Epämääräiseen tehokysymykseen kantaa ottamatta 1502 jarrut on erilaiset. Kaksimäntäiset vrt 2002:n nelimäntäiset, teholtaan surkeat. Postimerkin kokoiset palat ylikuumenee kahdella jarrutuksella. Omasta mielestäni ne pitäisi päivittää ihan vakiotehoillakin.
Alkupään 2002-mallit olivat myös 2-mäntäisillä etusatuloilla ja pienemmillä (230mm) takarummuilla, kuin 1502. Joten siihen vedoten pitäisi 1502:n etujarrut ja 250mm takarummut kelvata sellaisenaan 2-litraiselle 100hp koneelle.
Vakaajissa onkin sitten enemmän eroja.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Joo, totta tuokin. Silti ne on niin huonot, ettei voi suositella kenellekään.
Vähintäänkin suosittelisin vaihtamaan e21:n satulat (isommat männät) ja vähän isommat levyt edes jäähdyttämättöminä jos on budjetti tiukalla. En nyt muista paljonko isompana e21 levy menee paikalleen mutta muistaakseni vähän saa kasvatettua. Toki tuolla verukkeella 2 litraisia moottoreita on katsastettu vakkarijarruilla.
1502 ja E21 2-mäntäpuristimessa on samankokoiset männät ja tuota... T3 .. Kaikissa 02:sissa on 230 mm takarummut, poislukien vanha 1600-02 (200 mm) ja turbo (250 mm), eiks niin?!
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
"1502 ja E21 2-mäntäpuristimessa on samankokoiset männät"
Onko noin?? Ainakin 323i satuloissa on isommat männät ja kuvittelin kiinteälevyisissä olevan sama satula mutta kapeampana?
1502 ja E21 2-mäntäpuristimessa on samankokoiset männät ja tuota... T3 .. Kaikissa 02:sissa on 230 mm takarummut, poislukien vanha 1600-02 (200 mm) ja turbo (250 mm), eiks niin?!
Juuri näin on. Tiedä mikä häikkä tuli päähän kun tommosia kirjoittelin. Tosiaan 1502:n jarrut pitäisi riittää tuolle 100hp 2L koneelle.
Eikös muuten ihan ekoissa 2002:sissa ollut myös takana 200mm rummut?
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
"Tosiaan 1502:n jarrut pitäisi riittää tuolle 100hp 2L koneelle."
- niin, mutta eikos niiden pitäisi leimalla vaatia 4-mäntäiset eteen kun sellaiset ovat olemassa... voihan sitä yrittää että ku E21 320/4...
"Eikös muuten ihan ekoissa 2002:sissa ollut myös takana 200mm rummut?"
-Joo, taispa olla, niissä missä ei ollut tehostus NAP.
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Niin eli menevätkö volvon satulat+palat ja 323 levyt suoraan 1502 "pikku tolppaan" ilman muutostöitä?
"Ilman muutostöitä" on aika epämääräisesti sanottu. Johan se on muutos vaihtaa nuokin. Sanotaan pienillä muutostöillä.
Lisäksi tarvitaan e21 pienet pyörännavat ja pyöränpultit ja jarrukilpeä joutuu leikkaamaan. Jarruputki pitää haaroittaa koska Volvon satulaan menee 2 linjaa.
edit: Niin ja vielä sopivan paksut prikat satulan ja kiinnikkeen väliin.
Comment