Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 - m10b16:sen tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DLS
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 5
    • Kuusamo

    m10b18 - m10b16:sen tilalle

    Elikkäs auto on bmw 1502 -75 ja siitä vanha m10b16 sano sopimuksen irti, joten semmosta kyselisin että käykö m10b18 moottori siihen tilalle, itse olen saanut käsityksen että öljypohja vaihtaa vain vanhasta siihen ja toisesta suunnasta kuullut että laatikko ei välttämättä kävisi, joten mikä on tilanne.

    Varmaan joku näistä tietää enemmän kuin minä joten helppiä kaivataan.
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    #2
    Öljypohjan vaihto riippuu tietysti siitä, mistä se B18 on lähtöisin. Oletettavaa kuitenkin on, että se ei ole alkup. nollakakkosen moottori, niin silloin menee öljypohja tosiaan vaihtoon. Vaihteistoa ei tarvitse vaihtaa, se on sopiva kaikkien M10-moottoreiden kanssa.

    Huomioitavaa on kuitenkin se, että tuo uudempi B18 on varmaankin kärjettömällä sytkällä/jakajalla oleva, niin siihen ei sitten vanhan moottorin sähköt menekään ihan nakkaamalla. Kaasutinmoottoreissa ei kuitenkaan ole niin paljon sähköjä, etteikö uuden moottorin, uudemmalla johtosarjalla pysty asiansa osaava asentaja kytkemään.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • DLS
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 5
      • Kuusamo

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      Öljypohjan vaihto riippuu tietysti siitä, mistä se B18 on lähtöisin. Oletettavaa kuitenkin on, että se ei ole alkup. nollakakkosen moottori, niin silloin menee öljypohja tosiaan vaihtoon. Vaihteistoa ei tarvitse vaihtaa, se on sopiva kaikkien M10-moottoreiden kanssa.

      Huomioitavaa on kuitenkin se, että tuo uudempi B18 on varmaankin kärjettömällä sytkällä/jakajalla oleva, niin siihen ei sitten vanhan moottorin sähköt menekään ihan nakkaamalla. Kaasutinmoottoreissa ei kuitenkaan ole niin paljon sähköjä, etteikö uuden moottorin, uudemmalla johtosarjalla pysty asiansa osaava asentaja kytkemään.
      Eli jos b18 on kärjellisellä sytytyksellä sekä vaihtaa öljypohjan niin pitäisi sopia melko hyvin? Ymmärsinkö nyt oikein.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        #4
        Originally posted by DLS View Post
        Eli jos b18 on kärjellisellä sytytyksellä sekä vaihtaa öljypohjan niin pitäisi sopia melko hyvin? Ymmärsinkö nyt oikein.
        Kyllä. Silloin vaihtotyö on lähestulkoon "bolt on"
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • DLS
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 5
          • Kuusamo

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Kyllä. Silloin vaihtotyö on lähestulkoon "bolt on"
          Selvä, kiitoksia avusta!

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #6
            Originally posted by DLS View Post
            Eli jos b18 on kärjellisellä sytytyksellä sekä vaihtaa öljypohjan niin pitäisi sopia melko hyvin? Ymmärsinkö nyt oikein.
            Ei sitä kärjetöntä sytytystä kannata pelätä. Ei siinä ole kuin muutama johto kytkettävänä. Ja periaatteessa riittää kun on vaan kärjetön jakaja, siihen voi laittaa chevyn HEI-4 sytty-yksikön joka on bemarinkin yksikköä helpompi kytkeä.



            Nuo värit ei täsmää bmw:n johdotukseen mutta kytkentä on muuten sama.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Mikä siitä patista on "sanonu sopimuksensa irti?" Sitä lohkoo ja muita ei ihan välttämättä kannata kantaa metallinkierrätykseen jos on järjissään.
              M10 nyt on muutenki yksinkertanen ku rautakanki. Suorastaan hieman kiinnostaa mikä moottorissa on vikana. Yhtä arpa se voi olla joku uudempi, kuitenkin 30+ vuotta vanha M10B18.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • mstar
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 13
                • Oulu

                #8
                Hep, kun öljypohjan vaihtaa joutuu vaihtamaan myös öljypumpun? ja ainakaan 1.8i:n leluissa ei ole reikiä siivilänjalan tuelle? :think Itse tein uuden tuen laakeripukin pulttien alle. Mahtanneko tarvita ollenkaan moista?
                Pohjaa ei ole ihan pakko vaihtaa jos pistää shimmejä korvakon alle (E21 1.6 to 1502) mutta silloin särkee kardaanin rättinivelen 1krt/2V ja voi pikkasen jumputtaa muukin kuin suppari
                And so it begins.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎