Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puslien vaihto 1502:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hezu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 54

    Puslien vaihto 1502:een

    Tere,

    Katsastusukko käski vaihtaa pyöränlaakerit ja etummaiset puslat. Laakerit oli toki helppo homma, mutta oon tässä miettinyt, että onnistuuko noiden etummaisten puslien vaihto ihan autotallin perustyökaluilla. Multa löytyy hallinosturi ja pari autopukkia. Olen joskus vaihtanut Taunukseen samantyyppisen puslan, ja se homma sujui muistaakseni ihan käsipelillä ilman mitään prässejä. Miten on?

    Kyseessä ovat vain siis nuo etummaiset puslat. Numero viitonen kuvassa.



    sigpic
    Exät:
    1975 BMW 1502 E114
    2008 BMW Z4 Coupe E86
    Nykyiset:
    2007 BMW M Coupe E86
    2021 BMW X5 45e G05
  • Mörökölli
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 1735
    • Turku

    #2
    Nuo on melkeinpä helpoimmat etupään puslista, eli pitäisi onnistua kyllä kuvailemissasi olosuhteissa, mikäli omistat vielä jotain työkaluja noiden tunkin ja pukkien lisäksi.

    Kun saat vanhan esim. voimaa käyttäen tai varovasti halkaisemalla pois niin helpoin olisi laittaa esim. superflex-uretaanipusla tilalle, jos ja kun ei kerran ole paljoa työkaluja käytössä. Ne kun on kaksiosaiset ja siksi helpot asentaa. Tietty jos on museoauto ym. ettei tuollainen käy niin sitten orggis vaan tilalle, siinä tarvitaan vaan hieman enemmän ponnisteluja asennuksessa.


    Superflexiä myy esim. Sporttiauto, olisikohan nuo kyseiset pusla ollut n. 60eur pari ellen ihan väärin muista.

    Näin siis minä toimisin kyseisessä tilanteessa.
    www.nenifab.com

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3102

      #3
      Originally posted by Mörökölli View Post
      Nuo on melkeinpä helpoimmat etupään puslista, eli pitäisi onnistua kyllä kuvailemissasi olosuhteissa, mikäli omistat vielä jotain työkaluja noiden tunkin ja pukkien lisäksi.

      Kun saat vanhan esim. voimaa käyttäen tai varovasti halkaisemalla pois niin helpoin olisi laittaa esim. superflex-uretaanipusla tilalle, jos ja kun ei kerran ole paljoa työkaluja käytössä. Ne kun on kaksiosaiset ja siksi helpot asentaa. Tietty jos on museoauto ym. ettei tuollainen käy niin sitten orggis vaan tilalle, siinä tarvitaan vaan hieman enemmän ponnisteluja asennuksessa.


      Superflexiä myy esim. Sporttiauto, olisikohan nuo kyseiset pusla ollut n. 60eur pari ellen ihan väärin muista.

      Näin siis minä toimisin kyseisessä tilanteessa.
      Menee se uusi originaalipuslakin helposti paikalleen. On meinaan huomattavasti pehmeämpi kuin se mahdollisesti reilun 20vuotta paikallaan ollut vanha. Saippuata vaan liukasteeksi.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • hezu
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 54

        #4
        Nonii, eli melkeinpä heittämällä paikalleen. Kiitos näistä vinkeistä. Pitänee laittaa originaali pusla paikoilleen, kun sellaisen sai vielä ihan suoraan Bemarilta.

        Nuo akseliston työt ovat aina vähän nihkeitä tehdä. Mietin, voisiko tuollaisen superflexin puslan vain maalata mustaksi, niin ei tarvitsisi sitten enää hetkeen miettiä vaihtoa. Auto pitäisi kuitenkin säilyttää museoimiskunnossa.
        sigpic
        Exät:
        1975 BMW 1502 E114
        2008 BMW Z4 Coupe E86
        Nykyiset:
        2007 BMW M Coupe E86
        2021 BMW X5 45e G05

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎