Uusi jäsen Kirkkonummelta esittäytyy siis vianetsinnän yhteydessä. Autona X3 vm 2005 / 170tkm.
Olen hankkinut autoni viikko sitten. Aikaisempi omistaja on vaihtanut vasemmalle puolelle uudet käsijarrukengät pintojen irrottua ja iävaihdoin itse ensitöikseni kengät oikealle johtuen pienestä ulinasta. Ulina voimistui palojen vaihdon myötä pahempaan suuntaan ja oireet seuraavat:
- metallinen ulvahdus kuuluu kaarrettaessa vasemmalle
- kuuluu nopeuksilla 1-30km/h
- ulvahtaa joka kerta kun rengas pyörähtää kierroksen ympäri eli ääni tihenee vauhdin kasvaessa kunnes katoaa
- ääni katoaa jarrua painamalla
- peruutettaessa saattaa kuulua ajoittain pieni pamaus, aivan kuin pyörä olisi tilapäisesti jumissa
Seuraavana toimenpiteenäni on ko jarrun kunnollinen puhdistus ja tiettyjen osien voitelu. Miltä oireet kuulostavat - laakeri vai jarru? Jos laakeri mennyt niin kuinka työläs ooeraatio sen vaihtaminen on?
Kysyn vielä samalla pdc:n takatutkista. Kaksi keskimmäistä tutkaa ei reagoi. Olen lukenut ulkomaisilta foorumeilta että ne kytkeytyvät pois jos kärry perässä. Autossani on koukku. Voiko koukun pistokkeessa olla nikn paljon paskaa että tutka luulee kärryn olevan perässä? Voiko tutkien toiminnan testata jotenkin?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Olen hankkinut autoni viikko sitten. Aikaisempi omistaja on vaihtanut vasemmalle puolelle uudet käsijarrukengät pintojen irrottua ja iävaihdoin itse ensitöikseni kengät oikealle johtuen pienestä ulinasta. Ulina voimistui palojen vaihdon myötä pahempaan suuntaan ja oireet seuraavat:
- metallinen ulvahdus kuuluu kaarrettaessa vasemmalle
- kuuluu nopeuksilla 1-30km/h
- ulvahtaa joka kerta kun rengas pyörähtää kierroksen ympäri eli ääni tihenee vauhdin kasvaessa kunnes katoaa
- ääni katoaa jarrua painamalla
- peruutettaessa saattaa kuulua ajoittain pieni pamaus, aivan kuin pyörä olisi tilapäisesti jumissa
Seuraavana toimenpiteenäni on ko jarrun kunnollinen puhdistus ja tiettyjen osien voitelu. Miltä oireet kuulostavat - laakeri vai jarru? Jos laakeri mennyt niin kuinka työläs ooeraatio sen vaihtaminen on?
Kysyn vielä samalla pdc:n takatutkista. Kaksi keskimmäistä tutkaa ei reagoi. Olen lukenut ulkomaisilta foorumeilta että ne kytkeytyvät pois jos kärry perässä. Autossani on koukku. Voiko koukun pistokkeessa olla nikn paljon paskaa että tutka luulee kärryn olevan perässä? Voiko tutkien toiminnan testata jotenkin?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Comment