Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 latausvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    E53 latausvalo

    Auto: X5 E53 2003 3,0D km 278000

    Oire: Latausvalo vilkkuu säännöllisen epäsäännöllisesti välillä kirkkaasti ja välillä himmeästi. Kierrokset tai laitekuormat ei vaikuta valoon.
    Inpa:lla tarkastettuna ei virhekoodia muuta kuin hehku pimeänä ja rough idle speed.
    Inpa:n lukema latauksesta 11,9V vikatilan ollessa päällä.
    Ongelman alkaessa viime perjantaina työmatkalla nypytti hieman mennessä (20km). Takaisin tullessa ei latausvalo palanut, jonka jälkeen Inpa lukema 13,9V.
    Tänään vilauttelee taas ja lukemat nuo edellä mainitut 11,9V.

    Kaatosateiden jälkeen antoi trans fail safe:n; voisiko liittyä samaan(tämä ilmoitus siis noin kaksi viikkoa sitten)

    Onko vika mahdollisesti laturin hiilissä, jännitteen tasaajassa vai olisiko aika vaihtaa koko laite?
    Akku on viime talveksi ostettu uusi, joten siinä ei sanomista.
    Aina on (toistaiseksi) toiminut muuten normaalisti.

    Lisä oireitako? Keskuslukosta repsikan takaovi ei toimi?:think

    T: Alumiini

    Ps. Olisiko mitään ideaa aloittaa autokohtaista palstaa, kuten sairaskertomus, jotta kaikki oireet/auto tulisi listattua/hoidettua. Monet oireet voi liittyä niin toisiinsa ja tulisi foorumilaisten keskuuteen tietämys mitä ostaa ja mitä ei?
    Itsellä E53, E34 ja E36, joista voisi aloittaa?:think
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    #2
    Originally posted by alumiini View Post
    Auto: X5 E53 2003 3,0D km 278000

    Oire: Latausvalo vilkkuu säännöllisen epäsäännöllisesti välillä kirkkaasti ja välillä himmeästi. Kierrokset tai laitekuormat ei vaikuta valoon.
    Inpa:lla tarkastettuna ei virhekoodia muuta kuin hehku pimeänä ja rough idle speed.
    Inpa:n lukema latauksesta 11,9V vikatilan ollessa päällä.
    Ongelman alkaessa viime perjantaina työmatkalla nypytti hieman mennessä (20km). Takaisin tullessa ei latausvalo palanut, jonka jälkeen Inpa lukema 13,9V.
    Tänään vilauttelee taas ja lukemat nuo edellä mainitut 11,9V.

    Kaatosateiden jälkeen antoi trans fail safe:n; voisiko liittyä samaan(tämä ilmoitus siis noin kaksi viikkoa sitten)

    Onko vika mahdollisesti laturin hiilissä, jännitteen tasaajassa vai olisiko aika vaihtaa koko laite?
    Akku on viime talveksi ostettu uusi, joten siinä ei sanomista.
    Aina on (toistaiseksi) toiminut muuten normaalisti.

    Lisä oireitako? Keskuslukosta repsikan takaovi ei toimi?:think

    T: Alumiini

    Ps. Olisiko mitään ideaa aloittaa autokohtaista palstaa, kuten sairaskertomus, jotta kaikki oireet/auto tulisi listattua/hoidettua. Monet oireet voi liittyä niin toisiinsa ja tulisi foorumilaisten keskuuteen tietämys mitä ostaa ja mitä ei?
    Itsellä E53, E34 ja E36, joista voisi aloittaa?:think
    Laturi vaihtoon. Hiilisilta ei ota kollektoriin kunnolla.
    Samalla kunnostaa tai vaihtaa laturin kokonaan.
    Limits in life

    Comment

    • alumiini
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 163
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by Limit View Post
      Laturi vaihtoon. Hiilisilta ei ota kollektoriin kunnolla.
      Samalla kunnostaa tai vaihtaa laturin kokonaan.
      Vika korjattu. Jännitteen säädin ja hiilet vaihdettu. Asia kunnossa.
      Vaikeuksia tuotti homma laturi paikallaan. Kolme näkyvää pulttia ja kaksi pienempää kumiseoksen alla.
      Ei löytynyt aivan vastaavaa säädintä mutta toimii.
      Autoon oli vaihdettu bensavehkeen laturi ja laturin koodilla tuli kolmenapainen ja laturissa kaksi napainen. Ota opiksi ota osa irti ja kauppaan älä luota auton rekkariin tai laitekoodiin

      T: Alu
      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
      BMW FOREVER

      Comment

      • alumiini
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 163
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by alumiini View Post
        Vika korjattu. Jännitteen säädin ja hiilet vaihdettu. Asia kunnossa.
        Vaikeuksia tuotti homma laturi paikallaan. Kolme näkyvää pulttia ja kaksi pienempää kumiseoksen alla.
        Ei löytynyt aivan vastaavaa säädintä mutta toimii.
        Autoon oli vaihdettu bensavehkeen laturi ja laturin koodilla tuli kolmenapainen ja laturissa kaksi napainen. Ota opiksi ota osa irti ja kauppaan älä luota auton rekkariin tai laitekoodiin

        T: Alu
        Piru vie!

        Viikko liikenteessä ja kilometrejä kuutisensataa.
        Taas rupes valo vilkkuun.
        Tyhjäkäynnillä laiskasti, mutta kun kierrroksia antaa niin vilkkuu samaan tahtiin kierrosten kanssa.
        Tosiaan tuli hiiliet ja säädin vaihdettua ja homma toimi VIIKON.
        OBD näyttää koneen käynnissä UB 11,4 ja kierrokset sekä kuormitus ei vaikuta.
        Mittarilla mitattuna akulta
        Sammutettuna 12,3V
        Käynnissä 11,7V (Sama Laturin ja maan välillä)

        Voisko olla laturin kollektori vika? Vai maadotus?
        Vielä yks mahdollisuus:
        Vaihdettaessa jännitteensäädintä täysin vastaavaa ei löytynyt.
        Alkuperäisessä näkyvä vastus jännitteen säätimen päälipinnalla ja tilallevaihdetussa ei ollut. Voiko tämä vaikuttaa?

        T: Alu
        Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
        BMW FOREVER

        Comment

        • alumiini
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 163
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by alumiini View Post
          Piru vie!

          Viikko liikenteessä ja kilometrejä kuutisensataa.
          Taas rupes valo vilkkuun.
          Tyhjäkäynnillä laiskasti, mutta kun kierrroksia antaa niin vilkkuu samaan tahtiin kierrosten kanssa.
          Tosiaan tuli hiiliet ja säädin vaihdettua ja homma toimi VIIKON.
          OBD näyttää koneen käynnissä UB 11,4 ja kierrokset sekä kuormitus ei vaikuta.
          Mittarilla mitattuna akulta
          Sammutettuna 12,3V
          Käynnissä 11,7V (Sama Laturin ja maan välillä)

          Voisko olla laturin kollektori vika? Vai maadotus?
          Vielä yks mahdollisuus:
          Vaihdettaessa jännitteensäädintä täysin vastaavaa ei löytynyt.
          Alkuperäisessä näkyvä vastus jännitteen säätimen päälipinnalla ja tilallevaihdetussa ei ollut. Voiko tämä vaikuttaa?

          T: Alu
          Olisiko kellään neuvoa miten ton p... laturin saa pois konehuoneesta?
          Ylä vai ala kautta.
          Laturi on irrallaan mut ei mahu pois
          Alakautta edessä on etupalkki
          Ylä puolella on ohjaustehostimen pumppu edessä.
          Ei mahdu irrottamatta jotain.
          Tarttis saada huomenna irti.
          Riittää kun huomenna menee nyssellä.....
          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
          BMW FOREVER

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎