Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 E83 outo ulina takapäästä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jokerass
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 1
    • Krkkonummi

X3 E83 outo ulina takapäästä

Uusi jäsen Kirkkonummelta esittäytyy siis vianetsinnän yhteydessä. Autona X3 vm 2005 / 170tkm.

Olen hankkinut autoni viikko sitten. Aikaisempi omistaja on vaihtanut vasemmalle puolelle uudet käsijarrukengät pintojen irrottua ja iävaihdoin itse ensitöikseni kengät oikealle johtuen pienestä ulinasta. Ulina voimistui palojen vaihdon myötä pahempaan suuntaan ja oireet seuraavat:

- metallinen ulvahdus kuuluu kaarrettaessa vasemmalle
    - kuuluu nopeuksilla 1-30km/h
    - ulvahtaa joka kerta kun rengas pyörähtää kierroksen ympäri eli ääni tihenee vauhdin kasvaessa kunnes katoaa
    - ääni katoaa jarrua painamalla
    - peruutettaessa saattaa kuulua ajoittain pieni pamaus, aivan kuin pyörä olisi tilapäisesti jumissa

Seuraavana toimenpiteenäni on ko jarrun kunnollinen puhdistus ja tiettyjen osien voitelu. Miltä oireet kuulostavat - laakeri vai jarru? Jos laakeri mennyt niin kuinka työläs ooeraatio sen vaihtaminen on?

Kysyn vielä samalla pdc:n takatutkista. Kaksi keskimmäistä tutkaa ei reagoi. Olen lukenut ulkomaisilta foorumeilta että ne kytkeytyvät pois jos kärry perässä. Autossani on koukku. Voiko koukun pistokkeessa olla nikn paljon paskaa että tutka luulee kärryn olevan perässä? Voiko tutkien toiminnan testata jotenkin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

Eiköhän se parkkitutka kytkeydy kokonaan pois kun auto luulee kärryn olevan perässä... Ja jos se luulisi niin herjailisi kärryn valoista...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎