Announcement

Collapse
No announcement yet.

x5 3.0d -02 ei nosta kierroksia yli 2500 rpm??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cyco1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 64
    • lohja

    x5 3.0d -02 ei nosta kierroksia yli 2500 rpm??

    Help needed!! moroo,tossa eilen ku rampissa kiihdytin ei vastannutkaan kaasuun vaan alko hyytyy...pystyin kyllä ajamaan mutta ei kiihtynyt normaalisti ,ajoin parkkiin kattoo pellin alle,ei mitään ...lämmöt yms kunnossa, ei mitään vikavaloja näyttöön...sit lähin ajaa ja toimi taas hetken ok kunnes taas ei kiihdy ja ei nosta yli 2500 rpm..vaimo heitti sen jälkeen 30km lenkin töihi ja takas ,sillon ei kuulemma mitään vikaa...

    Mutta mikäköhän tekee tollasta?? kampi akselin vai nokka-akslin asento tunnistin??

    kenelläkään ollu samoi ongelmia??
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    soppa loppuu -> siirtopaine laskee liian alas.
    Vaimos ajoi rauhallisemmin joten hän ei huomannut ongelmaaa.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • BMWFW24
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 276
      • Jämsä

      #3
      Jos tuossa on pakokaasujen partikkeleiden keräyssysteemi (DPF vai mikä se nyt oli) se voi olla tukossa. Tiedän yhden (X5)tapauksen missä vian aiheutti viallinen termostaatti, jonka takia kun kone ei lämminyt normaaliin, ei myöskään suodattimen puhdistuspoltto mennyt päälle. Termarin vaihto ja suodattimen puhdistus auttoi, tehot palasivat
      ex. 316i e36 1991
      ex. 318iS Coupe e36 1992
      ex. 528iA Touring e39 1997
      ex 316i e30 1990, vaimon
      ex. X5 4.4i e53 2001
      ex 316 e46 2003, vaimon
      525iX e60 2008
      Z4 e85 2003, vaimon​

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        #4
        Tämän ikäisessä ei ole DPF:ää, ellei sitä ole retrofittinä jälkikäteen asennettu.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • cyco1
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 64
          • lohja

          #5
          x5 problems

          jeba, tehot tosiaan palas...oon sen myös ite todennut...mutta seuraavana iltana tuli uutta ongelmaa,kun auto ei lähtenyt käyntii..vasta 7 yrityksellä...eli nyt sunnuntaista asti ollut käynnistys vaikeuksia ,yleensä laakista käymään ,muutaman kerran toisella ja 2 kertraa tehny ton et saa starttaa liki 10 kertaa....toi dpf kävi itelläki mieles ,ite en oo perehtyny onko tässä autossa sitä mutta ,tän ikäseen x5 niitä on kuitenki kaupassa myynnissä hintaa 820 euroo..nice..

          joo auto menossa tänään nummelan autorepairille,jospa ne sieltä osaa sanoo mikä on....

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Tuskin DPF. Ääni siirtopumpulle, semmoinen siellä RealOEM:n mukaan on: KLIK. Jos joudut vaihtamaan, harkitse vain OEM, Pierburg tai Bosch.

            Jos INPAlla näkee siirtopaineen, sen pitäisi olla siirtopumpun jälkeen vähintään 3,5 bar jotta korkeapainepumppu saa soppaa riittävästi kiihdytyksissäkin.

            Milloinkas dieselsuodin on vaihdettu viimeksi?

            Sen jälkeen epäilemään railpaineanturia, antaako järkevää lukemaa. Käynnistyksessä railpaineen tulee olla yli 200 bar jotta DDE antaa käynnistysluvan. Railpaineanturin kaapeli voi olla kulunut aivan liittimen juuresta. Tai määräsäädin korkeapainepumpun takana.

            Lisäksi käynnistyksessä sekä nokka-akselin että kampiakselin anturien tulee antaa oikea signaali. Nokka-akselin anturista jää yleensä vikakoodi, kampurasta ei välttämätä jää mitään koodia vaan käynnistys pätkii silloin tällöin.

            Comment

            • pouri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 370
              • 06 area

              #7
              edit, ei mitään
              Last edited by pouri; 30-10-2014, 15:02.
              Diesel, fuel of satin man

              Comment

              • cyco1
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 64
                • lohja

                #8
                selvis..

                jep eli siirtopumppu oli broken ...ja pierburgin tilasin..huome vaihtamaan.

                Comment

                • Muhsan111
                  Newbiemmer
                  • Nov 2014
                  • 1
                  • Pakistan

                  #9
                  Re: Ordentliche Website-Gestaltung

                  soppa loppuu -> siirtopaine laskee liian alas.
                  Vaimos ajoi rauhallisemmin joten hän ei huomannut ongelmaaa.
                  ahsan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎