Moro!
Kesäauto taas työn alla ja vikana on se, ettei lämmin vesi kierrä lämppärin kennolle saakka. Tulipeltiä vasten löytyy venttiili jota lämmin/kylmä-säädin ohjaa. Mitään vaikutusta sillä ei ole, vaikka laittaisi lämmöt täysille, sillä venttiilistä ohjaamon oleva letku on kylmä, vaikka venttiilille tulevassa letkussa selvästi lämmintä vettä onkin.
Kysymys kuuluukin, kannattaako venttiili irroittaa ja purkaa? Vai hankkia uusi?
Varaosia on hieman niukalti saatavilla, tosin allaoleva linkki antaa osalle hinnan, mutta dollareissa ainakin melko hintava..
Osa jota tarkoitan on siis kaaviossa numero 4.
Vaikka kesäkelit ovatkin, niin järjestelmässä lienee fiksua kierrättää vettä silloin tällöin.
Kesäauto taas työn alla ja vikana on se, ettei lämmin vesi kierrä lämppärin kennolle saakka. Tulipeltiä vasten löytyy venttiili jota lämmin/kylmä-säädin ohjaa. Mitään vaikutusta sillä ei ole, vaikka laittaisi lämmöt täysille, sillä venttiilistä ohjaamon oleva letku on kylmä, vaikka venttiilille tulevassa letkussa selvästi lämmintä vettä onkin.
Kysymys kuuluukin, kannattaako venttiili irroittaa ja purkaa? Vai hankkia uusi?
Varaosia on hieman niukalti saatavilla, tosin allaoleva linkki antaa osalle hinnan, mutta dollareissa ainakin melko hintava..
Osa jota tarkoitan on siis kaaviossa numero 4.
Vaikka kesäkelit ovatkin, niin järjestelmässä lienee fiksua kierrättää vettä silloin tällöin.
Comment