Announcement

Collapse
No announcement yet.

tarvisi neuvoa 2002:sen päivitykseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mini1275
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 61
    • laitila city

    tarvisi neuvoa 2002:sen päivitykseen?

    elikkäs tarvisi neuvoa kuinka saisi parannettua 2002:sta alustan osalta
    minkälaista iskaria ja jousta, käykö jonkun muun mallin alustan osat suoraan tai pienellä modifoinnilla alle? minkälainen vaihteisto sopii paikalle,lähinnä 5v getrac, mikä malli? lukkoperä olisi myös hyvä laittaa
  • Striezel
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 192
    • Kokkola

    #2
    Kerropa vähän mihin käyttöön haluat ajo-ominaisuuksia parannella niin ois helpompi auttaa.. Eli tuleeko tuo pelkästään katukäyttöön vai myös radalle jne.

    E21 4-sylinterisen 5-v Getrag sopii lähes suoraan, kytkinsylinteri jää suurinpiirtein vastaamaan kardaanitunnelin seinään, joten sille muokattava pieni tila. Lisäksi vaihdekepin telinettä joutuu vähän muuttamaan. Noitahan on sekä yli-vaihteellisia että ns. sport-laatikoita, joista viimeksi mainittu on harvinaisempi. Tyyppi on 245, tai yli-vaihteellisia myöhemmin ollut myös tyyppiä 240 (6-pyttyisen Getrag 245 ei sovi koska ainakin kytkinkoppa on erillainen kiinnitykseltään). Ylivaihteellisestahan ei luonnollisesti oo mitään hyötyä muuta kuin matkaajossa. Kaikki ison kuutosen, eli M30:n laatikot sopivat koneen perään, mutta vaativat kardaanitunnelin mittavaa modifiointia.

    Lukkoperää tarvii lähinnä radalla, mutta siellä se on taas lähes pakollinen. Noita vaan on hieman vaikea löytää, mutta ei mahdoton.
    Last edited by Striezel; 19-01-2007, 20:14.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Striezel View Post
      Lukkoperää tarvii lähinnä radalla, mutta siellä se on taas lähes pakollinen.
      Noh, kyllä toi oli ihan tarpeen tänäänkin mäkilähdössä
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • mini1275
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 61
        • laitila city

        #4
        Originally posted by Striezel View Post
        Kerropa vähän mihin käyttöön haluat ajo-ominaisuuksia parannella niin ois helpompi auttaa.. Eli tuleeko tuo pelkästään katukäyttöön vai myös radalle jne.

        E21 4-sylinterisen 5-v Getrag sopii lähes suoraan, kytkinsylinteri jää suurinpiirtein vastaamaan kardaanitunnelin seinään, joten sille muokattava pieni tila. Lisäksi vaihdekepin telinettä joutuu vähän muuttamaan. Noitahan on sekä yli-vaihteellisia että ns. sport-laatikoita, joista viimeksi mainittu on harvinaisempi. Tyyppi on 245, tai yli-vaihteellisia myöhemmin ollut myös tyyppiä 240 (6-pyttyisen Getrag 245 ei sovi koska ainakin kytkinkoppa on erillainen kiinnitykseltään). Ylivaihteellisestahan ei luonnollisesti oo mitään hyötyä muuta kuin matkaajossa. Kaikki ison kuutosen, eli M30:n laatikot sopivat koneen perään, mutta vaativat kardaanitunnelin mittavaa modifiointia.

        Lukkoperää tarvii lähinnä radalla, mutta siellä se on taas lähes pakollinen. Noita vaan on hieman vaikea löytää, mutta ei mahdoton.
        ihan olisi katukäyttöön tarkoitus laittaa

        Comment

        • Striezel
          Bimmer Rookie
          • Nov 2002
          • 192
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by mini1275 View Post
          ihan olisi katukäyttöön tarkoitus laittaa
          No edellyttäen että kaikki puslat yms. on hyvässä kunnossa (muuten alottaisin näitten uusimisesta) niin suosittelisin Bilsteinin Sport iskareita ja vähän jäykempiä jousia, esim. Jaymicin 20% alkuperäistä jäykempiä jousia jotka madaltavat n. 30mm. Pelkästään näillä ero vakioon on kuin yöllä ja päivällä. Lopputulos on erittäin jämäkkä, mutta ei mikään kivireki. Yhtään jäykempää jousta en laittais autoon jolla ajetaan pelkästään kadulla. Luulisin että jo edellämainituilla iskareilla ja vakiojousilla autosta tulee melkoisen hyvä ajaa. Kuulemma E30:n Bilstein Sport etuiskari sopii myös -02:een, kunhan sorvaa yläpäähän jonkinlaisen holkin, tämä on myös 2,5 cm lyhyempi kuin -02:en vastaava. Iskareista ei mun mielestä kannata tinkiä. Yksi vaihtoehto voisi olla Konin Sport, ei oo omia kokemuksia. H&R:ltä löytyy myös 50mm madaltava alusta (iskarit ja jouset), joka on selvästi tuollaista Jaymic/Bilstein alustaa jäykempi.

          Paljon muita muutoksia ei mun mielestä kannata tehdä katukäyttöön, tai ainakin kannattaa kokeilla ensin miltä noilla tuntuu.

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Sitten sinne menee kuulemman e34 etutolppa suht helposti, mutta on n.40mm "korkeempi" eli siihen sit 80mm madallus, niin se on 40mm matalempi kuin vakio 02:nen..

            Ja lisäksi etuna tulee n.300mm jarrut + 5 pulttijako... ja homman tehnyt voi kertoa lisää...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • mini1275
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 61
              • laitila city

              #7
              onko kukaan kuullu mitään juttua GTS merkkisestä alustasarjasta...kokemuksia!!!!!!!!!!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎