Eli kuinka lähtee takapenkin selkänoja irti? Eilen pimeässä tutkin enkä löytänyt ratkaisua. pitäis päästä takakonttiin kun joku mulkku on ruuvimeisselillä survonut lukon kappaleiksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1502 takapenkin irrotus
Collapse
X
-
Alanurkista n. 20 cm keskellepäin... selkänojan alla sellaset rautaliuskat ja ruuvit. ruuvit pois ja n. 5 cm nosto, niin lähtee yläreuna koukuista pois.
Sitten vaan rälläkkää & peltisaksia jos meinaat konttiin mennä.
Ehdotus: vedä rälläkällä kontin lukon tötsä mahdollisimman juuresta poikki ja koita ronkkia haitat yms. romut tieltä pois.
Ehdotus2: jos hattuhyllyllä on isot kajuttimenreijät, niin voit ehkä päästä irroittamaan saranat. 2 kpl13mm kantaista mutteria per puoli.
-
-
Tosiaan selkänojan läpi ei pääse konttiin ellei joku ole tehnyt reikää esim. 18" subbarille.
Tzeimin ehdotus ykköstä muokaten onnistuu vetää vaikka 10 millin poralla läpi haitoista ja muista. Sitten kun on läpi niin meisselillä tökäten aukee. Kakkonen vaikuttaa työläältä ja ehkä mahdottomalta ylettyä.
Jenkkifoorumien mukaan kontti aukeaa vaurioitta kun ottaa patikan pätkän ja ison vasaran ja lyö lukon kohdalle takapeltiin melko kovaa. Vällyä väliin reilusti niin pelti ja maali ei vaurioidu. En ole kokeillut.
Comment
-
-
Joo, molemmat sain jo auki. Molemmat aukesi ruuvimeisselillä voimaa käyttäen ja nyt onnistuin saamaan takakontinluukun uudestaan kiinni ja ei auennut enää. Aloin poraamaan sitä auki niin terä katkesi, tää on just tätä mun tuuria.
Nyt pitäisi saada jostain uusi lukko ja tankinkorkki pikaisesti.
Comment
-
-
Originally posted by dreNyt pitäisi saada jostain uusi lukko ja tankinkorkki pikaisesti.
Ei vaiskaan. Alunperin nollakakkosessa oli lukittava tankinkorkki ns lisävaruste. Taisipa ihan ekoissa viivanollakakkosissa (1600-2) olla LUKOTON takaluukun aukaisu. (Mutu-tietoa, en ole varma.) Mulla taitaa olla jemmassa UUSI tankin korkki, vaan on muistaakseni LUKOTON. Nollakakkosessahan on "perinteisesti vakiona" kaksi- tai ja jopa neliavainjärjestelmä; 1. oveen 2. takaluukkuun, 3. virtalukkoon 4. bensatankin korkkiinHätäapuna melkein mikä tahansa perinteinen korkki sopii 02-tankin reikään...
Takaluukun lukon asennus/säätö; Muista sitten tarkastaa, että painonappi pääsee riittävän syvälle, ts VARMASTI vapauttaa lukon kielen (aukiasentoon) Ettei käy ns vanhanaikaisesti ja taas on pesä kiinni. Tällaisessa tapauksessa luukku "voi" aueta, kun samanaikaisesti painaa/renkuttaa sikalujaa luukkua alaspäin ja pitää painonappia pohjassa.
Lukkojen sarjoittamisesta; 02-lukot ovat simppeleitä purkaa ja "haitata" uusiksi.
Virtalukon isoin ongelma on, että lukkopesä likaantuu ja avain saattaa pudota kesken ajon... Seurauksena mahdollisesti rattilukitus ja sen seurauksena... Asiantuntevat katsastusmiehet osaavat tarkistaa tämän, itse tarkastaisin kyllä. Ennen katastrofia.
Jos oikein innostut 02-malleista, niin hommaa tämä kirja.
Kuvia autosta odotellessa...Last edited by nullzwei; 20-09-2006, 02:56.
Comment
-
-
Siis tarkoititko että ajossa avain irtoaa virtalukosta?
Tuli mieleen tuossa eilen kun haaveilin uudesta takakontin lukosta että tuleeko lukossa joka on ehjästi irrotettu/uusi lukko, mukaan osa, eli sellainen holkki joka on siinä kontin reiässä. Vittu kun ei ole kuvaa niin vaikea selittää. Itse en ainakaan saa sitä holkkia irti ja mietin että vaikka saisin sen irti niin kuinka uusi saadaan tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by dreSiis tarkoititko että ajossa avain irtoaa virtalukosta?
Tuli mieleen tuossa eilen kun haaveilin uudesta takakontin lukosta että tuleeko lukossa joka on ehjästi irrotettu/uusi lukko, mukaan osa, eli sellainen holkki joka on siinä kontin reiässä. Vittu kun ei ole kuvaa niin vaikea selittää. Itse en ainakaan saa sitä holkkia irti ja mietin että vaikka saisin sen irti niin kuinka uusi saadaan tilalle.
Takaluukun lukon HOLKKI; Koetapa kiertää. Pihdeillä vaan reippaasti. Siinä kun on sisäkierre.Last edited by nullzwei; 20-09-2006, 06:16.
Comment
-
-
eli se siis on kierrettävä kuten ajattelinkin. Mutta on vain kulmat hieman taittuneet jostain kohti kun tuli näytettyä sille mahtavia voimiani kun hajotin vanhaa lukkoa irti.Mutta tuohon virtalukkohommaan sen verran, että eihän rattilukon pitäisi mennä päälle jos avaimet ottaa käynnissä ollessa pois virtalukosta? Tai ainakin yhdellä vanhalla mazdalla ja hiacella ajellessa ei mennyt vaikka ois ajanut koko ajan avaimet taskussa.
Comment
-
-
Sen verran tarkennusta siihen holkkiin, että siinä ei ole mitään kierrettä vaan siinä on sellainen keskittävä "mutteri" joka kiertyy lukkosylinterissä olevaa kierrettä pitkin ja kiristää holkin/lukon peltiin kiinni. Tässä "mutterissa" on kaksi lovea, näkyy kyllä holkin päästä katsottuna. Näistä kolosista pyörittelet sen auki - normaali aukaisusuunta.
Minä olen ymmärtänyt niin, että ajaimet eivät saa lähteä virtalukosta pois kuin siinä yhdessä ainoassa asennossa. 02:n virtalukosta avain lähtee vain HALTissa pois - siis silloin kun se on kunnossa. Uuden avaimen teetto voi pidentää lukon elinkaarta jonkun matkaa.
Comment
-
-
Originally posted by dre View Posteli se siis on kierrettävä kuten ajattelinkin. Mutta on vain kulmat hieman taittuneet jostain kohti kun tuli näytettyä sille mahtavia voimiani kun hajotin vanhaa lukkoa irti.Mutta tuohon virtalukkohommaan sen verran, että eihän rattilukon pitäisi mennä päälle jos avaimet ottaa käynnissä ollessa pois virtalukosta? Tai ainakin yhdellä vanhalla mazdalla ja hiacella ajellessa ei mennyt vaikka ois ajanut koko ajan avaimet taskussa.
Comment
-
Comment