Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 2002 lisää tietoa kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    BMW 2002 lisää tietoa kaivataan

    Eli käykö kyseisen värkin taka-akseliin mitkään uudemman esim.E21,30 yms... osat

    Ei oo mulla ees tietoo minkä näkönen taka-akseli noissa on mutta jos haluais levyt taakse niin mistä käy tai missä mallissa lähin samanlainen jos ei käy suoraan....

    Jos jolllain bemari cd missä näkyy 02 -71 niin taka-akselista kuva pliis...
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    #2
    ite panin e30 325i taka-akselin. Saa suht helposti laitettua,

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      E21-323i:stä menee heittämällä nuo takatukivarret. Kaikenlisäksi myös perämurikka on ollut 97%:sti sama, niin tuollaisten laittaminen on yhtä helppoa kuin kaljan juonti. Varmasti paljon helpompaa kuin asentaa sinne E30-taka-akseli.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Millaiset männät 02 turbossa on....On ne varmaan "paremmat" kun vaparin mutta miten paljon paremmat onko kokemuksia?

        Tai oikeestaan tärkein tieto millä puristuksella männät??

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #5
          Ei oikeen meinaa löytyä tietoo mistään, mutta onko turbon männät 6.9 puristeiset??

          Comment

          • E36-coupe
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1099
            • Ylämylly

            #6
            Originally posted by Sami
            Millaiset männät 02 turbossa on....On ne varmaan "paremmat" kun vaparin mutta miten paljon paremmat onko kokemuksia?

            Tai oikeestaan tärkein tieto millä puristuksella männät??
            Kuplan 90,5 takoset on ainoat oikeat sinne jos turbottelet..vaatii vaan porauksen..Sekä myöskin halvimmat... En muista mihin puristukset laskee noilla männillä, mutta kestää kyllä 300hp:n asti..
            *545i E60 -05*

            Comment

            • E36-coupe
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1099
              • Ylämylly

              #7
              Originally posted by Sami
              Ei oikeen meinaa löytyä tietoo mistään, mutta onko turbon männät 6.9 puristeiset??
              Siltä näyttäisi..Ks. linkki Sieltä ----> zur Technik

              *545i E60 -05*

              Comment

              • Sami
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1332
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by E36-coupe
                Originally posted by Sami
                Millaiset männät 02 turbossa on....On ne varmaan "paremmat" kun vaparin mutta miten paljon paremmat onko kokemuksia?

                Tai oikeestaan tärkein tieto millä puristuksella männät??
                Kuplan 90,5 takoset on ainoat oikeat sinne jos turbottelet..vaatii vaan porauksen..Sekä myöskin halvimmat... En muista mihin puristukset laskee noilla männillä, mutta kestää kyllä 300hp:n asti..
                Joo tuo turbomännät kysely oli kun entinen omistaja sanoi sisällä olevan turbon männät, ,mutta ei noilla puristuksilla kovin hyvin liikkuisi...eli kyselyä aiemmalta omistajalta ja selvisi että 0.5 ylikokoon tii männät ovat eli ilmeisesti 10 puristeiset....

                Joo tuo kuplan mäntä homma on myös tiedossa , mutta jos siellä olis ollu oikeesti turbon männät niin ei olis tarvinnu purkaa konetta välttämättä....

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #9
                  TBO B-A (Oli pakko...)

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #10
                    tbo sisäsivutietoutta

                    jos vaikka auttais

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Sami
                      Ei oikeen meinaa löytyä tietoo mistään, mutta onko turbon männät 6.9 puristeiset??
                      Onhan ne, kuten tuosta nullzwein antamasta kaaviosta näkee. Alkuperäisissä 2002turbo-männissä on sitten kuoppa keskellä, jonka syvyys on max -3,7mm. Männän päällä on tunnusmerkintä 2,0-6,9
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Sami
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1332
                        • Kajaani

                        #12
                        Joo eli vieläkin on tieto muuttunut kun pääsin itse tutkiskelemaan kuitteja ja lappusia joita auton mukana piisaa enemmän kun kaikissa ropposissa yhteensä mitä mulla ollut...

                        Eli 0.5 ylikoon ti männät on eli varmaankin aika lähelle 9.0 puristeiset??

                        Kun joutuu opiskelemaan alusta näitä vanhoja moottoreita niin tämmösiä juttuja saattaa tässä matkan varrella tulla enemmänkin, mutta näkyy tietoa täältä löytyvän...Aloitan kohta projektit osaastolla pienellä kuvasarjalla ja yritän sitä sitten päivitellä sitä mukaa kun saa rakennettua...Tuli tänäänkin "tuhlattua" euroja aika tavalla hankkimalla osia....

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          #13
                          2000TI:ssä eli Neue Klassessa oli samanlainen moottori kuin myöhemmin 2002ti:ssä. Puristussuhteita ja muuta 02-tietoutta oheisessa läystäkkeessä, tällä kertaa ihan suomenkielisenä...

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by Sami
                            Joo eli vieläkin on tieto muuttunut kun pääsin itse tutkiskelemaan kuitteja ja lappusia joita auton mukana piisaa enemmän kun kaikissa ropposissa yhteensä mitä mulla ollut...

                            Eli 0.5 ylikoon ti männät on eli varmaankin aika lähelle 9.0 puristeiset??

                            Kun joutuu opiskelemaan alusta näitä vanhoja moottoreita niin tämmösiä juttuja saattaa tässä matkan varrella tulla enemmänkin, mutta näkyy tietoa täältä löytyvän...Aloitan kohta projektit osaastolla pienellä kuvasarjalla ja yritän sitä sitten päivitellä sitä mukaa kun saa rakennettua...Tuli tänäänkin "tuhlattua" euroja aika tavalla hankkimalla osia....
                            En halua epäillä etteikö sulla olisi ti-männät kun niin kerran sanot, mutta 2000TI ja 2002ti-koneissa on sitten käytetty vain yhdenlaisia mäntiä. Jos männissäsi on jonkinlainen patti, niin se ei vielä takaa sitä, että olisivat ti-männät.
                            Alkuperäisillä ti-männillä ja niihin tehtaalla suunnitellulla kannella on puristussuhteeksi tullut 9,5
                            Mittaa tarkasti tuon patin korkeus ja laita vaikka kuva tänne, niin kerron heti mistä moottorista sun männät on.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Sami
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1332
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by T3
                              Originally posted by Sami
                              Joo eli vieläkin on tieto muuttunut kun pääsin itse tutkiskelemaan kuitteja ja lappusia joita auton mukana piisaa enemmän kun kaikissa ropposissa yhteensä mitä mulla ollut...

                              Eli 0.5 ylikoon ti männät on eli varmaankin aika lähelle 9.0 puristeiset??

                              Kun joutuu opiskelemaan alusta näitä vanhoja moottoreita niin tämmösiä juttuja saattaa tässä matkan varrella tulla enemmänkin, mutta näkyy tietoa täältä löytyvän...Aloitan kohta projektit osaastolla pienellä kuvasarjalla ja yritän sitä sitten päivitellä sitä mukaa kun saa rakennettua...Tuli tänäänkin "tuhlattua" euroja aika tavalla hankkimalla osia....
                              En halua epäillä etteikö sulla olisi ti-männät kun niin kerran sanot, mutta 2000TI ja 2002ti-koneissa on sitten käytetty vain yhdenlaisia mäntiä. Jos männissäsi on jonkinlainen patti, niin se ei vielä takaa sitä, että olisivat ti-männät.
                              Alkuperäisillä ti-männillä ja niihin tehtaalla suunnitellulla kannella on puristussuhteeksi tullut 9,5
                              Mittaa tarkasti tuon patin korkeus ja laita vaikka kuva tänne, niin kerron heti mistä moottorista sun männät on.
                              Joo ihan kuittien perusteella olen tuota moottoria pähkinöinyt ja yrittänyt selvittää mitä siellä sisällä on.....M-sportin kuitti kuitenin on ja siinä lukee ti:n männät eli sen tarkempaa tietoa ei ole kun ei ole konetta vielä purettu....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎