Announcement

Collapse
No announcement yet.

1502/2002 kardaanit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mstar
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 13
    • Oulu

    1502/2002 kardaanit

    Selventäkääs joku miten nämä kardaanin kuminivelet menee -02 sarjassa. Eli mulla on -77 1502 jossa 8-pulttinen kumilimppu 10mm pulteilla. Ilmeisesti se on tuo 26111106113 ?



    10 UNIVERSAL JOINT D=76MM/10 1 03/1966 07/1977 26111106113
    10 UNIVERSAL JOINT LK=78MM/D=110MM 1 01/1975 07/1977 26111225624

    Mikä/missä mahtaa olla tuo toinen versio aiheesta jota realOEM tarjoaa?

    Schmiedmannin sivuilta löyty jotain kuvia noista


    ja 26111225624 näyttäisi olevan 6-pulttinen limppu?
    Homman juju on se että olisi tulossa 240:n getrag jossa on siis 3-pulttinen laippa.
    Onko siis olemassa -02:n kardaania 3-pulttisella laipalla joka kävisi suoraan (lyhennettynä) tuohon 240:n ???
    And so it begins.
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2035
    • Riihimäki

    #2
    Originally posted by mstar View Post
    Onko siis olemassa -02:n kardaania 3-pulttisella laipalla joka kävisi suoraan (lyhennettynä) tuohon 240:n ???
    Tietääkseni ei. Pitää vaihtaa e21:n kardaanista pää 02:n akseliin. Sehän käy lyhennyksen yhteydessä samalla.

    Comment

    • mstar
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 13
      • Oulu

      #3
      Originally posted by racing02 View Post
      Tietääkseni ei. Pitää vaihtaa e21:n kardaanista pää 02:n akseliin. Sehän käy lyhennyksen yhteydessä samalla.
      Löytyi vanha kardaania joka pitäisi olla -78? e21 315:sta ja siinäkin oli 4-pulttinen laippa?

      Mutta tämä meneekin ilmeisesti vuosimallin mukaan? Walloth ilmoittaa e21 kohdalla että 9/80 vaihtunut tuo kiinnitys jos oikein tulkitsen.

      No, taidan säästää varulta alkuperäisen kardaanin ja hommata toiset romut mistä tehdä...
      And so it begins.

      Comment

      • bmw2002
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 669
        • Ylivieska

        #4
        Itse vaihdoin aikanaan 4v 240 getragiin vanhasta laatikosta sen laipan johon limppu kiinnitetään. Muistaakseni kardaani sopi lyhentämättä.

        Kardaanin vaidoin vasta kun siiryin käyttämään 5v 240 getragia. Sopiva kardaani löytyi e30 316:sta, mittansa puolesta käy suoraan. tukilaakerin kiinnikkeet joutuu muuttamaan eri paikkaan, samoin laatikon kiinnikkeet.
        f11 520d -11
        e10 2002 2.0 turbo -75
        e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
        ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28

        Comment

        • Ears
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 94
          • Oulunseutu

          #5
          Törmäsin samaan ongelmaan. 4v askissa isompi boori kuin 5v askissa.

          Itsellä on juuri lyhennyksellä kardaani, johon e21 318 kardaanin alkupää ja orkkis 1502:sen takapää.. Tukilaakeri pysyy paikallaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎