iX3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiko4tiko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2020
    • 830
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by torso1 View Post
    Värejä on vähän mutta mielestäni perusvalkoinen, musta ja se joku tummanharmaa sopii tuohon aika hyvin M Sport Pro paketilla. Itse miettisen pitkään ottaisinko mukavuuspenkit vai M-sport jakkarat. Ehkä mukavuuspenkit (enemmän värivaihtoehtoja) Varustetasoksi laittaisin Supercharged. No siinäpä se reilu 80k€ paketti jo onkin. Ainiin ja tärkeä asia loppuun. Vanteiksi ottaisin Suomen pottupeltoteille 21 tuumaiset ja nimenomaan Sport renkailla ettei tule niitä Nexenin ulisevia pyöriä mukana. Uutena rengastoimittajana on myös Maxxis, hoh hoijjaa. No, jokatapauksessa itse en mitään tilaa ennen kuin saan käydä tolla kunnon koeajolla täällä kotiteillä. Esim. ilmajousituksen puuttuminen saattaa olla itselle kynnyskysymys. Ehkä täytyy odotella et näkee millainen uusi tuleva iX5 on.
    Joo koeajo ensiksi, se verran iso muutos käynnissä, että aikaa menee sulatellessa. Miloinkohan iX3:n toimitukset alkaa?

    Itse en niinkään ole kiinnostunut iX3:sta vaan ensi vuonna tulevasta i3:sta, joka voisi hyvin sopia seuraaksi autoksi. Sisältä uusi i3 on varmasti pääosin sama kuin iX3.

    Jostain luin että iX5 tulee myöhemmin 2027, vaikka uusi X5 esitellään jo ensi vuonna.
    Mini, E24, E90, G70
    exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

    Comment

    • torso1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 420

      #17
      Originally posted by tiko4tiko View Post

      Joo koeajo ensiksi, se verran iso muutos käynnissä, että aikaa menee sulatellessa. Miloinkohan iX3:n toimitukset alkaa?

      Itse en niinkään ole kiinnostunut iX3:sta vaan ensi vuonna tulevasta i3:sta, joka voisi hyvin sopia seuraaksi autoksi. Sisältä uusi i3 on varmasti pääosin sama kuin iX3.

      Jostain luin että iX5 tulee myöhemmin 2027, vaikka uusi X5 esitellään jo ensi vuonna.
      BMWBLOG:in mukaan G65 X5:n valmistus alkaa ensi vuoden elokuussa. Ja varmaan Spartanburg USA tehtaalla. Ihmeenä pitäisin jos iX5 valmistus ei alkaisi silloin samalla.

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 830
        • Lappeenranta

        #18
        Originally posted by torso1 View Post

        BMWBLOG:in mukaan G65 X5:n valmistus alkaa ensi vuoden elokuussa. Ja varmaan Spartanburg USA tehtaalla. Ihmeenä pitäisin jos iX5 valmistus ei alkaisi silloin samalla.
        Bimmerpostin forumille kirjoitelee 'ynguldun' -nimimerkki, joka taitaa olla Bemarin markkinointiosaston kaveri, joka syöttää forumille tietoa uusista malleista. Aika hyvin ko. nimimerkin tiedot ovat osuneet kodilleen jo vuosia.
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • torso1
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 420

          #19
          Originally posted by tiko4tiko View Post

          Bimmerpostin forumille kirjoitelee 'ynguldun' -nimimerkki, joka taitaa olla Bemarin markkinointiosaston kaveri, joka syöttää forumille tietoa uusista malleista. Aika hyvin ko. nimimerkin tiedot ovat osuneet kodilleen jo vuosia.
          No sitten voi hyvinkin olla mahdollista but we will see later..

          Comment

          • melperri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 260
            • espoo

            #20
            Originally posted by tiko4tiko View Post
            Voi olla uusien iX:n kauppa hiljenee melkoisesti. Enkä oikein keksi syystä miksi valita X3sta hybridinäkään samaan hintaan.
            Hinnat Suomen suuremmasta alvista huolimatta on painettu Saksan tasolle.

            Ylivoimaisesti paras sähköbemari teknisten tietojen perusteella tällä hetkellä. Sisusta (mittaristo) vaati kyllä totuttelua, mutta en tuomitse ennenkuin olen päässyt ajamaan.

            Ajajan ympäristö lienee jatkossa hyvin samanlainen kaikissa uusissa bemuissa.
            Joko sen hyväksyy tai sitten on ajettava vanhemmimilla malleilla.



            Kyllä tämän merkin taru meikälaisen osalta päättyy tähän neue klasseeen , mitä uusiin autoihin tulee. Ergonomiasta ei ole enää mitään jäljellä , kun pylpyrä poistettu ja ohjauspyörässäkin jotakin haptisia hively pintoja kunnon nappien sijaan. Siinä sitten tähtäilet kosketusnäyttöä katse pois ajosuunnasta. Varusteetkin lähes pelkästään auton ominaisuuksia huonontavia ylikokoisia vanteita tai korin levikkeitä. Ei ilmajousia , ei nelipyöräohjausta , ei laajennettua nahkasisustaa värivaihtoehdoin , ei HK:ta kummempaa äänentoistoa , puhumattakaan nightvisionista tai lidarista. Tehoa ja rangea kyllä riittää , mutta tässä hintaluokassa pitäisi varusttarjonnan kattaa muutakin , kuin lasin tummennukset ja jarrusatuloiden väri.

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 637
              • Savo

              #21
              Originally posted by melperri View Post


              Kyllä tämän merkin taru meikälaisen osalta päättyy tähän neue klasseeen , mitä uusiin autoihin tulee. Ergonomiasta ei ole enää mitään jäljellä , kun pylpyrä poistettu ja ohjauspyörässäkin jotakin haptisia hively pintoja kunnon nappien sijaan. Siinä sitten tähtäilet kosketusnäyttöä katse pois ajosuunnasta. Varusteetkin lähes pelkästään auton ominaisuuksia huonontavia ylikokoisia vanteita tai korin levikkeitä. Ei ilmajousia , ei nelipyöräohjausta , ei laajennettua nahkasisustaa värivaihtoehdoin , ei HK:ta kummempaa äänentoistoa , puhumattakaan nightvisionista tai lidarista. Tehoa ja rangea kyllä riittää , mutta tässä hintaluokassa pitäisi varusttarjonnan kattaa muutakin , kuin lasin tummennukset ja jarrusatuloiden väri.
              Ei noita varusteita ole ennenkään kolmos sarjassa ollut. Ne tulee kyllä vitoseen. Hivelynapit ja ylisuuret näytöt on kyllä perseestä. Ja värejäkin tulee satavarmasti myöhemmin, kunhan julkaisukiiman tilaukset on saatu toimitukseen.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • tiko4tiko
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2020
                • 830
                • Lappeenranta

                #22
                Originally posted by Messier View Post

                Ei noita varusteita ole ennenkään kolmos sarjassa ollut. Ne tulee kyllä vitoseen. Hivelynapit ja ylisuuret näytöt on kyllä perseestä. Ja värejäkin tulee satavarmasti myöhemmin, kunhan julkaisukiiman tilaukset on saatu toimitukseen.
                Juuri näin, ei ilmajousitusta ole X3:ssa ollut, X5.ssakin se on hybridiä lukuuunottamatta ollut lisävaruste. Nelipyöräohaisu on tarpeeton jos kääntösäde on muutenkin kunnossa, kuten se pienemmässä autossa yleensä on. Varmasti värejä, varusteita ja mallivaihtoehtoja tulee merkittävästi lisää ajan kanssa. Nyt pahin kysyntäpiikki hoidetaan yhdellä mallilla ja aika rajallisella optioiden määrällä. Isoimalla varustepaketilla iX3:ssa on kaikki varusteet, jotka siihen on tällä hetkellä saatavilla.

                Mallista riippumatta käsitääkseni nyt esitellyn iX3:n ohjaamoergonomia tulee jokaiseen uuteen malliin jatkossa. Toki rehelisyyden nimissä on sanottava, että nykyinen (leveä kaareva näyttö), mikä uusista bemareista löytyy on melkoista kuraa, vaikka viimeinen versio onkin jota pylpyrällä voi ohjata. En usko, että tämä uusi voi huonompi olla....
                Mini, E24, E90, G70
                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1147
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by tiko4tiko View Post

                  Joo koeajo ensiksi, se verran iso muutos käynnissä, että aikaa menee sulatellessa. Miloinkohan iX3:n toimitukset alkaa?

                  Itse en niinkään ole kiinnostunut iX3:sta vaan ensi vuonna tulevasta i3:sta, joka voisi hyvin sopia seuraaksi autoksi. Sisältä uusi i3 on varmasti pääosin sama kuin iX3.

                  Jostain luin että iX5 tulee myöhemmin 2027, vaikka uusi X5 esitellään jo ensi vuonna.
                  Toimitukset alkavat myyjän mukaan huhtikuussa 2026.
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • torso1
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 420

                    #24
                    Originally posted by melperri View Post


                    Kyllä tämän merkin taru meikälaisen osalta päättyy tähän neue klasseeen , mitä uusiin autoihin tulee. Ergonomiasta ei ole enää mitään jäljellä , kun pylpyrä poistettu ja ohjauspyörässäkin jotakin haptisia hively pintoja kunnon nappien sijaan. Siinä sitten tähtäilet kosketusnäyttöä katse pois ajosuunnasta. Varusteetkin lähes pelkästään auton ominaisuuksia huonontavia ylikokoisia vanteita tai korin levikkeitä. Ei ilmajousia , ei nelipyöräohjausta , ei laajennettua nahkasisustaa värivaihtoehdoin , ei HK:ta kummempaa äänentoistoa , puhumattakaan nightvisionista tai lidarista. Tehoa ja rangea kyllä riittää , mutta tässä hintaluokassa pitäisi varusttarjonnan kattaa muutakin , kuin lasin tummennukset ja jarrusatuloiden väri.
                    Mersu julkaisi eilen uuden täyssähköisen GLC:n johon saa lisävarusteena ilmajousituksen, 4p-ohjauksen ja laminoidut etuikkunat. Onko tästä syystä nyt iX3 täysin susip!ska meseen verrattuna ja onko mersu nyt kuunnellut asiakkaiden toiveita enemmän kuin mitä BMW. Ulkoisesti GLC ei mielestäni kauheasti poikkea nykyisestä mallisarjasta, joten aika lailla eri autoista on kysymys vaikka tuo on varmasti pahin kilpailija tuossa segmentissä. Hinnoittelu on varmasti halvempi iX3:ssa vs uusi GLC.


                    Comment

                    • volvostabemariin
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2019
                      • 89
                      • Kanta-Häme

                      #25
                      Originally posted by torso1 View Post

                      Mersu julkaisi eilen uuden täyssähköisen GLC:n johon saa lisävarusteena ilmajousituksen, 4p-ohjauksen ja laminoidut etuikkunat. Onko tästä syystä nyt iX3 täysin susip!ska meseen verrattuna ja onko mersu nyt kuunnellut asiakkaiden toiveita enemmän kuin mitä BMW. Ulkoisesti GLC ei mielestäni kauheasti poikkea nykyisestä mallisarjasta, joten aika lailla eri autoista on kysymys vaikka tuo on varmasti pahin kilpailija tuossa segmentissä. Hinnoittelu on varmasti halvempi iX3:ssa vs uusi GLC.

                      Tsekkasin kanssa Youtubesta tuon ensitestin ja kyllä nyt (kuten kai ennekin) että Mersu on selkeästi edellä.

                      Jossain Youtube-videossa myös uhottiin, että iX3 tekee iXstä tarpeettoman Mulla on iXssä ilmajouset, Bowers & Wilkins, ilmastoidut penkit jne, joita iX3een ei saa edes Bitcoineilla. Ei olla kyllä samalla viivalla (kuten ei kuulukaan) puhumattakaan että iX3 iX.n syö elävältä

                      Comment

                      • melperri
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2011
                        • 260
                        • espoo

                        #26
                        Originally posted by tiko4tiko View Post

                        Juuri näin, ei ilmajousitusta ole X3:ssa ollut, X5.ssakin se on hybridiä lukuuunottamatta ollut lisävaruste. Nelipyöräohaisu on tarpeeton jos kääntösäde on muutenkin kunnossa, kuten se pienemmässä autossa yleensä on. Varmasti värejä, varusteita ja mallivaihtoehtoja tulee merkittävästi lisää ajan kanssa. Nyt pahin kysyntäpiikki hoidetaan yhdellä mallilla ja aika rajallisella optioiden määrällä. Isoimalla varustepaketilla iX3:ssa on kaikki varusteet, jotka siihen on tällä hetkellä saatavilla.

                        Mallista riippumatta käsitääkseni nyt esitellyn iX3:n ohjaamoergonomia tulee jokaiseen uuteen malliin jatkossa. Toki rehelisyyden nimissä on sanottava, että nykyinen (leveä kaareva näyttö), mikä uusista bemareista löytyy on melkoista kuraa, vaikka viimeinen versio onkin jota pylpyrällä voi ohjata. En usko, että tämä uusi voi huonompi olla....

                        En ollsi kovinkaan optimistinen noiden varusteiden tulevaisuuden kehtiyksen suhteen , kun merkin politiikkana on viime aikoina ollut pikemmin optioiden vähentäminen kuin lisääminen. Esim I4:stä on tainnut poistua mahdollisuus laajennettuun nahkasisustukseen , X5.stä poistui night vision jne. Bemari on perinteiseesti ollut merkki ihmisille , joille auto on muutakin kuin vain siirytmäväline paikasta toiseen. Mahdollusuus varustaa auto mieleisekseen on ollut aivan keskeinen peruste valinnalle. Nyt kun tätä mahdollisuutta ei enää ole , premiumista on jäljellä enää ilo maksaa kalliimpi hinta autosta , joka ei käytännössä eroa muista massa kulkimista mitenkään.

                        Comment

                        • volvostabemariin
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2019
                          • 89
                          • Kanta-Häme

                          #27
                          Originally posted by melperri View Post


                          En ollsi kovinkaan optimistinen noiden varusteiden tulevaisuuden kehtiyksen suhteen , kun merkin politiikkana on viime aikoina ollut pikemmin optioiden vähentäminen kuin lisääminen. Esim I4:stä on tainnut poistua mahdollisuus laajennettuun nahkasisustukseen , X5.stä poistui night vision jne. Bemari on perinteiseesti ollut merkki ihmisille , joille auto on muutakin kuin vain siirytmäväline paikasta toiseen. Mahdollusuus varustaa auto mieleisekseen on ollut aivan keskeinen peruste valinnalle. Nyt kun tätä mahdollisuutta ei enää ole , premiumista on jäljellä enää ilo maksaa kalliimpi hinta autosta , joka ei käytännössä eroa muista massa kulkimista mitenkään.
                          Juurikin näin. ja ainoa syy tuohon on kustannussäästöt. Eli todellakin maksetaan enemmän pelkästä premium-merkistä premium-tuotteen sijaan.

                          Comment

                          • volvostabemariin
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2019
                            • 89
                            • Kanta-Häme

                            #28
                            Originally posted by melperri View Post


                            En ollsi kovinkaan optimistinen noiden varusteiden tulevaisuuden kehtiyksen suhteen , kun merkin politiikkana on viime aikoina ollut pikemmin optioiden vähentäminen kuin lisääminen. Esim I4:stä on tainnut poistua mahdollisuus laajennettuun nahkasisustukseen , X5.stä poistui night vision jne. Bemari on perinteiseesti ollut merkki ihmisille , joille auto on muutakin kuin vain siirytmäväline paikasta toiseen. Mahdollusuus varustaa auto mieleisekseen on ollut aivan keskeinen peruste valinnalle. Nyt kun tätä mahdollisuutta ei enää ole , premiumista on jäljellä enää ilo maksaa kalliimpi hinta autosta , joka ei käytännössä eroa muista massa kulkimista mitenkään.
                            Juurikin näin. ja ainoa syy tuohon on kustannussäästöt. Eli todellakin maksetaan enemmän pelkästä premium-merkistä premium-tuotteen sijaan. Mersu karkaa

                            Comment

                            • torso1
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 420

                              #29
                              Originally posted by volvostabemariin View Post

                              Tsekkasin kanssa Youtubesta tuon ensitestin ja kyllä nyt (kuten kai ennekin) että Mersu on selkeästi edellä.

                              Jossain Youtube-videossa myös uhottiin, että iX3 tekee iXstä tarpeettoman Mulla on iXssä ilmajouset, Bowers & Wilkins, ilmastoidut penkit jne, joita iX3een ei saa edes Bitcoineilla. Ei olla kyllä samalla viivalla (kuten ei kuulukaan) puhumattakaan että iX3 iX.n syö elävältä
                              Joo kyllähän mersu löi uudella GLC:llä asialliset luvut pöytään. 128l frunkki ja 570l tavaratila. Lisävarustelista tulee olemaan erittäin kattava kuten mesellä yleensä. Enemmän tykkään tästä lähestymistavasta että auton pystyy speksaamaan mieleisekseen myös ajomukavuuden ja dynamiikan osalta. Eli jos vaan GLC:n tilat riittää, niin miksi pitäisi ottaa GLE että saa ilmajousituksen ja pienemmän kääntöympyrän kaupunki ajelussa. Tämä on se BMW lähestymistapa. Joutuu ottamaan ison (=huomattavasti kalliimman) auton että saa maksimaalisen ajomukavuuden. Ei hyvä.

                              Mielestäni iX3 ei missään nimessä tee iX:ää tarpeettomaksi. iX tulee olemaan paljon parempi matka-auto ainakin ajomukavuuden osalta (jos ilmajouset ja 4p-ohjaus). Laajemmat lisävarustemahdollisuudet jne. Mutta jos pelkästään mietitään tekniikkanäkökulmasta, niin Neue Klasse sarjan autot hakkaavat iX:n mennen tullen ja palatessa. Mielenkiintoista on nähdä miten yläpääsarjan iX:ien (iX M70) hinnat alkavat tulla alaspäin kunhan iX3:ia alkaa näkyä liikenteessä ensi vuonna.
                              Last edited by torso1; 08-09-2025, 08:48.

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6791
                                • PK-seutu

                                #30
                                Originally posted by melperri View Post


                                En ollsi kovinkaan optimistinen noiden varusteiden tulevaisuuden kehtiyksen suhteen , kun merkin politiikkana on viime aikoina ollut pikemmin optioiden vähentäminen kuin lisääminen. Esim I4:stä on tainnut poistua mahdollisuus laajennettuun nahkasisustukseen , X5.stä poistui night vision jne. Bemari on perinteiseesti ollut merkki ihmisille , joille auto on muutakin kuin vain siirytmäväline paikasta toiseen. Mahdollusuus varustaa auto mieleisekseen on ollut aivan keskeinen peruste valinnalle. Nyt kun tätä mahdollisuutta ei enää ole , premiumista on jäljellä enää ilo maksaa kalliimpi hinta autosta , joka ei käytännössä eroa muista massa kulkimista mitenkään.
                                i4 on nelossarjaa, eli edelleen lasten mallistoa siinä missä kolmonen ja pienemmätkin. Aikuisten mallit alkaa vitossarjasta ja vasta niihin tarjotaan kunnon premium kampetta. Näin on aina ollut ja varmaan tulee olemaankin. Oli jopa mukava yllätys, miten i4:een oli kuitenkin optioita tarjolla tuohon nähden. Ei siis mitään uutta auringon alla.

                                Ja noin yleisesti nahkaa tullaan näkemään aivan varmasti tulevaisuudessa vielä vähemmän. Kehittävät keinonahkaa, eli muovipenkkejä kokoajan paremmiksi niin monelle kelpaa se ja kun nykyään on niin epäeettistä sitä nahkaa käyttää niin... Itsellekin kyllä mieluiten oikeaa nahkaa valitsen, mutta tuo on valitettava suunta laajemmaltikin.
                                Last edited by pyroz; 08-09-2025, 12:33.
                                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X