Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW PHEV ja i autojen akkukapasiteetit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #16
    Mitä asiaa yhtään pohtinut on 26ah->34ah konversio mahdollista ainoastaan vaihtamalla pelkät modulit kertomatta sme.lle vaihtoa tapahtuneen. Eli kalibrointiarvoja ei syötetä niinkuin yleensä.

    Lisäksi täytyy olla identtinen kytkentä csc-ohjainlaite -> kennomoduli jotta gen3 csc osaa tulkita ja hallinnoida gen4 modulia.

    Gen 4 csc taas ei sovi gen 3 sme.n kaveriksi ja taas gen 4 sme ei sovi F30.n muun sähköjen kanssa (väyläratkaisut)

    *G sarjalaisessa tai F45 konversio olisi ehkä helpompi, koska ohjauselektroniikkaa pystyisi vaihtamaan kennomodulien lisäksi. F30 kun einole tehty, kuin gen3.
    Last edited by zakspeed; 11-03-2021, 15:39. Reason: *lisäys
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • skt
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 345
      • Etelä-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by zakspeed View Post
      Jätin suosiolla vanhemmat activehybridit pois laskuista. Akkukapasiteetit ilmoitettu: nimellinen ja (käytettävissä)

      F45 225xe GEN3 (5.7kwh) Range 42km GEN4 (alkaen 7/2019) (8.4/8.9kwh) Range 57km WLTP
      Tähän tarkennus vielä näiden osalta, josta oli vain yhdet luvut.

      Gen3 7.6 kWh (usable 5.8 kWh)
      Gen4 10.0 kWh (8.8 kWh available)
      F11 LCI 520d -14
      F45 225xe -17
      Ex. E61 LCI 520d -08,
      Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1355
        • Lempäälä

        #18
        eipä ny oo ajankohtaista, mutta mietinpä vain tuossa, että käyköhän tuohon G30 malliin pikkuakkuisen tilalle ihan bolt-on tuo isompiakkuisen paketti ?
        jotenkin tuntuisi että se ois sellainen kestävän kehityksen mukainen ratkaisu.

        jossain vaiheessahan se näissäkin on elinkaari lopussa, ja pitää tilalle jotain katsella- kai noita 12kwh akustoja sit rupee saamaan jo 2nd hand tuolta maailmalta.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Samu81
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 132
          • Espoo

          #19
          Hieman tarkennusta i8:n osalta:

          pre-LCI: 7,1kwh brutto - 5,2kwh netto.
          LCI: 11,6kwh brutto - 9,4kwh (?) netto.
          i8 '14

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by repsa View Post
            eipä ny oo ajankohtaista, mutta mietinpä vain tuossa, että käyköhän tuohon G30 malliin pikkuakkuisen tilalle ihan bolt-on tuo isompiakkuisen paketti ?
            jotenkin tuntuisi että se ois sellainen kestävän kehityksen mukainen ratkaisu.

            jossain vaiheessahan se näissäkin on elinkaari lopussa, ja pitää tilalle jotain katsella- kai noita 12kwh akustoja sit rupee saamaan jo 2nd hand tuolta maailmalta.

            Osaisiko esim: https://www.kokkolanautohuolto.fi/palvelut/sahkoauto/ vastailla? Varmasti ainakin jotain koodailu hommia on tiedossa, että auto tajuaa isomman akun, yms.

            Last edited by torx; 22-08-2023, 16:07.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎