Announcement

Collapse
No announcement yet.

R56 S Käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 326
    • pirkkala

    R56 S Käyntiongelmia

    2007 S:ä kiukuttelee satunnaisesti. Lähtee aina käyntiin sammumatta, toki käynnistys tuntuu jotenkin pitkältä dieseliin tottuneena (ei siis räjähdä heti, vaan 1-2 sek päästä).
    Auto kuitenkin sammuu melkein aina kylmänä risteykseen viileämmillä ilmoilla, mutta muutaman moottoritie kilometrin jälkeen toimii normaalisti. Joskus harvoin (2-3 kertaa) limpmodeen tyhjäkäynniltä kuumana: käy huonosti, ei tehoa, meinaa sammua, vikavalo, uusi startti ja taas toimii.


    Koodeja: 2A56 Lambda lämmitys, 2880 Korkeapaine sys. (actual rail 2.06MPa, setpoint 4.94MPa fuel temp 70.5c), 2745 Multiplicative mixture adaptation, A0B1 joku vaihdekeppi anturi tms.


    Onko tässä korkeapainepumppu valmis, vai onko jotain muuta vaihtoehtoa?
    Tankki paukkuu melko usein sammutuksen jäljiltä, voisiko olla alipaine?
    VVT-solkku ei ole antanut vikoja ja ketju on vaihdettu hiljattain.


    edit: Tuosta melkein joka aamuisesta ekaan risteykseen sammumisesta ei jää koodeja muistiin. Ainoastaan lämpöisenä röpellys sytyttää valon ja jättää em. koodit, pl. vaihde asia.
    Last edited by hetfield; 13-11-2020, 10:32.
    - E65 730d 2003
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3820
    • Nokia

    #2
    Tankin huohotus ja korkeapainepumppu vaihtoon niin arvelen että pelittää!
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

    ex. 53*BMW

    Comment

    • hetfield
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 326
      • pirkkala

      #3
      Käytin eilen autoa tyhjäkäynnillä ja sattui juuri sopivasti vika päälle. Paine pyöri siinä kahden bar:in hujakoilla pyynnin ollessa 5. Avasin tankin korkin samalla, ei vaikutusta. Pitää nyt vielä askarrella painemittari tuohon väliin niin saa siirtopumpun suljettua ulos.


      Auto on ollut nyt vasta jonkun kuukauden, ja olin ihmetellyt miksi 1 ja 2 sylinterin puolat eivät ole kunnolla paikallaan, mutta oletin olevan huonoja tarvikkeita. No, eilen sitten ajelin töihin jarrun kulumis varoitusta nollaamaan (joka ei onnistunut sitten muuten millään!), ja moottoritiellä rupesi kiihdytyksessä moottori pätkimään oikein kunnolla. Misfire syl2, vaihdoin puolan ykköseen ja misfire siirtyi mukana. Motonetistä uudet Boschin puolat ja parkkiksella ähräsin paikalleen, vain todetakseni taas että 1 ja 2 ei mene pohjaan. Tässä kohtaa teki mieli heittää jo kuperkeikka.
      Takaisin tiskille hakemaan tulpat ja avain, koska ajattelin että joku on tunkenut väärät tulpat koneeseen.
      Avain kiinni ja kaikki tulpat olivat löysällä!! 1 ja 2 olivat kiertyneet sen 5mm auki, jolloin puola ei tietenkään istu paikalleen ja pesät aivan noessa. Uudet sisään, kiristys ja kas kummaa kun käy hieman eri tyyliin! Pitää kaivaa kuitti, missä huollossa moinen temppu on onnistunut ja pistää vaikka juustokori jouluna
      Last edited by hetfield; 16-11-2020, 08:53.
      - E65 730d 2003

      Comment

      • holkki
        Newbiemmer
        • Jan 2018
        • 12
        • Kuusankoski

        #4
        Korkeapaine pumpulta kuulostaa...siirtopumpulle taisi olla Istassa jonkinlainen testi? Eilenä nollailin kaverin R56 kulumistunnistimet Istalla, meni ihan normisti, mutta on tullut vastaan -12mallinen R56 , mihin joutu Istalla syöttelee jarrupalojen paksuuden sinne CBS ään, jotta sain nollattua, en kyllä muista minne sen syötin....

        Comment

        • hetfield
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 326
          • pirkkala

          #5
          Pitää koittaa vielä kaivaa ajan kanssa Istaa.
          Tosiaan vaihdoin uuden tunnistimen, mutta vikakoodi ei Istalla poistu. Koitin CBS:ään vaihtaa paksuutta, mutta ei suostu päivittymään. Kokeiltu myös piuhat langalla yhdistettynä.
          Tuo johto päätyy siihen apukuskin jalkatilan purkkiin, josta pitää nyt seuraavaksi kaivaa karvat mittaukseen...
          Last edited by hetfield; 17-11-2020, 07:39.
          - E65 730d 2003

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1787
            • N/A

            #6
            Originally posted by hetfield View Post
            Avain kiinni ja kaikki tulpat olivat löysällä!! 1 ja 2 olivat kiertyneet sen 5mm auki, jolloin puola ei tietenkään istu paikalleen ja pesät aivan noessa. Uudet sisään, kiristys ja kas kummaa kun käy hieman eri tyyliin! Pitää kaivaa kuitti, missä huollossa moinen temppu on onnistunut ja pistää vaikka juustokori jouluna
            Turha vaiva syyttää huoltoa, tämä on yksi Minille tyypillisistä kummallisuuksista. Onpa nähty sekin ihme, että tulppa on päässyt kiertymään kokonaan auki. Näitä saa kiristellä vähän päästä vaikka kuinka ne momenttiin kiristäisi. Olisiko tämä sitten sitä Brittiperintöä

            Ps. www.mini2.fi -foorumilta saa yleensä Mini-kansan hyvin tavoitettua.
            Last edited by bmw323it; 23-11-2020, 09:11.
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎