~10,3bar
                2. 175psi ~12bar
                3. 175psi
                4. 165psi
                5. 175psi
                6. 175psi
                7. 170psi
                8. 165psi
                9. 160psi
                10. 175psi
                11. 175psi
                12. 175psi

                Kaikki menee ohjearvojen sisään, joka muistaakseni oli 10-12bar. Mutta sitten tuo ykköspytty on "selvästi" pienempi kuin muut. Se ei mennyt toisen ohjearvon sisään, jossa kaikkien pyttyjen puristukset piti olla keskenään tietyn alueen sisällä. En muista paljon pyttyjen välinen ero sai olla, mutta ei kuitenkaan noin paljon.

                Ohivuotojakin kokeilin mittailla. En tiedä miten siinä onnistuin. Mittasin kaksi kertaa. Ekalla kerralla 8:ssa oli 4-6% ja 4:ssä reilu 20%. Tokalla mittauskerralla 10:ssä oli 4-8% ja enään 2:ssa reilu 20%. Eli en tiedä vuotaako siellä muutama oikeasti enemmän vai kädetinkö vaan. Nuo taas ei sitten täsmää oikein noihin puristuksiin.

                Nostaako se HC:tä, jos polttaa paljon öljyä. Tuon luulisi kyllä näkyvän jo putkesta jos sitä enemmin menee, mutta mitään sellaista en ole kyllä havainnut.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎