Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostajan opas / tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hunt
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 100
    • Finland

    Ostajan opas / tyyppiviat

    Edit: ei mit.
    Last edited by Hunt; 05-01-2015, 19:51.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11662
    • Kouvola

    #2
    This US Spec buying guide is intended to be a living document of sorts. While we’ve worked hard to create the basic information, you the reader will be essential in helping us...


    Katsoisin suosiolla manuaalilaatikollisia ja suoraan R53:ia eli Cooper S:iä, kun niiden hinnat nyt ei ole kovinkaan kaukana noista ahtamattomista Coopereista/Oneista.

    Comment

    • Takamisakari
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 148
      • Espoo

      #3
      Tällähän ei oikein ole mitään juttua kauhiasti mutta harkitsen emännälle kakkosautoksi normi 1.6 Coopperia jotta pysytään "konsernin tuotteissa". Olisiko tietäjillä heittää vinkkiä mihin kiinnittää huomiota ostotapahtumassa? Kun lompsan venymiskyky on rajallinen, joutunee valitsemaan repa 100tkm ajettuja, ilmeisesti noissa nokkaketjun vaihto on asia joka olisi hyvä olla tehtynä? Muuta mainittavaa?

      Emäntähän haluaisi automaatin, jos olen oikein ymnmärtänyt niin "CVT" tarkoittaa jonkunlaista variaattoriviritelmää jaappaanialaiseen tyyliin? Tästä kokemuksia? Epäilyttää hieman noin lähtökohtaisesti mutta auto tulee puhtaasti kaupunkiajoon eli suurin osa ajasta jonotetaan ja siinä kyllä automaatti puolustaa paikkaansa.
      Last edited by Takamisakari; 20-08-2018, 13:08.

      Comment

      • hakala-
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 446
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Takamisakari View Post
        Tällähän ei oikein ole mitään juttua kauhiasti mutta harkitsen emännälle kakkosautoksi normi 1.6 Coopperia jotta pysytään "konsernin tuotteissa". Olisiko tietäjillä heittää vinkkiä mihin kiinnittää huomiota ostotapahtumassa? Kun lompsan venymiskyky on rajallinen, joutunee valitsemaan repa 100tkm ajettuja, ilmeisesti noissa nokkaketjun vaihto on asia joka olisi hyvä olla tehtynä? Muuta mainittavaa?

        Emäntähän haluaisi automaatin, jos olen oikein ymnmärtänyt niin "CVT" tarkoittaa jonkunlaista variaattoriviritelmää jaappaanialaiseen tyyliin? Tästä kokemuksia? Epäilyttää hieman noin lähtökohtaisesti mutta auto tulee puhtaasti kaupunkiajoon eli suurin osa ajasta jonotetaan ja siinä kyllä automaatti puolustaa paikkaansa.
        Nokkaketju ja sen kiristin ovat tyyppivikaa. Etupään ohjauksen osia menee vähän normaalia enenpi. Noita nokkaketjuja on menny jopa 40tkm välein, tuttavani joka on ollut bmw/mini huoltajana 10v kertoi tälläistä, eli jos ns mielenrauhan haluaa niin jos ei varmaa tietoa milloin ketjua ja kiristin tarkastettu niin kannattanee tehdä? Kuulemma ihan poikki napsahtaa noita myös ettei ilmoita itsestään millään rahinalla yms

        Ostettiin muijalle mini cooper S juuri ja kyselin tyyppivioista kaveriltani myös. Automaatista en tiä mitään mutta tuo 6v getrakki on kyllä napakka, toki tuolla meidän menopelillä ei ole menty kuin 85tkm.

        Onhan toi hauska peli ajella varsinkin ahdettuna kun on voimaa pikkasen enenpi
        F15 M50D
        E36 328 turbo
        E34 535 turbo

        Comment

        • Takamisakari
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 148
          • Espoo

          #5
          Originally posted by hakala- View Post
          Onhan toi hauska peli ajella varsinkin ahdettuna kun on voimaa pikkasen enenpi
          Varmasti. Meillä pyritään "säästämään väärässä paikassa" eli pitäisi löytää halpa ja hyvä, automattina tarkottaisi nimenomaan vanhempaa CVT:tä. Pitää nyt vielä käyttää emäntä ajamassa manuaalia, kyllä se kuminauhaveto vie fiiliksen normi kuupperistakin ja varsinkin siitä..

          Comment

          • hakala-
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 446
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Takamisakari View Post
            Varmasti. Meillä pyritään "säästämään väärässä paikassa" eli pitäisi löytää halpa ja hyvä, automattina tarkottaisi nimenomaan vanhempaa CVT:tä. Pitää nyt vielä käyttää emäntä ajamassa manuaalia, kyllä se kuminauhaveto vie fiiliksen normi kuupperistakin ja varsinkin siitä..
            Joo ja ei tarvi paljoa laittaa lisää niin saa sen ässä mallisen
            F15 M50D
            E36 328 turbo
            E34 535 turbo

            Comment

            • Takamisakari
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 148
              • Espoo

              #7
              No, tilanteet etenee ja äSsää ajettuani aion (tietysti) päätyä siihen. Nyt on muutama ajettu mutta sitä oikeaa ei ole vielä löytynyt. Esim X5 tottuneena ovathan nämä kuitenkin hieman "leikkiauton" oloisia ja näissä vanhemmissa repsottaa vehkeet vähän sieltä sun täältä. Ehkä se vielä löytyy..

              Comment

              • hakala-
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 446
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Takamisakari View Post
                No, tilanteet etenee ja äSsää ajettuani aion (tietysti) päätyä siihen. Nyt on muutama ajettu mutta sitä oikeaa ei ole vielä löytynyt. Esim X5 tottuneena ovathan nämä kuitenkin hieman "leikkiauton" oloisia ja näissä vanhemmissa repsottaa vehkeet vähän sieltä sun täältä. Ehkä se vielä löytyy..
                Ihan totta, tuo leikkiauto kommentti
                F15 M50D
                E36 328 turbo
                E34 535 turbo

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎