Announcement

Collapse
No announcement yet.

1502 virranjakaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilpo
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 14
    • Kouvola

    1502 virranjakaja

    onko mahdollista saada 02 käretöntä virranjakajaa...ilman suurempia muutoksia...
    bmw ei seuraa kehitystä...se johtaa sitä!!!
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2041
    • Riihimäki

    #2
    Onnistuu helpoimmin laittamalla tollanen Pertronix Ignitor. http://www.trianglemotor.com/fi/varaosat2.htm Tulee kokonaan jakajan sisään ja helppo asentaa. On ihan toimiva ja hyvämaineinen laite. Rikki sen saa jos jättää virrat päälle niin ettei auto käy ja jakaja sattuu olemaan sopivassa asennossa.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Katso pyöriikö jakaja samaan suuntaan kuin e30 316 mallissa. Jos pyörii niin vain semmoinen jakaja bokseineen kiinni ni toimii, kytkentä ohjeet saa minulta tarvittaessa.

      Noita vanhempia M10 pohjaisia koneita on tosiaan ollut kumpaankin suuntaan pyörivällä jakajalla.

      Jos jakajat pyörivät erisuuntiin voi myös nokan tai nokan päässä olevan jakajan käyttörattaan vaihtaa jakajaa vastaavaksi.
      Olli.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2041
        • Riihimäki

        #4
        Käretön pyörii eri suuntaan ja nokan tai rattaan vaihto on jo aika rojekti. Vai väittääkö Rocla että kärjellisiä on molempiin suuntiin pyöriviä? Olis ainakin uutta mulle.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by racing02
          Käretön pyörii eri suuntaan ja nokan tai rattaan vaihto on jo aika rojekti. Vai väittääkö Rocla että kärjellisiä on molempiin suuntiin pyöriviä? Olis ainakin uutta mulle.
          En osaa kyllä mennä vannomaan, mutta jotenkin muistelin että KÄRJETTÖMIÄ on molempiin suuntaan pyörivinä, siitäkään e kyllä mene vannomaan. Ja jos näin on olisi tuo kärjellisen kanssa samansuuntainen joku todella antiikki(e21 320i?) jolloin anturi ei ehkä kävisikkään e30 boksiin....

          Nokkarattaan vaihto ei sinällään ole iso projekti, mutta se nokka pitäs ensin tosiaan irrottaa.
          Olli.

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Juu ei löydy samaan suuntaan pyörivää käretöntä ja kärkijakajaa. Eikä homma ole täydellisesti pulkassa pelkällä rattaan vaihdolla! Avatkaa tommoset pöydälle vierekkäin niin tiedätte miksi (ja mitä tarvii tehdä).
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Tzeimi
              Juu ei löydy samaan suuntaan pyörivää käretöntä ja kärkijakajaa. Eikä homma ole täydellisesti pulkassa pelkällä rattaan vaihdolla! Avatkaa tommoset pöydälle vierekkäin niin tiedätte miksi (ja mitä tarvii tehdä).
              No mikäs siinä tulee vastaan jos vaihdat nokanrattaan?

              Fyysisesti jakaja käy paikalleen ja pyörii tehtaan tarkoittamaan suuntaan, mikäs siinä vielä voi vastustaa?

              Tietenkään ei voi vaihtaa pelkkää jakajan ratasta, jolloin jakaja pyörisi väärään suuntaan.

              Kärjettömän sisuskalut voi hätätapauksessa saada sovitettua kärjelliseen järjestelmään, tosin ennakkokäyrästä saattaa muuttua hassuksi, lähinnä työstön tarkkuuden takia ja alipaineennakko ei tule käymään...
              Last edited by Rocla; 16-02-2005, 18:07.
              Olli.

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Täsmennän: Homma on ok jos vaihtaa nokkaan rattaan joka pyörittää jakajaa, homma ei ole ok jos jakajaan vaihtaa vain rattaan.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎