Announcement

Collapse
No announcement yet.

2002touring perävälitys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomp_pa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 749
    • Helsinki (e30 garage)

    2002touring perävälitys.

    Tarvis tietoo.
    Mulla on siis toi 2002 touring -74
    4-vaihteisel ja aika tiuhal peräl, originaal tietty. Mut motaria tulee pyyhittyy aika useesti ja tulevat kesärenkaat sika pienet (mittariheittoo yli20km/h)
    Ja m10:hän huutaa jo aika rajusti kun tuuppaa 140km/h nelosella.
    Hyllystä löytyy e30 m10 5-vaihteinen ilman nopeusmittarin paikkaa.
    Se nopeusmittari ei oo enään oleellinen jos laiytaa ne snadit renkaat.

    Mut onko 5-lovisen vitonen pitempi ku 4v laatikon nelonen?

    Ja löytyykö noihin erivälityksii?

    Oliko Mitkä muut mallisarjalaisten perät/sisuskalut samoin kun tossa? E21?

    Mikä on tuon mun peränvälitys?
    xXx
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by Tomp_pa View Post
    Tarvis tietoo.
    Mulla on siis toi 2002 touring -74
    4-vaihteisel ja aika tiuhal peräl, originaal tietty. Mut motaria tulee pyyhittyy aika useesti ja tulevat kesärenkaat sika pienet (mittariheittoo yli20km/h)
    Ja m10:hän huutaa jo aika rajusti kun tuuppaa 140km/h nelosella.
    Hyllystä löytyy e30 m10 5-vaihteinen ilman nopeusmittarin paikkaa.
    Se nopeusmittari ei oo enään oleellinen jos laiytaa ne snadit renkaat.

    Mut onko 5-lovisen vitonen pitempi ku 4v laatikon nelonen?

    Ja löytyykö noihin erivälityksii?

    Oliko Mitkä muut mallisarjalaisten perät/sisuskalut samoin kun tossa? E21?

    Mikä on tuon mun peränvälitys?
    E30 M10-moottorisen lootassa vitonen on 0,81 ylivaihde. En tiedä äkkiseltään mikä 02:ssa on nelonen mutta veikkaisinpa että se on suora.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Kuten Petrooli tuossa edellä kertoi, on 5-vaihteisen laatikon vitonen ylivaihde ja välitys kutakuinkin 0,81. Auton alkuperäisessä 4-vaihteisessa nelonen on suora. Laittamalla E21.n 5-vaihteisen laatikon, saa myöskin nopeusmittarin toimimaan. Kaikilla 5-vaihteisilla laatikoilla, joudut tekemään kardaanimuutoksen.
      Autosi alkuperäinen perävälitys on 3,64. Nakkaamalla sinne menee esim 2002tii:ssä ollut 3,45-välitys. Samaa välitystä on käytetty myös E21 323i:ssä. Vanhempien E21:n (alle -79) perä menee sujauttamalla (takakannen vaihdolla) nollakakkoseen, koska niissä on 8mm vetarinpultit. Uudemmat E21:n murikat ovat 10mm vetarinpulteilla, jolloin tulee pientä askartelua.
      Tuo 3,45 välitys voisi hieman auttaa, ettei moottori huutaisi niin kovin moottoritiellä.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Tomp_pa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 749
        • Helsinki (e30 garage)

        #4
        Originally posted by T3 View Post
        Kuten Petrooli tuossa edellä kertoi, on 5-vaihteisen laatikon vitonen ylivaihde ja välitys kutakuinkin 0,81. Auton alkuperäisessä 4-vaihteisessa nelonen on suora. Laittamalla E21.n 5-vaihteisen laatikon, saa myöskin nopeusmittarin toimimaan. Kaikilla 5-vaihteisilla laatikoilla, joudut tekemään kardaanimuutoksen.
        Autosi alkuperäinen perävälitys on 3,64. Nakkaamalla sinne menee esim 2002tii:ssä ollut 3,45-välitys. Samaa välitystä on käytetty myös E21 323i:ssä. Vanhempien E21:n (alle -79) perä menee sujauttamalla (takakannen vaihdolla) nollakakkoseen, koska niissä on 8mm vetarinpultit. Uudemmat E21:n murikat ovat 10mm vetarinpulteilla, jolloin tulee pientä askartelua.
        Tuo 3,45 välitys voisi hieman auttaa, ettei moottori huutaisi niin kovin moottoritiellä.
        Kiitoksia. Pitää lähtee tutkimaan perät mitä e21jäämistöä sattuu viel olemaan.

        Onko mahd. Muuttaa e30 laatikon suljettu vaijerireikä toimimaan?
        Tai kellään E21 5-v laatikoita sopuhintaan?


        Muutettu Kardaani, yms. On jo edellisestä nollakakkosesta.
        xXx

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2035
          • Riihimäki

          #5
          Kannattaa tarkistaa se nykyinen välityskin. Jos siitä on vuosien saatossa perä hajonnut voi tilalla olla vaikka 1502:n 4,11- välitteinen millä tosiaan kone huutaa.

          Comment

          • Tomp_pa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 749
            • Helsinki (e30 garage)

            #6
            Originally posted by racing02 View Post
            Kannattaa tarkistaa se nykyinen välityskin. Jos siitä on vuosien saatossa perä hajonnut voi tilalla olla vaikka 1502:n 4,11- välitteinen millä tosiaan kone huutaa.
            Aivan. Tosin vehkeellä on ajettu vain 145000km ja kaksi omistajaa ennen minua.
            Edellisen omistajan tunnen ja hän osti auton vaimonsa sedältä joka oli ostanut sen uutena.
            Kuitit tallessa, eikä oo huolto kuiteissa vastaan perä hommii tullu.
            Ja eikös tommosella oo huiput jossain 160 luokkaa...

            Ja siis renkaat mitkä tohon on ovat 175/50/13 yokohamat, kuhan saa vanteet valmiiks.
            xXx

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎