Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kukaan purkanut 850 csi:n vaihdelaatikkoa? Tarviis pikaista apua!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppiko
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 58
    • Ei kuulu sulle..

    #16
    Originally posted by Erich View Post
    Olen avannut yhden. Tästä askista ei avata takakoppaa, vaan se etupuoli. Koko loota kootaan takakoppaan ja lopuksi lasketaan etukoppa komeuden päälle sekä ympätään kylkiin puuttuva sälä. Vaihteella ei näinollen ole mitään merkitystä aukaisussa. Eikä sen etukopankaan irroittaminen ole niitä miellyttävimpiä hommia, laiskempi saa värkätä muutaman erikoistyökalun, että pääsee helpommalla.
    Siihen lopputulokseen tulinkin jo aikaa sitte että se onkin se etukoppa joka kuuluu siitä päältä lähtee pois mutta se ei ole vieläkään selvinnu että mikä sitä pitää kiinni sitä koppaa, kaikki lukitukset olen sieltä kytkinkopan puolelta ottanu mitä vaan oon löytäny mut siltikään ei lähde ja kovin suurella voimalla en oo viittiny ruveta murjomaan ettei mitään säry.

    Se kytkinakselin laakerin sisäkooliko sitä pitää kiinni vai mikä???

    Ja minkäslaisia erikoistyökaluja siihen tarvii?
    Minulla on auto.

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #17
      Originally posted by Tumppiko View Post
      Se kytkinakselin laakerin sisäkooliko sitä pitää kiinni vai mikä???
      Kytkinakselin laakerin ulkokehän ja etukopan välinen sovite siellä nahistaa. Laakeri on tiukemmalla sovitteella akselissa kiinni ja lähtee akselin mukana irti kuoresta. Joko laitat paketin pystyyn ja otat etukuoresta kannatukselle sieltä puolikkaiden välisestä raosta ja naputtelet liikkuvat takakuorineen irti siitä etukuoresta, tai sitten värkkäät ulosvetäjän, jolla vedät etukuoren irti muusta paketista. Juuri nyt ei voi muistaa pystyikö sitä painamaan suoraan laakerin ulkokehästä/tuliko se näkyviin, kun ottaa sen kytkinakselin stefan kannen irti sieltä edestä. Jos tuli, niin mielummin tietenkin siitä ulkokehästä suoraan, ettei tarvitse puristaa/lyödä laakerin läpi. Laakeri on speciaali, ei löydy katalogeista, eli ei kannata vitutuksen puuskassa paskoa sitä turhaan. Korvaavan tilalle loihtimisessa menee sitten monin verroin enemmän aikaa.

      Ite taisin auttaa lämmittämällä hieman etukoteloa siitä kytkinakselin laakerin ympäristöstä niin ei purrut ihan niin lujaa kiinni.

      Menestystä remonttiin.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • Tumppiko
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 58
        • Ei kuulu sulle..

        #18
        Originally posted by Erich View Post
        Kytkinakselin laakerin ulkokehän ja etukopan välinen sovite siellä nahistaa. Laakeri on tiukemmalla sovitteella akselissa kiinni ja lähtee akselin mukana irti kuoresta. Joko laitat paketin pystyyn ja otat etukuoresta kannatukselle sieltä puolikkaiden välisestä raosta ja naputtelet liikkuvat takakuorineen irti siitä etukuoresta, tai sitten värkkäät ulosvetäjän, jolla vedät etukuoren irti muusta paketista. Juuri nyt ei voi muistaa pystyikö sitä painamaan suoraan laakerin ulkokehästä/tuliko se näkyviin, kun ottaa sen kytkinakselin stefan kannen irti sieltä edestä. Jos tuli, niin mielummin tietenkin siitä ulkokehästä suoraan, ettei tarvitse puristaa/lyödä laakerin läpi. Laakeri on speciaali, ei löydy katalogeista, eli ei kannata vitutuksen puuskassa paskoa sitä turhaan. Korvaavan tilalle loihtimisessa menee sitten monin verroin enemmän aikaa.

        Ite taisin auttaa lämmittämällä hieman etukoteloa siitä kytkinakselin laakerin ympäristöstä niin ei purrut ihan niin lujaa kiinni.

        Menestystä remonttiin.
        Kyllä se laakerin ulkohehä tulee muistaakseni näkyviin kun ottaa sen kytkinakselin stefan kannen irti.

        Mitenkäs kasasit ton lootan kun se laakerin ulkokehähän on kaksosanen? Vai onko? Ainakin takapään laakerin ulkokehä on kaksosanen ja sama numerosarja oli kummassaki laakerissa.

        Eikös sitä pitäis periaatteessa saada jollain painettua sitä ulkokehää sieltä laatikon sisältäpäin ettei se laakeri halkia kahtia? Vai laitoitko ensin laakerin koppaan kii ja siitä sitte kytkinakseli laakerin läpi?

        Ja Erich, ISO kiitos sinulle näistä neuvoista!
        Minulla on auto.

        Comment

        • Erich
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 783
          • Hämeenkyrö

          #19
          Ja paskaahan sitä näköjään tuli kirjoiteltua... löytyi kuva tuosta operaatiosta, sehän meni juuri päin vastoin kuin muistin: laakeri jää kiinni kuoreen niinkuin alunperin oletitkin (siltähän se tilanne näyttääkin kun kannen ottaa pois...) ja akseli painetaan laakerista läpi. Toivottavasti ei ehtinyt tulemaan vahinkoa, ei näköjään pitäisi hataran muistikuvan perusteella lähteä kirjoittamaan mitään. Pahoitteluni.
          6 - E24 635
          7 - E38 740
          8 - E31 850

          Comment

          • Tumppiko
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 58
            • Ei kuulu sulle..

            #20
            Originally posted by Erich View Post
            Ja paskaahan sitä näköjään tuli kirjoiteltua... löytyi kuva tuosta operaatiosta, sehän meni juuri päin vastoin kuin muistin: laakeri jää kiinni kuoreen niinkuin alunperin oletitkin (siltähän se tilanne näyttääkin kun kannen ottaa pois...) ja akseli painetaan laakerista läpi. Toivottavasti ei ehtinyt tulemaan vahinkoa, ei näköjään pitäisi hataran muistikuvan perusteella lähteä kirjoittamaan mitään. Pahoitteluni.

            Ei ole mitään tuhoja kerinny tapahtua, jätin sen pajalle rassattavaksi siinä vaiheessa kun iteltä loppu äly kesken. Jos olisin silloin tiennyt nämä neuvot mitä olet nyt antanut niin olisin jatkanut rassailua silloin itse ja auto oliskin varmaan jo ajossa nyt, ei ole nimittäin kuulunu takaisin lootaa vielä, ovat kuulemma kovin kiireisiä..

            Ja kaikki tieto aiheesta on edelleen tervetullutta vastaisuuden varalle!

            Tulikos niitä kuvia paljonkin räpsittyä silloin remontin aikaan? :think
            Minulla on auto.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎