Announcement

Collapse
No announcement yet.

2002 ja 2002T erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enzo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 106
    • Riihimäki

    2002 ja 2002T erot?

    Miten 2002 ja 2002 turbo eroavat toisistaan muuten kuin koneen osalta? Jarrut, alusta, laatikko...?
    Olisi tarkoituksena ostaa tosta 2002 ilman konetta ja laatikko, ja uittaa saksasta E30 320is ja vaihtaa siitä loota ja kone 2002:een.

    Kiitoksia vastauksista!
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    #2
    Etutolpat ja jarrut erilaiset. Moottori apulaitteineen ja vaihteisto (vaihteisto varauksin) erilaiset. Takatukivarret ja jarrut erilaiset. Perävälitys erilainen. Oikeastaan melkein koko taka-akselisto erilainen. Taitaa olla vain taka-apurunko samanlainen
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Enzo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 106
      • Riihimäki

      #3
      2002 turbon 2002:sta eroavat osat saa kuitenkin vaihdettua 2002:een (jarrut, alusta, takatukivareet...) , ilman suurempaa modaamista?

      Kiitos vastauksesta!

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        #4
        Originally posted by Enzo
        2002 turbon 2002:sta eroavat osat saa kuitenkin vaihdettua 2002:een (jarrut, alusta, takatukivareet...) , ilman suurempaa modaamista?

        Kiitos vastauksesta!
        Saa vaihdettua, mutta mistäs luulet löytäväsi 2002Turbon osat?
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Striezel
          Bimmer Rookie
          • Nov 2002
          • 191
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Enzo
          2002 turbon 2002:sta eroavat osat saa kuitenkin vaihdettua 2002:een (jarrut, alusta, takatukivareet...) , ilman suurempaa modaamista?
          Osien vaihtaminen ei ole ongelma kun sopivat suoraan jos vaihdat kaikki eroavat, vaan niiden löytäminen.. Sit joudut tekemään kardaanitunnelin osittain uusiksi jotta laatikko mahtuu ja öljypohjaa joutuu muuttamaan jne. Ehkä tiesit jo. Mut oon tehny tollasen(M3 kone/vaihteisto), voit kysellä lisää jos haluat.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by T3
            Saa vaihdettua, mutta mistäs luulet löytäväsi 2002Turbon osat?
            Jep, sitten kaikki ylijäävät tarjoukset turbon ns isoista tolpista jarruineen, voi lähettää mulle, kun olet saanut läjän myyntitarjouksia...

            Vink: se Schimmer-Tunig:n sivuilla oleva kuva & tarjous etutolpista EI pidä paikkansa. Eli osat on myyty jo vuosia sitten...
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Etulevyt (drilled & slotted) ja jarrutehostaja olisi tiedossa...
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Enzo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2003
                • 106
                • Riihimäki

                #8
                Jos 2002 koriin vaihtaa e30 320is:n koneen ja laatikon niin mitä peltihommia pitää tehdä vai tarviiko tehdä ollenkaan? Mahtuuko kone konehuoneeseen ja tarviiko kardaanitunneli leventää vaihdelaatikon kohdalta?

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Itse laitoin 2002:een E34 525:n etutolpat niin sai kerralla kunnon jarrut ja isot tolpat...Eikä tarvinnut etsiä osia kovinkaan kaukaa ja kauan....

                  Comment

                  • Enzo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 106
                    • Riihimäki

                    #10
                    onnistuuko semmonen pienellä kikkailulla et jos tuo saksasta 320is niin siitä ottaa siitä koneen+apulaitteet, perän, laatikon, etu ja taka tolpat+jarrut ja kaikkee muuta pientä. kokemuksia mieluiten, ei olettamuksia.

                    Comment

                    • Enzo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2003
                      • 106
                      • Riihimäki

                      #11
                      triezelillä oli vissii ees vähä vastaava vekotin, jos vois kertoo omista jarru ja tolppa osista ja kokemuksista niin ois tosi hyvä.

                      Comment

                      • Striezel
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2002
                        • 191
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Enzo
                        Jos 2002 koriin vaihtaa e30 320is:n koneen ja laatikon niin mitä peltihommia pitää tehdä vai tarviiko tehdä ollenkaan? Mahtuuko kone konehuoneeseen ja tarviiko kardaanitunneli leventää vaihdelaatikon kohdalta?

                        onnistuuko semmonen pienellä kikkailulla et jos tuo saksasta 320is niin siitä ottaa siitä koneen+apulaitteet, perän, laatikon, etu ja taka tolpat+jarrut ja kaikkee muuta pientä. kokemuksia mieluiten, ei olettamuksia.

                        triezelillä oli vissii ees vähä vastaava vekotin, jos vois kertoo omista jarru ja tolppa osista ja kokemuksista niin ois tosi hyvä.
                        Kuten jo kirjotin kardaanitunneli on tehtävä käytännössä uusiksi (leventää sekä korotta) jos käyttää M3/320is laatikkoa. Ja koneen osalta ongelma on että se M3 öljypohja ei sovi, pitää muuttaa tai käyttää -02 pohjaa ja pumppua, tai kuten itellä, M3 pumppu ja modifioitu 2002 pohja.

                        E30 koko tekniikan asentamisesta ei ole kokemuksia, mutta -02 ja myös jonkin verran E30 tekniikkaan perehtyneenä sanoisin että kaikki on mahdollista, mutta pikemminkin ISOLLA kuin pienellä "kikkailulla". Suoran sanottuna en näe tuossa mitään järkeä..

                        Ja turboa vastaavat, käytännössä katsastuskelpoiset jarrut saa helpoiten: eteen ti/tii tolpat joihin e21 323i pyörännavat ja jarrulevyt (halk. 255mm kun turbossa on 256mm), turbon satulat(sama kuin esim. E3/E9) ja taakse e21 jarrut (250mm rummut, kuten turbossa). Itsellä on alconin kisajarrut edessä ja e21 levyt/erimerkkisen auton satulat, joissa käsijarru satulassa, takana.

                        Olen kirjottanut omasta autosta pari useamman sivun juttua BMW-kerhon lehteen, voin ehkä järjestää niistä kopiot jos Enzoa kiinnostaa. Lähen just 1kk reissuun joten vastaaminen voi kestää.


                        Katso myös tuo: http://chroma.med.miami.edu/~idickers/M2002.html

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5726
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Sami
                          Itse laitoin 2002:een E34 525:n etutolpat niin sai kerralla kunnon jarrut ja isot tolpat...Eikä tarvinnut etsiä osia kovinkaan kaukaa ja kauan....
                          oliko kova homma istuttaa ne sinne?? kuvia?
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Enzo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2003
                            • 106
                            • Riihimäki

                            #14
                            Kyllä vain kiinnostaa jos on mahdollista.

                            Comment

                            • Sami
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1332
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by jmp2002
                              oliko kova homma istuttaa ne sinne?? kuvia?
                              No periaatteessa E34 tolppa pää piirteiltään samanlainen kun 2002:ssa esim. raidetangon pää käy suoraan ja oikeastaan raidetangot ovat täysin samat sisempää niveltä lukuunottamatta joka hieman pidempi ja tekee mutkan 02:ssa...

                              Yläpää käy myös suoraan koriin kun poraa hieman reikiä isommaksi...Itse tosin teen säädön yläpäähän niin ei jää alkuperäiseksi se...

                              Periaatteessa omia 2002 alatukivarsia olisi voinut käyttää niin asennus olisi ollut suunnilleen vaan pultin pyörittämistä, mutta kun ne alkuperäiset näytti niin heiveröisiltä e34 tukivarsien vieressä niin päätin kuitenkin tehdä oman kotteron täysin e34 osilla...

                              Mutta mielestäni ei ollut mitään estettä että omia alkuperäisiä tukivarsia ei olisi voinut käyttää....Alapallon reikää olisi ehkä joutunut täyttämään ja koneistamaan uusiksi 2002:n pienemmän alapallon takia mutta ei muistaakseni muuta isompaa...

                              Tolpan kokonais pituudessa on eroa noin 40 mm eli e34 tolppa alkuperäisillä jousilla on 40 mm pidempi kun 2002:n vastaava...Tämän ongelman voi ratkaista madallus sarjalla tai ottamalla pakettia hieman ylöspäin eli konehuoneeseen päin...Mutta mulla on ne jo siinä rungossa paikoillaan eli voin laittaa kuvia tänne kun käyn ottamassa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎