Announcement

Collapse
No announcement yet.

1502 tasavirtalaturista vaihtovirta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    1502 tasavirtalaturista vaihtovirta?

    Mites noi johdot tulee tohon vaihtovirta laturiin?Joku on viturallaan kun pää rele huutaa hoosiannaa?Vai olisko rele rikki?Vaikka mikään ei ole kiinni rele huutaa kun virrat kääntää päälle. Orkkis piuhat han ovat

    D+ 2kpl sin ja 1kpl vaalean sin
    DF musta
    D- ruskea

    Vaihto virtalaturissa
    D+
    B+

    T:autosähköasentaja
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by ahtaja View Post
    Mites noi johdot tulee tohon vaihtovirta laturiin?Joku on viturallaan kun pää rele huutaa hoosiannaa?Vai olisko rele rikki?Vaikka mikään ei ole kiinni rele huutaa kun virrat kääntää päälle. Orkkis piuhat han ovat

    D+ 2kpl sin ja 1kpl vaalean sin
    DF musta
    D- ruskea

    Vaihto virtalaturissa
    D+
    B+

    T:autosähköasentaja

    1. Poista lataussäädin
    2. Kytke paksu kaapeli b+ napaan.
    3. Mittaa mihin johtoon tulee +12v vain silloin kun virrat on kytkettynä ja ei mitään kun eivät ole, kytke se d+ napaan.

    Uskoisin että 1502 mallissa on ulkoisella säätimellä oleva vaihtovirtalaturi, ei tasavirtaleturi.

    En ota vastuuta palaneista autoista.
    Olli.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Rocla View Post
      Uskoisin että 1502 mallissa on ulkoisella säätimellä oleva vaihtovirtalaturi, ei tasavirtaleturi.
      Juuri näin.
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • ahtaja
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 437
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        1. Poista lataussäädin
        2. Kytke paksu kaapeli b+ napaan.
        3. Mittaa mihin johtoon tulee +12v vain silloin kun virrat on kytkettynä ja ei mitään kun eivät ole, kytke se d+ napaan.

        Uskoisin että 1502 mallissa on ulkoisella säätimellä oleva vaihtovirtalaturi, ei tasavirtaleturi.

        En ota vastuuta palaneista autoista.
        Näin juurikin tein.Toi pirun päärele huutaa kun virrat kääntää,mutta huutaminen loppuu kun auto käy ja kaiken lisäksi ei sammu enään avaimesta.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by ahtaja View Post
          Näin juurikin tein.Toi pirun päärele huutaa kun virrat kääntää,mutta huutaminen loppuu kun auto käy ja kaiken lisäksi ei sammu enään avaimesta.
          Väärä johto d+ navassa varmaankin, toimiiko latauksen merkkivalo?

          Kun nythän tuo d+ työntää +12v autolle päin käynnissä ollessa, ei sen pitäisi jäädä käymään jos on oikea napa...

          Jos on vain hätä ajamaan, niin saat auton toimimaan väliaikaisesti niin, että kytket hyppyjohdon b+ ja d+ välille, silloin auto lataa käynnissä ollessaan, mutta myös purkaa akun seistessään.

          EDIT:varmasti päävirtarele mikä räpsää? Ettei tuo mainisemani lataussäädin?
          Olli.

          Comment

          • ahtaja
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 437
            • Raisio

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Väärä johto d+ navassa varmaankin, toimiiko latauksen merkkivalo?

            Kun nythän tuo d+ työntää +12v autolle päin käynnissä ollessa, ei sen pitäisi jäädä käymään jos on oikea napa...

            Jos on vain hätä ajamaan, niin saat auton toimimaan väliaikaisesti niin, että kytket hyppyjohdon b+ ja d+ välille, silloin auto lataa käynnissä ollessaan, mutta myös purkaa akun seistessään.

            EDIT:varmasti päävirtarele mikä räpsää? Ettei tuo mainisemani lataussäädin?
            Lataus valo toimii,sammuu kun auto käy. Lataus säädin on pöydällä pillun päreinä. Laturin nappasin e30:stä 80 ampeerinen

            Comment

            • ahtaja
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 437
              • Raisio

              #7
              6 ampeerinen diodi auttoi tähän asiaan nyt rokkaa

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎