Announcement

Collapse
No announcement yet.

i4 M50 toimintamatka/akku ja ajettavuus talvella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cornholio
    Newbiemmer
    • Dec 2024
    • 4
    • Hämeenlinna

    #16
    Pakko on kanssa kommentoida tänne, kun on nyt reilun vuoden ja 16tkm tällä i4 m50 ajanut.
    Itsellä 19" Contin viking 7 kitkat (245 edessä, 255 takana) ja aika täysin samat havainnot kuin aloittajalla.
    Ensimmäinen liukas keli viime talvena kun yövuorosta ajoin kotiin niin järkytys oli kyllä aikamoinen, kun yhtäkkiä 80kmh vauhdissa suoralla tiellä tunne että auto lähtee käsistä. Lähti kyllä luotto tähän aika täysin noissa ääriolosuhteissa.
    Kaikennäköistä etuvetoista ja nelivetoista bensaa ja hybridiä tässä ollut vuosien saatossa eikä koskaan ennen ole pelottanut noin paljoa auton ratissa. Erittäin raskasta ajaa tuollaista, mutta onneksi vain 18km maantietä työmatkalla.
    Onhan tuolla muualla spekuloitu esim. eri levyisten etu/takarenkaiden ja paineiden merkitystä. Enemmän suosittelen kyllä paineiden nostamista kuin laskemista.
    Itseäkin kyllä kiinnostaisi verrata tätä ix:ään missä vielä saman levyiset renkaat. Johonkin vähän isompaan ja korkeammalla maavaralla olevaan tarkoitus tämä vaihtaa.
    Tosiaan 90+% ajasta tämä on aivan loistava auto ajaa, mutta nuo pienet (isot) puutteet saanut miettimään vaihtoa.
    Last edited by Cornholio; 14-12-2024, 19:43.

    Comment

    • torso1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 392

      #17
      Originally posted by tiko4tiko View Post

      Kyllä iX 'leijailli' erittäin paljon huonossa kelissä, mitä sillä koeajoin. Lisäksi auton ikävä ominaisuus oli tarjota ko. kelissä hieman jompaa kumpaa kylkeä sivulle regeneraation alkaessa. Ei herättänyt ihmeemmin luottamusta. Eleetön auto kyllä on, mutta pahassa mieliessä hyvikin tunnoton, vastetta ei ole kumoisesti. X5 oli/on paljon ajettavampi ja sen heikon pidon raja on laajempi ja auto varoittaa mukavasti ennakkoon, kun ko. rajalla ollaan.
      Voihan se olla että leijaili tai sitten ei. Mutta ainakaan merkittävää ongelmaa ei itsellä ollut kun tykkäsin sen menosta ja vuodessa tuli kuitenkin n. 35tkm mittariin. Nykyinen X5 50e on kuitenkin parempi talvi auto. Ihan jo karmillisten lasien vuoksi eikä sitä tarvitse latailla heti kun vähän pakkasella keli tai sohjoa tiellä. iX:ssä ne ikkunat oli talvella melekonen riesa ja pohjoisen reissuilla ne meni vähän väliä karmin väärälle puolelle jumiin ja kädellä sai sitten olla auttamassa kohilleen tiivisteen väliin. Melkoisen paska keksintö näihin olosuhteisiin. Toinen huvituksen aihe oli ne tuulilasin pyyhkijät. Liikennevaloissa kun pyyhkijät oli päällä niin koko auto heilahti samalla kun pyyhkijät lähti liikkeelle)

      Perjantaina ajoin Kuopio - Lohja välin sukulaisiin ja lunta tuli aika paljon Heinola Lahti välillä. Muut ajoi vasenta kaistaa n. 80kmh. X5:llä sai huoletta työntää oikeaa kaistaa 110kmh lasissa vailla mitään leijuntaa. Melko täydellä akulla lähdin ja bensaakin meni reilu kolmasosa tankista tuolle yli 400km matkalle
      Mutta täytyy kyllä todeta että on nämä autot tunnottomanpaan suuntaan menneet. Viimeisin kunnon talviautoni oli B8 korimallin A4 Quattro Torsenilla. Sitä oli helppo hallita sivuluisussa ja kaasulla auto käyttäytyi loogisesti sekä istui tiessä todella hyvin.

      Mielenkiintoista olisi käydä ajamassa muillakin sähkäreillä talvella pitkää matkaa onko niissä kaikissa vähän tuota samaa nykyautojen tunnottomuutta ja leijumisen tunnetta. Esim. Mersun EQS SUV, Possun Macan, Polestar 3 Performance (oli muuten todella hyvä ajaa kun kävin kesällä kokeilemassa vaikka softa oli keskeneräinen), jne.

      Rengaspaineita säätämällä saa asiaa varmaan hieman paremmaksi tai sitten ei. Tai voihan sitä aina autoakin vaihtaa. Kaikista eniten näissä nykyrakkineissa kuitenkin ärsyttää nuo ajovalot. Niitä kun ei saa oikeasti hyviä edes rahallakaan. iX:n laserit oli jo suht hyvät muttei nekään täydelliset. Oikeastaan edes lähelläkään sitä.
      Last edited by torso1; 14-12-2024, 19:47.

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 818
        • Lappeenranta

        #18
        Originally posted by torso1 View Post

        Perjantaina ajoin Kuopio - Lohja välin sukulaisiin ja lunta tuli aika paljon Heinola Lahti välillä. Muut ajoi vasenta kaistaa n. 80kmh. X5:llä sai huoletta työntää oikeaa kaistaa 110kmh lasissa vailla mitään leijuntaa. Melko täydellä akulla lähdin ja bensaakin meni reilu kolmasosa tankista tuolle yli 400km matkalle
        Lopeta, uskon joka sanan, noin se X5 toimii. Mitä huonompi keli sen suurempi ero. Se tässä valheellisinta olikin, että kun X5:lla oli ajannut lähes kaksi vuosikymmentä, niin oli unohtanut mikä talvi on Vaimohan on jo kommentoinut, 'minä minä sanoin'. Ja eilen tuli jo kysymys ressun jälkeen: 'milloin vaihdat takas?' Tässä pitää kohta alkaa katselemaan Mobilea/nettiautoa tai no katsoin jo .

        No, kerätään nyt yksi talvi kokemuksia ja ei heti luovuteta. Maavara on toistaseksi riittänyt.
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 450
          • Oulu

          #19
          Paljonkohan 4veto sähkärin etumoottori jarruttaa kun veto ei ole päällä?
          Ei tarvitse paljoa jarruttaa kun oikein liukkaalla täkäpää yrittää työntää vastusta vasten ja pidon puutteessa pyrkii sutimaan. Siis oikein liukkaalla.

          Polkupyörällähan oli helppo sudittaa kun etujarrulla avitti jossain luistinradalla. Etujarrua säätelemällä sai vauhtia säädettyä.
          Sama moottoripyörällä ihan kesäkelilläkin asvaltilla. Etujarrulla voi estää ettei vauhti kasva liikaa ja takarengas piirtää pitkästi mustaa raitaa.
          Last edited by ekaBMW; 14-12-2024, 22:19.
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11716
            • Kouvola

            #20
            Originally posted by tiko4tiko View Post

            BMW:n käyttämän sähkömoottorin lepuuuttaminen ja aktivointi on nopea, ei tuo siitä ole kiinni. Toisekseen kysy ei ole kiihdytyksestä ,vaan tilanteessa, jossa leijailu tapahtuu, on ennemminkin tehontarve minimisissä. Pääsyynä syynä yhtälössä on tietysti kuski, joka ajaa vauhdilla joka lähellä pidon rajaa. Veikkaisin että leijailun syy on pikemmin se, että sähköauto säätö on äärimäisen (liian) herkkä ja halu säästää sähköä on kova, Perinteisen polttiksen kuski ajaa mutka läpi aloittaen tasakaasulla ja lisätäen voimaa hieman kaarteen jälkipuoliskolla jolloin nelivetoauto menee liukkaan karteen läpi kuin kiskoilla. Sähköauto arpoo samalla tavalla ajettaessa 'tasakaasuvaiheessa' regenetrointia päälle ja pois. Regeneroivam eli jarruttavan renkaan pito on heikko (sähköaivojen mielestä ok) ja se tuntuu persuksessa leijailuna. Leijailu taas on perinteiselle nelivetokuskille on merkki, että lisää löylyä ei pidä enää laittaa jos ei halua merkittävää lisäohjelmaa. Sähköuton aivojen mielestä asia on kunnossa, koska auto menee mutkan läpi ohjauspyörän kääntökulmalla pysyen omalla kaisalla ja luistot on säädettyjen arvojen sisällä. Kyseessä on siis pääosin perstuntuma ja lievät luisut jota ei perinteisellä nelivedolla tapahdu. Asia ei ole itselleni mitenkään ylllätys ja uusi. Pääsin kolme vuotta sitten BMW talviajokouluun ajamaan erilaisilla voimalinjoilla. Ideana oli ajaa erilaisia testejä sekä sähköautolla että perinteisellä (hybridillä) autolla. Kaikki oli nelivetoja ja kitkarenkain. Tuolloin ei jäänyt epäselväksi sähköauton haasteet ja tunnnottumuus matalan kitkan oloissa. Paras auto tuossa nipussa oli ajaa 545e/330e ja vaikein iX50. Tämän kokemuksen vuoksi valitsin i7 nastarenkaat. Toki tätä maantiekäytöstä en talviajokoulussa päässyt kokeilemaan, mutta tutuksi tämäkin on tullut koeajoilla aikaisemmin. Ei auta kuin sietää ja kyllä tämä vaatii usemmman tunnin harjoitelua jossain jääradalla, jotta auton ymmärtää paremmin. Surullista on, että kun bemarilla on ajanut vuosikymmeniä ja on oppinut luottamaan perstuntumaan liukaassa kelissä, nyt välissä on tietokone, joka vääristää signaalin ja tekee autosta 'linnanmäen sähköauton' perstuntumaltaan juuri kriittisellä hetkellä, vaikka muuten asia on kunnossa.

            Vaikea sanoa, miten muut sähköautot toimii liukkaalla. Epäilen että sama juttu, koska kaikki regeneroi kaasun kevennyksessä, jollon jarrutava rengas menettää pitoa. Jos auto on alustaltaan ja ohjaukseltaan kunnossa tämän tuntee persuksessa ja ratissa. Toki on ollut ja on paljon autoja sekä perinteisiä että sähköautoja, joka ovat valmiiksi 'linnanmäen sähköautoja'. Näissä on ohjauspyörä, polkimet, joita sitten käytetään ilman sen kumpaan vastetetta. Tässä on ollut oma vahva syy miksi olen bmarilla ajanut. No katsellaan miten tämä ensimmäinen talvi sujuu ja mietiään sitten. Kyseessä on kuitekin ääritianne, ns. erittäin huonon kelin käytös, mitä ei esiinny joka päivä. Mutta jos/kun autolla on hintaa pitää vaatiakin.
            Kahdesta eri ongelmasta puhuinkin eli hitaasta etumoottorin kytkeytymisestä pitoa tarvittaessa ja epävakaasta ajotuntumasta. Sähkömoottorille pystytään ajamaan nopeammin ja lineaarisemmin tehoa kuin yhdellekään aktiiviselle nelivedolle, joka osaa muuttaa vetosuhdetta etu- ja taka-akselin välillä. Eli on täysin valmistajan softasta kiinni, jos nelivetoinen sähköauto tuntuukin liukkaalta takavetoiselta ja etumoottorin kytkeytyminen on hidasta. Sama homma tuon epävakaan leijumisen kanssa. BMW osaa kyllä tehdä loistavia ajajan autoja, niin vähä ihmettelen miten tuo nyt olisi yhtään hankalampi hoitaa maaliin sähköautojen kanssa. Ei regeneroinnin yhteydessä auton ajettavuus saa kärsiä. Kuten kiihdyttäessä, pystytään myös jarruttaessa regenerointibalanssia säätämään moottoreilla ohjelmallisesti siten, että auton käytös säilyy vakaana. Loppu on kuljettajasta kiinni, että miten käyttää yhden polkimen ajoa hyväkseen. On tuossa yhden polkimen ajossa oma tottuminen kuljettajalle, mutta ei epämääräiseen ajotuntumaan totu koskaan tai luotto siitä parane.

            Tuossa nyt kolme vuotta ajanut Teslan Model S:llä, jossa ei ole kumpaakaan vaivaa esiintynyt oman auton kohdalla. Autossa renkaina 19” Linglong Greenmaxin kitkat eli ei todellakaan mitkään premium renkaat, mutta yllättynyt noiden ajettavuudesta ja pidosta. Auto on nelivetoinen ja tuntuu myös vakaalta nelivetoiselta kaikissa tilanteissa. Samoin regeneroinnissa auton käytös säilyy neutraalina. Tesla suosittelee liukkailla keleillä regeneroinnin vaihtamista normaalista matalaan, mutta en ole kokenut tuota tarpeelliseksi koskaan. Kaasupolkimellahan tuota regenin määrää on helppo säädellä 0-50kw välillä. Mutta se Tesloista..

            Comment

            • Cornholio
              Newbiemmer
              • Dec 2024
              • 4
              • Hämeenlinna

              #21
              Sanotaan nyt sekin vielä, että D moodissa ajan aina maantiellä. B on kyllä liukkaalla käyttökelvoton.

              Comment

              • FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 653

                #22
                Originally posted by Cornholio View Post
                Pakko on kanssa kommentoida tänne, kun on nyt reilun vuoden ja 16tkm tällä i4 m50 ajanut.
                Itsellä 19" Contin viking 7 kitkat (245 edessä, 255 takana) ja aika täysin samat havainnot kuin aloittajalla.
                Ensimmäinen liukas keli viime talvena kun yövuorosta ajoin kotiin niin järkytys oli kyllä aikamoinen, kun yhtäkkiä 80kmh vauhdissa suoralla tiellä tunne että auto lähtee käsistä. Lähti kyllä luotto tähän aika täysin noissa ääriolosuhteissa.
                Kaikennäköistä etuvetoista ja nelivetoista bensaa ja hybridiä tässä ollut vuosien saatossa eikä koskaan ennen ole pelottanut noin paljoa auton ratissa. Erittäin raskasta ajaa tuollaista, mutta onneksi vain 18km maantietä työmatkalla.
                Onhan tuolla muualla spekuloitu esim. eri levyisten etu/takarenkaiden ja paineiden merkitystä. Enemmän suosittelen kyllä paineiden nostamista kuin laskemista.
                Itseäkin kyllä kiinnostaisi verrata tätä ix:ään missä vielä saman levyiset renkaat. Johonkin vähän isompaan ja korkeammalla maavaralla olevaan tarkoitus tämä vaihtaa.
                Tosiaan 90+% ajasta tämä on aivan loistava auto ajaa, mutta nuo pienet (isot) puutteet saanut miettimään vaihtoa.
                Erikoista kyllä. Minulla on samat renkaat alla enkä ole havainnut mitään tuollaista. Päinvastoin istuu tiessä todella hyvin. Piti käydä oikein erikseen testaamassa nyt kun oli kunnolla liukasta. Kyllähän sen huomaa, että liukasta on mutta ei auto mielestäni mitenkään poikkeuksellisen vaaralliselta tunnu tai että pitoa ei olisi sen verran kuin näissä oloissa ylipäätään on. Nelipyöräsuuntaus tehtiin omaan autoon takuuna kun olivat vähän pielessä tehtaan jäljiltä mutta vaikea uskoa, että sillä olisi noin suurta vaikutusta kun säätökin oli pieni.

                Itseäni häiritsee enemmän lumen ja jään kerääntyminen auton alle ja helmoihin sekä ohjelmistossa olevat selvät typeryydet, esim. lämmitykseen liittyen, mitä ei vaivauduta päivittämään vaikka uudemmissa käyttöjärjestelmän versioissa asia on ilmeisesti huomioitu. Mikäli asenne jatkuu valmistajalla tällaisena tulee seuraava auto olemaan VAG-konsernin tuote.
                Last edited by FlyingFinn; 15-12-2024, 10:01.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6767
                  • PK-seutu

                  #23
                  Adaptiivinen regen on kaiken A ja O. Vapaa rullaus muuten ja regenerointi vasta kun painaa jarrua. Luulisi auttavan myös tuohon talvikäytökseen jos se regenerointiin yhdistetään
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • JPM50
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2022
                    • 204
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Adaptiivinen regen on kaiken A ja O. Vapaa rullaus muuten ja regenerointi vasta kun painaa jarrua. Luulisi auttavan myös tuohon talvikäytökseen jos se regenerointiin yhdistetään
                    Joo, näin on. Itse en ole myöskään mitään leijumista havainnut, vaikka olenkin liukkailla ajanut.
                    i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • Palehti
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 149
                      • Klaukkala

                      #25
                      Leijailulla ei ole mielestäni mitään tekemistä regenin suuruuden kanssa.
                      itse annoin adaptiiviselle regenille pari päivää aikaa (kun ”kaikki” sitä kehui) ja hetkeäkään se ei tuntunut hyvältä. Sen kanssa et tiedä ikinä mitä tapahtuu kun helläät kaasua.
                      Täydellä, tai 2/3 regenillä, se adaptiivisuus on kaasupolkimessa.
                      ihmetyttää kyllä suuresti miten toisilla auto on ”paras talviauto ikinä” ja toisilla sellainen ettei edes uskalla lähteä liikkeelle.
                      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                      Comment

                      • tiko4tiko
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2020
                        • 818
                        • Lappeenranta

                        #26
                        Omalla kohdalla asia on ratkaistu. Ajoin tänään lentokentälle aamusta, ja tiet oli vielä aika heikossa kunnossa. Efficient moodissa auto kulki erittäin vakaasti. Ohitun myös heikosti aurattua vasentakaistaa pitkin -vakaata kulkua. Sitten kokeilun personal/comfirt asetusta ja oireet palasi.

                        katselin että efficient moodissa regenerounti on luokkaa 1..2kW max. toisessa moodissa regenerointi on paljon voimakkaampaa.

                        itse alan uskoa, että se on regenerointi joka tekee auton levottomaksi liukkaalla
                        Last edited by tiko4tiko; 15-12-2024, 19:51.
                        Mini, E24, E90, G70
                        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 392

                          #27
                          Originally posted by tiko4tiko View Post
                          Omalla kohdalla asia on ratkaistu. Ajoin tänään lentokentälle aamusta, ja tiet oli vielä aika heikossa kunnossa. Efficient moodissa auto kulki erittäin vakaasti. Ohitun myös heikosti aurattua vasentakaistaa pitkin -vakaata kulkua. Sitten kokeilun personal/comfirt asetusta ja oireet palasi.

                          katselin että efficient moodissa regenerounti on luokkaa 1..2kW max. toisessa moodissa regenerointi on paljon voimakkaampaa.

                          itse alan uskoa, että se on regenerointi joka tekee auton levottomaksi liukkaalla
                          Hyvä että ongelma ratkesi. Minä ajoin aina entisellä iX:llä efficient moodissa matkaa ja nykyisellä X5:lla tietysti Hybrid Eco Pro (efficient) moodilla. Paluumatka Kuopioon tänään taas täydellä akulla ja tankkiin jäi n. 20% bensaa viikonlopun reissusta. Paluumatka oli n. 430km 89km/h keskinopeudella. Viikonlopun ajot yhteensä n. 890km. Eihän tämä tietenkään niin halpaa ole kuin täyssähköautoilu mutta niin helppoa, huoletonta ja ajamisen iloa!

                          ps. Vaimoa kannattaa kuunnella
                          Last edited by torso1; 15-12-2024, 21:14.

                          Comment

                          • tiko4tiko
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2020
                            • 818
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by torso1 View Post

                            Hyvä että ongelma ratkesi. Minä ajoin aina entisellä iX:llä efficient moodissa matkaa ja nykyisellä X5:lla tietysti Hybrid Eco Pro (efficient) moodilla. Paluumatka Kuopioon tänään taas täydellä akulla ja tankkiin jäi n. 20% bensaa viikonlopun reissusta. Paluumatka oli n. 430km 89km/h keskinopeudella. Viikonlopun ajot yhteensä n. 890km. Eihän tämä tietenkään niin halpaa ole kuin täyssähköautoilu mutta niin helppoa, huoletonta ja ajamisen iloa!

                            ps. Vaimoa kannattaa kuunnella
                            Jep näyttää noilla asetuksilla olevan oikeasti merkitystä ja selittää sun ja mun erilaiset kokemukset iX:stä. . Rehellisesti en ole näihin modeihin aiemmen koskenut juurikaan vaan pitänyt niitä ylimääräisenä tauhkana. Koska merkitys on noin iso, pitääpä alkaa perehtyä noihin tarkemmin, millä on merkitystä ja mikä on tuota hötöä (kuten relaxing moodi).
                            Mini, E24, E90, G70
                            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 535
                              • Pohjois-Savo

                              #29
                              Originally posted by torso1 View Post
                              Hyvä että ongelma ratkesi. Minä ajoin aina entisellä iX:llä efficient moodissa matkaa ja nykyisellä X5:lla tietysti Hybrid Eco Pro (efficient) moodilla. Paluumatka Kuopioon tänään taas täydellä akulla ja tankkiin jäi n. 20% bensaa viikonlopun reissusta. Paluumatka oli n. 430km 89km/h keskinopeudella. Viikonlopun ajot yhteensä n. 890km. Eihän tämä tietenkään niin halpaa ole kuin täyssähköautoilu mutta niin helppoa, huoletonta ja ajamisen iloa!
                              Aika hyvin. Minä ajoin lauantaina 997 km, tankkasin 47 litraa matkalla ja jäljelle jäi 61%. Tosin luultavasti tuhlasin polttoainetta jonkin verran siihen, että latasin akkua ajaessa 30%:iin siltä varalta, että joudun pysähtymään jossain (pakkasta oli paikoitellen 30 astetta). Oli jostain syystä syönyt akun tyhjäksi jo ensimmäisten 600 kilometrin matkalla.

                              Pahoittelut, tämä kuuluisi X5-alueelle.
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • Peksu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 273
                                • Lähellä Tre

                                #30
                                Originally posted by Palehti View Post
                                Leijailulla ei ole mielestäni mitään tekemistä regenin suuruuden kanssa.
                                itse annoin adaptiiviselle regenille pari päivää aikaa (kun ”kaikki” sitä kehui) ja hetkeäkään se ei tuntunut hyvältä. Sen kanssa et tiedä ikinä mitä tapahtuu kun helläät kaasua.
                                Täydellä, tai 2/3 regenillä, se adaptiivisuus on kaasupolkimessa.
                                ihmetyttää kyllä suuresti miten toisilla auto on ”paras talviauto ikinä” ja toisilla sellainen ettei edes uskalla lähteä liikkeelle.
                                Itselläni taas on aina käytössä tuo adaptiivinen regen ja se on hyvä. Asento on ollut päällä koko ajan eikä edes tule mieleeni laitta mitään vakioasetusta sille. Hienosti on pelannut ja koskaan ei ole tullut mitään yllätyksiä sen kanssa. Rullaa vapaasti jos ei ole liikennettä edessä ja jos on niin hidastaa kuten kuljettajakin tekisi. Jos haluaa enemmän sähköjarrua niin siirtää vaihdevivin B:lle. Sitä käytän myös melkein kokonaan jarruna. Itselleni tulee semmoiset 80tkm/v eli kokemustakin on jonkin verran sähköautoilusta jo kertynyt vaikka eka sähköpeli on vasta alla
                                G08 LCI iX3 M Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎