Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini 1.6D -08 imusarja sulaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKBimmer
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 52
    • Tuusula

    Mini 1.6D -08 imusarja sulaa

    Moro,

    eli ongelmana kyseisen minin pikkudiiseli, joka lienee PSA-tuotantoa. Käynti muuttui täristäväksi ja merkkiliikkeen diagnoosi oli, että "käynyt jotenkin kuumana, imusarja on sulanut". Tämä on ystäväni auto ja en ole itse tapausta nähnyt, mutta kuulostaa omituiselta. Fakta on kuitenkin se, että imusarja on lämmennyt muodonmuutokseen asti ja syy on merkkiliikkeen mukaan hyvin epäselvä. Olisko raadilla hyviä ideoita ystäväni/merkkiliikkeen auttamiseksi? Olen äärimmäisen skeptinen tuon korjaamon tietotaidon suhteen...
  • Taky
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 562
    • Ola

    #2
    Originally posted by KKBimmer View Post
    Fakta on kuitenkin se, että imusarja on lämmennyt muodonmuutokseen asti ja syy on merkkiliikkeen mukaan hyvin epäselvä.
    Imusarja muoviako?

    Tuosta ei muualta ole tullut uutisointia vastaan, mutta jos muovia niin muodon muutokset lämpiämisen seurauksena todellisuutta.

    VAG on jo vuosia ja varmaan muutkin käyttänyt muovisia vesilähtöjä lohkosta/kannesta ja niitä on talouden kakkoseen - toki jo reilun ikäinen Golf vaihdeltu moneen otteeseen, nyt kaikki vaihdettu ja vesivuodot saatu ojennukseen.
    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      #3
      Itse olen nähnyt yhden VAG dieselin meidän korjaamolla jossa oli muovinen imusarja ja EGR oli jotenki rikkoutunut että puski tulikuumat pakokaasut imusarjaan. Tästä syystä oli imusarja sulanut puhki. oli päässyt käymään todella laihalla yhdenpytyn kohdalta ja tuloksena sulanut mäntä.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • KKBimmer
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 52
        • Tuusula

        #4
        Hyviä ajatuksia. Toi EGR on mullakin ollu mielessä, mut luulis jotenkin moottorinohjauksenkin reagoivan, jos imulämmöt on noinkin kovat. Tai ehkä anturi on sitä ennen? Mene ja tiedä. Lisää vinkkejä/ajatuksia kaivattaisiin..
        Merkkiliike on muuten aivan kuutamolla vian aiheuttajan suhteen. Eipä varmaankaan suuri uutinen

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #5
          Originally posted by KKBimmer View Post
          Hyviä ajatuksia. Toi EGR on mullakin ollu mielessä, mut luulis jotenkin moottorinohjauksenkin reagoivan, jos imulämmöt on noinkin kovat. Tai ehkä anturi on sitä ennen? Mene ja tiedä. Lisää vinkkejä/ajatuksia kaivattaisiin..
          Merkkiliike on muuten aivan kuutamolla vian aiheuttajan suhteen. Eipä varmaankaan suuri uutinen
          näitä nyt tuskin joka päivä tulee vastaan joten saattaahan se olla vähän epäselvä itse kullekin. ei ne merkkihuollossakaan osaa sormia napsauttamalla sanoa missä vika, ihmisiä ne on nekin. Pitää toisinaan miettiä että missä se vika on ennen kun vaihtelee jokusella tonnilla osia summassa asiakkaan piikkiin...
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • KKBimmer
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 52
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Vilikki View Post
            näitä nyt tuskin joka päivä tulee vastaan joten saattaahan se olla vähän epäselvä itse kullekin. ei ne merkkihuollossakaan osaa sormia napsauttamalla sanoa missä vika, ihmisiä ne on nekin. Pitää toisinaan miettiä että missä se vika on ennen kun vaihtelee jokusella tonnilla osia summassa asiakkaan piikkiin...
            Ymmärrän varsin hyvin mitä tarkoitat. Tässä tapauksessa vaan on tehty juuri niin, että vaihdetaan osia summassa usealla tonnilla ja uskotellaan asiakkaalle, että eiköhän se tuosta tule kuntoon. Korjataan siis vaurioita, eikä aiheuttajasta ole mitään hajua. Ja tämä kaikki vasta muutaman viikon valohoidon jälkeen. Ei todellakaan anna asiantuntevaa kuvaa huoltoliikkeen palvelusta; olkoonkin, että syy saattaa olla haastava löytää. Kyseisessä pajassa ei vaan tunnu tuo mielenkiinto osuvan diagnosointiin, vaan paremminkin kokeiluun ja rahastukseen. Varsin ärsyttävä ja toisinaan yleinenkin tyyli näissä merkkiliikkeissä.

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1823
              • I sink hell

              #7
              Originally posted by KKBimmer View Post
              Ymmärrän varsin hyvin mitä tarkoitat. Tässä tapauksessa vaan on tehty juuri niin, että vaihdetaan osia summassa usealla tonnilla ja uskotellaan asiakkaalle, että eiköhän se tuosta tule kuntoon. Korjataan siis vaurioita, eikä aiheuttajasta ole mitään hajua. Ja tämä kaikki vasta muutaman viikon valohoidon jälkeen. Ei todellakaan anna asiantuntevaa kuvaa huoltoliikkeen palvelusta; olkoonkin, että syy saattaa olla haastava löytää. Kyseisessä pajassa ei vaan tunnu tuo mielenkiinto osuvan diagnosointiin, vaan paremminkin kokeiluun ja rahastukseen. Varsin ärsyttävä ja toisinaan yleinenkin tyyli näissä merkkiliikkeissä.
              Tämä on niin totta! Oikein vituttaa viedä käyttöpeliä huoltoon kun joka kerta kun sen saa takaisin on osia hukattu tai jotain mennyt päin vittua. Luultavasti syy on siinä, että asentajat saavat nykyään palkkaa sen mukaan monen auton kahvoille ne kerkeävät kusemaan työpäivän aikana. Aina yritetään tuputtaa jotain turhaa lisähuoltoa.
              Laskuttaa kyllä osataan. Prätkän kanssa kyllä aina muistettiin säätää kytkin. Muuta ei sitten tehtykään. Jos on löytänyt hyvän autohuollon siitä kannattaa pitää kiinni kynsin hampain. Sori ot.
              Last edited by peeämwee; 28-11-2013, 09:30.
              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
              http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Tuossa PSA:n 1.6D:ssä on imusarjassa venttiili mikä kääntää ahdot coolerin ohitse kun DPF poltto on käynnissä, tarkoituksena nostaa palolämpötilaa. Kun poltto on ohitse kolmitieventtiili avautuu ja ahdot saa jäähtyä coolerin kautta. Tämän läpän liikettä ei vahdita jos on vaikka jumissa, jolloin saattaa muovinen imusarja olla tuskissaan ja kun EGR:kin tulee mukaan niin lämpöä riittää. DPF:kin on juuri sopivasti imusarjan alla noin 700 asteisena...
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Omakohtasta kokemusta löytyy (valitettavasti) Fiat Puntosta samaisesta viasta. Mutta ei oo kato leikannu kii vaik on käyny ilman vesiä, pakko olla hyvä kone

                  Siinä sitä imusarjaa nyt on esim:

                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎