Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9 VIRTALUKKO

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JOLO
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 2

E9 VIRTALUKKO

Mistä löytyisi vanhan virtalukon tilalle uusi lukko,ja tietoa siitä,miten vanha virtalukko saadaan pois tilastaan.Tarvitaanko erityistyökaluja?Auto on E9 koppainen 3.0 CSI -73
  • Customi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1747
    • Kymenlaakso

Hmmm... Enpä ole ikinä E9stä virtalukkoa irroittanut, mutta E114 mallisesta kylläkin.
    Meinasin vaan sitä että sellainen olisi jopa joutilaana jos se käy? Tarkistan illalla ETK:lta varaosanumerot niin olen viisaampi.

Mutta irroitus on jonkilainen urakka. Tarkkaan en osaa sanoa millaiset muovit siinä mallissa on ympärillä,mutta niistä osaat varmaan hankkiutua eroon itsekkin.
    Sitten pitää irroittaa johdot virtalukon takaa. Sitä ennen tietysti akunkenkä.
    virtalukonrungonläpi menee yksiruuvi joka kiristää sen rattiputkeen,eli se löysälle.
    Sitten irti ne kaksi pulttia jonka toinenpää näyttää niitiltä. Ne lähtee helposti auki kun vaikka sahaat niihin pienenloven jotta ruuvimeisselillä onnituu auki kääntäminen. Vilkunviiket on muistaakseni kiinni muutamilla ruuveilla virtalukonrungossa ja nehän siis pitää irroittaa.

Periaatteessa virtalukko on nyt siis irti (ainakin muistini mukaan), mutta se on yhä rattiputkenympärillä ja levittämällä saat sen toki pois jos vanhaa ei tarvi sääliä, mutta uuden asentaminen ei ainakaan mun älynmukaan onnistu samallalailla?
    Eli sitten sun pitää ottaa se irti joko sieltä ristikkonivelestä ja ratinpuoleisesta päästä. tai jos E9 mallissa viralukkopaketti tulee läpi ratinpuoleisesta päästä, niin sitten ratti irti ja sieltä?

Tossa nyt jotain vinkkejä ainakin, mitä mun prosessori jaksoi pään pururadalta hakea
    www.customworksfinland.com

Comment

• JOLO
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 2

Hieno juttu,että apua on saatavilla.Niitin näkoiset pultit on irti samoin pikkuinen "top ruuvi".Lukko on tosin vielä kiinni ratin ylä puolisessa metalli suojassa.virtalukosta voitais kyllä tehdä kauppojakin,jos viittit niin antaisit vaikka puhelin numeron sähköpostiini,niin [email protected].
      Kiiitos muuten hyvistä neuvoista

Comment

• Customi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1747
        • Kymenlaakso

Noniin! kävimpäs ettimässä tuon virtalukon tallista. Näyttääkös tuo yhtään samalta? HTK:lta tutkailin ja tuolle 1502:n lukolle löytyi varaosanumero 32321109000 itse lukossa löytyi 8708/74 576

Pistän privaa sulle,soita jos kiinnostaa?
        www.customworksfinland.com

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎