Announcement

Collapse
No announcement yet.

R57 2010 - moottori vaihtoon?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pegre
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 23
    • Espoo

    R57 2010 - moottori vaihtoon?!

    Moi kaikki,

    Kesäauto pitäisi herätellä talviunilta. Ja samassa katsoa mikä mottia vaivaa. Mekaanikkofrendini mielestä vaihtomoottori olisi paras vaihtoehto. Ehkä niin!

    Autossa oli jo jonkin aikaa ollut käyntivaikeuksia, testerin mukaan 1 sylinterissä sytkäongelmia ja siis kävi epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Ja savutti tyhjäkäynnillä sinistä savua (venttiiliohjureiden suojakumit tod näk).

    No eräänä Marraskuun aamuna tytär oli lähdössä liikkeelle, ja ihmetteli flektin jatkuvaa huutoa - vesisäiliö oli tyhjä. Muutama päivä myöhemmin lähdin Minillä töihin, ja kävi huonosti, sammui ajossa ja moottorin vikavalo JA lämpövalo syttyi. Ajoin jalkakäytävälle ja sammutin, vesisäiliö tyhjä. Annoin kylmetä tunnin, laitoin yli litran vettä - käynnistyi samantien - mutta vesi katosi yhtä nopeasti. No, auto hinautettiin samantien kaverin pajalle, jossa se myös talvehti. Tutkitaan tässä että onko vedet ja öljyt sekaisin (mihinkäs se vesi muuten olisi mennyt, öljykorkissa ei ole tahnaa) ja ruvetaan miettimään seuraavia. Täydelle konerempalle ei ole tekijää, mutta moottin vaihtoon olisi.

    Näinpä mietin, että sopiikohan näistä kumpikaan (alemmassa väittää olevan 122 Hevosta, pitäisi olla 120)




    Comments?! Kiitti
  • Tatu6o
    BTCF Member
    • Sep 2021
    • 73
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Pegre View Post
    Näinpä mietin, että sopiikohan näistä kumpikaan (alemmassa väittää olevan 122 Hevosta, pitäisi olla 120)
    Tuo kahden hevosvoiman ero voi johtua vain ja ainoastaan eri yksiköistä, brittien hevosvoima vs Si-hevosvoima. Itse uskoisin että sopii, mutta en uskalla varmaksi sanoa kun en ole kyseisiin moottoreihin kovinkaan perehtynyt.

    Comment

    • Juho_
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2016
      • 1062
      • Suomi

      #3
      Moottorin vaihdossa suositeltavaa huomioida, että vaihtomoottorin kunto voi olla ihan mitä vain.

      Mie en vaihtokoneita suosittele kuin aihioina jos alkuperäinen ns. romua että tulee halvemmaksi uusi aihio.

      Eli varauksella kannattaa aina suhtautua.
      YouTube
      Instagram // Juhon Moottoripaja

      Comment

      • Pegre
        Newbiemmer
        • Jun 2016
        • 23
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Juho_ View Post
        Moottorin vaihdossa suositeltavaa huomioida, että vaihtomoottorin kunto voi olla ihan mitä vain.

        Mie en vaihtokoneita suosittele kuin aihioina jos alkuperäinen ns. romua että tulee halvemmaksi uusi aihio.

        Eli varauksella kannattaa aina suhtautua.

        Jep, nämähän olivat ns. tehdaskorjattuja, joissa takuu. Samaa mieltä käytetystä vaihtomoottorista, kun ei voi tietää...

        Mutta alkuperäinen tuntuu toimivan...

        Comment

        • Pegre
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 23
          • Espoo

          #5
          Nonni. Öljyt valutettu pois ja puhtaat, eikä ole vedet siellä joukossa. Autoa käytetty 30 minsaa, lämpeni niinku kuuluukin, vedet pysyy säiliössä ja kiertää jäähdytysjärjestelmässä. Hmm. ELi auto toimii, eli kovaa ajoa vaan ja katsotaan saadanko Marraskuun ongelma uusittua. Kevät ja aurinko ja kesäauto liikenteessä!

          Comment

          • Juho_
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2016
            • 1062
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Pegre View Post
            Jep, nämähän olivat ns. tehdaskorjattuja, joissa takuu. Samaa mieltä käytetystä vaihtomoottorista, kun ei voi tietää...

            Mutta alkuperäinen tuntuu toimivan...
            Juu se on ihan OK.
            Noissakin toki tarkkana oltava ettei esim. jako oo pielessä tai pultteja löysällä .. tai tiivisteitä puutu.
            On nähty ja kuultu.
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • Pegre
              Newbiemmer
              • Jun 2016
              • 23
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Juho_ View Post
              Juu se on ihan OK.
              Noissakin toki tarkkana oltava ettei esim. jako oo pielessä tai pultteja löysällä .. tai tiivisteitä puutu.
              On nähty ja kuultu.

              JEP.ns tehdaskorjattu ainut vaihtoehto konerempalle. Matteja näytti olevan saatavissa ihan hyvin, paitsi että tässä on N12B16A ja suurin osa kunnostetuista on N16B16A, ja mekaanikkoni joka mulle lupasi myllyn vaihtaa haluaa et mylly aivan sama. Hän ei myöskään halua tehdä isoa moottoriremppaa, mutta pitäisi sitä hyvänä vaihtoehtona.

              Nyt tilanne sellainen, että auto ajossa, mutta vesi pulputtaa paisarissa, ja katoaa ajoittain jonnekin. Kun kaataa lisää vettä, imeytyy se samantien järjestelmään. Lämpömittariahan näissä ei ole (ellei jos jostain piilovalikosta saisi näkymään) et näkis tietoja. Ei taida ihan normaalia olla

              Comment

              • Pegre
                Newbiemmer
                • Jun 2016
                • 23
                • Espoo

                #8
                Unohtanut tänne päivitellä tilannetta, mutta viime keväänä auto oli Schiedmannilla, kone auki, kansi plaanattiin, venttilit ja nostimet ja suojakumit vaihdettiin. Käy ja kukkuu kuin uusi, ei savuta enää ja on ILO AJAA. Jopa näin talvella

                Kiitos kommenteista/avusta täällä ja muilla foorumeilla!

                /Pete

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎