Announcement

Collapse
No announcement yet.

1502->2002 tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Realsanta
    Newbiemmer
    • Apr 2003
    • 13
    • Seinäjoki

    1502->2002 tekniikan vaihto

    Elikkä mitä pitää vaihtaa jotta saa leiman
    ja mieluusti virallinen dokumentti kun ne enään kirjoita niitä BMW:llä sanoivat jos kone teho ei riitä vaihda merkkiä.....

    tosin kone on jo paikoillaan ,mutta mitä muuta pitää vaihtaa jotta olis laillinen


    jos jollakin on skannaus mahdollisuus niin sen skannauksen saa lähettää [email protected]



    ps. searchia koitin mutten löytänyt muuta kun 1502 -> 2002 Turbo
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Eihän tuo vaadi kuin kallistuksenvakaajia. Joku katsastusmies saattaa tietty vaatia 2002:n perävälityksenkin, vaikka noissa ei keston kannalta ole mitään eroa. Vain välitys erilainen. 1502 = 4.11, 2002 = 3.64.

    No tietty jos pilkkua aletaan viilaamaan, niin 1502:ssa on ollut 200mm kytkin ja 2002:ssa 228mm.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Realsanta
      Newbiemmer
      • Apr 2003
      • 13
      • Seinäjoki

      #3
      No pitää koittaa konttorilla käydä näyttämässä, mut mitäs sitten kun/jos ne rupee vaatiin virallista paperia näitten 1502/2002 eroista --->sitten konttorin vaihto?

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Ei kannata mennä konttorille ilman minkäänlaista todistusta mallien eroavaisuuksista. Kuitenkin ne sitä siellä kysyy. Joskus on jollain riittänyt, kun on ETK:lta tulostanut kuvat ja vienyt ne mukana katsastukseen. Itse en ole näin koskaan toiminut, joten en voi väittää tämän toimivan sinun tapauksessa.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Useamman auton muutoskatsastaneena olen aina tehnyt itse tarvittavat eroavaisuus paperit ja kirjannut niihin asiat miten osat voidaan erotella toisistaan (mitat vert.vakaajat,jarrulevyt yms)...toimii kunhan tekee asiat oikein eikä yritä turhia kusettaa! tarvittaessa valokuvat tai etk tulosteet mukaan...
          maalaisjärjellä nämä asiat on aina hoidettu kunhan vaan ei mene sinne konttorille sillä tyylillä että "mä tiedän kaiken näistä vehkeistä"...josus voivat vaatia jotain todistelua tietyn osan suhteen ja keskeyttää katsastuksen,sitten vaan hommataan todistus aineisto ja viedään homma maaliin kunnia maininnoin..
          realsanta:suosittelen lännen konttuuria...tai aivan yhtä hyvin asiat hoituu nurmossakin..

          ja maahantuoja ei anna mitään todistusta/lausuntoa näihin asioihin...
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            1502 etupuristin on kaksimäntäinen ja 2002:n 4-mäntäinen (kaksipiirinen) joten täysin vastaavien jarrujen laittaminen vaatii myös toisen pääsylinterin.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by Tzeimi
              1502 etupuristin on kaksimäntäinen ja 2002:n 4-mäntäinen (kaksipiirinen) joten täysin vastaavien jarrujen laittaminen vaatii myös toisen pääsylinterin.
              Mä melkein arvasin, että joku ottaa puheeksi nämä jarrut, mutta mutta...
              Ihan ensimmäiset 2002:t on tehtaalta lähtiessään olleet 2-mäntäisillä etupuristimilla. Tähän vedoten, ei pitäisi olla pakko laittaa 4-mäntäisiä satuloita eteen.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Realsanta
                Newbiemmer
                • Apr 2003
                • 13
                • Seinäjoki

                #8
                niin kellään ei olis tuota lappua valmiina?

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2044
                  • Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by T3
                  Mä melkein arvasin, että joku ottaa puheeksi nämä jarrut, mutta mutta...
                  Ihan ensimmäiset 2002:t on tehtaalta lähtiessään olleet 2-mäntäisillä etupuristimilla. Tähän vedoten, ei pitäisi olla pakko laittaa 4-mäntäisiä satuloita eteen.
                  Jep, mulla meni tuolla verukkeella, mutta siitä on aikaa kymmenisen vuotta milloin mitään papereita ei tarvittu. Silti 1502:n jarrut on toimiessaankin niin huonot että suosittelen päivitystä.

                  Comment

                  • dantte
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1532
                    • Helsinki

                    #10
                    .............
                    Last edited by dantte; 21-09-2008, 22:04.

                    Comment

                    • Ears
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 94
                      • Oulunseutu

                      #11
                      No nyt täytyy nostaa vanha topikki ylös.
                      Ehkä tuleva 1502 harrastaja täällä. Olisi tiedossa 1502 -77 johon vaihdettu kakslitranen kone. ei rekisterissä eikä muutoskatsastettu.
                      Kävin konttorilla ja pitäisi olla se paperi että mitä eroja on mallieissa. Ja luonnollisesti vaihtaa nuo osat vastaamaan toisiaan.
                      Etsin söörtsillä mutta löytyi niin monia mielipiteitä että en ottanut noista selvää. Muutakuin nuo vakaajat.
                      Kellä faktaa mitä pitää vaihtaa ja mistä saan sen lapun konttorille koska maahantuonti ei sitä anna. Asialla pikkuisen hoppu.
                      Mielessä kumminkin päivitellä pikkuhiljaa

                      Nyt kaikki vanhojen Bemareiden harrastajat tänne kirjoittelemaan...
                      Kiitos jo etukäteen.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎