Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten hankkia oikea ohjainlaite

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo81
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 13
    • Kangasala

Miten hankkia oikea ohjainlaite

Hei,

meni pimeäksi oikean puoleinen ajovalo(xenon) ja huollossa todettiin umpioon päässeen kosteutta sen verran, että ohjainlaite on mennyt. Luinkin jostain, että näiden E70 umpioiden tiiviys on ollut välillä heikkoa.

Nyt olen hankkimassa ohjainlaitetta, kun tarvikkeena löytyy halvempana. Mikä ihme on, että kaikki myyvät vasemmanpuoleista ohjainlaitetta, mutta oikean puoleista ei löydy mistään? Onko tässä jotain mitä en ymmärrä ja onko kummallakin puolella ohjainlaite? Tässä tapauksessa puoleisuus katsotaan varmaan kuljettajan silmin katsottuna, eikä auton edestä eikö vain?

Mitä olette tehneet kosteuden estämiselle umpioiden suhteen, mitä suosittelette? Vinkit ohjainlaitteen hankintapaikkaan ovat myös tervetulleita?

Kiitos paljon!
  • chevy55
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 275
    • Vesilahti

Minulla on X3 E83 ja myös oikean puolen xenoni on alkanut ryppyillä. Välillä valo toimii ja välillä se ei syty.

Se ohjainmoduli on siis umpion sisällä? Aika erikoista, ettei moduli olisi silti kosteussuojattu vai hapantuukohan se sitten liittimistä?

Tuolle ei liene itse ole juuri mitään tehtävissä kuin vaihtaa uutta kikaretta tilalle? Pitääkö se koodata sitten autoon sopivaksi, näin olin jostain lukevinani?

Jotenkin luulisi niiden moduleiden olevan molemmin puolin samanlaisia joten ei lienee eroa, onko vasen vai oikea. Ei www.realoem.com :istakaan läytynyt kuin toisen puolen kuvat ja varaosanumerot..

Comment

• böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

Joo koodamalla määrätään että kummalle puolelle moduuli tulee. Ei siis ole olemassa erikseen oikeaa ja vasenta moduulia, lisäksi kyllä se tosiaan pitää koodata autoon. Tämä on BMW:ltä pieni suunnittelukukkanen, umpioon pääsevä vesi valuu ensimmäisenä tähän moduuliin. Moduuli on kyllä umpion ulkopuolella (alla), liitin ei vaan ole kosteussuojattu.
      Last edited by böntti; 13-12-2014, 19:34.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎