Onkos muilla ollut ongelmia käsijarrujen kanssa katsastuksessa? Itse heitin kaikki uudet kamat rumpuihin mutta vieläkin tuntuu jarru tehottomalta. Käsijarrun ollessa päällä kun kierrokset nostaa 1200 niin auto nytkähtää liikkeelle...mietityttää vaan että onkohan tuo tarpeeksi inssille?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e53 käsijarrun teho
Collapse
X
-
Originally posted by Matiska View PostOnkos muilla ollut ongelmia käsijarrujen kanssa katsastuksessa? Itse heitin kaikki uudet kamat rumpuihin mutta vieläkin tuntuu jarru tehottomalta. Käsijarrun ollessa päällä kun kierrokset nostaa 1200 niin auto nytkähtää liikkeelle...mietityttää vaan että onkohan tuo tarpeeksi inssille?
Eli ei onnistu tarvike osilla käsijarrun teko BMW:hen kokeiltu on muutaman 10 kertaa.
Nuo tarvike kengät ovat taikinaa kitka materiaalin osalta. Orggis kengissä näkyy messingin paloja seassa ja materiaali tosi kovaa kynnellä testaten.
Osta suosiolla tämä 34212213314 BMW orggis satsi toimii !!
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
-
-
Originally posted by e46touring View PostAINA tämä sama "ongelma" on korjattu 100% kuntoon orggis käsijarru osilla.
Eli ei onnistu tarvike osilla käsijarrun teko BMW:hen kokeiltu on muutaman 10 kertaa.
Nuo tarvike kengät ovat taikinaa kitka materiaalin osalta. Orggis kengissä näkyy messingin paloja seassa ja materiaali tosi kovaa kynnellä testaten.
Osta suosiolla tämä 34212213314 BMW orggis satsi toimii !!
http://bmwfans.info/parts-catalog/E5...es_value_line/
Comment
-
-
Itselläni vastaava hylky katsastuksessa. Rumpu ja palat ihan silmämääräisesti hyviä, mutta pitoa ei ollut. Vaihdoin kaikki rojut taakse, kun levytkin oli jo alamittaisia (jota ei katsastuksessa sitten arvioida). Hyvin piti, vaikka eivät olekaan bemun osia. Reilusti yli rajojen, arvoja en nyt muista.
Itse säädin kässärin pitämään reilussa mäessä. Jos ei pitänyt, niin reilusti hylsy laulamaan.
Comment
-
-
käsijarrun säätö
Originally posted by Vetäjä View PostItselläni vastaava hylky katsastuksessa. Rumpu ja palat ihan silmämääräisesti hyviä, mutta pitoa ei ollut. Vaihdoin kaikki rojut taakse, kun levytkin oli jo alamittaisia (jota ei katsastuksessa sitten arvioida). Hyvin piti, vaikka eivät olekaan bemun osia. Reilusti yli rajojen, arvoja en nyt muista.
Itse säädin kässärin pitämään reilussa mäessä. Jos ei pitänyt, niin reilusti hylsy laulamaan.
JOS niin ei se mennyt silloin aivan oikein. Ensin vaijerit reilusti löysälle ja säädetään rummun sisältä levittäjä rullasta kengät kiinni rumpuun.
Löysätään levittäjä rullasta 3 - 4 naksua auki ja säädetään käsijarrun vaijeri niin että kengät ottavat käsijarrun kahvan 2. naksulla kiinni. Yleensä 4 - 5 naksulla pyörät sutissa ja pito 100%__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostHmmm. hylsy laulamaan?!?! Sääditkö käsijarrun vaijerista niin kauan että alkoi pitämään??
Comment
-
-
Originally posted by Vetäjä View PostEn vaan ensin kengät kohdilleen levitinruuvilla kuten kirjoitit, muuten ei säätövara riitä. Mutta sen lopullisen kireyden haku on vähän hankalaa/tarkkaa. Bemun olisi pitänyt tehdä pidempi varsi kahvaan tai jotain muuta muutosta. Konstruktio ei ole näin painavalle autolla tai heikkokätisille optimaalinen.
Itsellä kesäisin veneiden laskun johdosta käsijarrun TÄYTYY pitää 100% varmuudella ja leikkimiseen ei ole varaa, muuten koko yhdistelmä (4000Kg pahimmillaan)on veneenlaskuliuskalta jorpakossa.
Laitoithan levittäjän johon vaijeri tulee oikeinpäin kenkiin??
ts. tuliko levittäjän vetohaarukka KOHTI suoraan vaijeriin nähden??
Tuota levittäjää kun pyörittelee siinä vaijerin nokassa niin hoksaa milloin se vaijerin vetopiste siinä levittäjässä on kohtisuorassa vaijeriin nähden ja tukipisteet jarrukilvessä oikeilla paikoillaan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Mulla kävi nyt niin kun tuli vähän kovemmat pakkaset niin jäi vähän kässäri päälle.
Kunhan kelit vähän lämpenee niin vaihtoon kaikki rojut vaijereita myöten, samalla tietenkin myös jarrupalat ja uudet levyt.
Mistä kannattaa hommata nuo osat jos orggis kamoilla tekee??
e46:seen tein saman rempan ihan tarvikeosilla eikä ollut jarruissa moittimista, vaan painaahan tuo x:ä vähän enemmän niin on varmaan parempi ettei tingi jarruosissa, saattaa meinaan säästää vastaisuudessa ison tukon tuohta
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostJUST tämän takia käytän VAIN orggis käsijarrun kenkiä. Orggis kengillä oikein säädettynä saa todella hyvän käsijarrun X5 :eenkin.
Itsellä kesäisin veneiden laskun johdosta käsijarrun TÄYTYY pitää 100% varmuudella ja leikkimiseen ei ole varaa, muuten koko yhdistelmä (4000Kg pahimmillaan)on veneenlaskuliuskalta jorpakossa.
Laitoithan levittäjän johon vaijeri tulee oikeinpäin kenkiin??
ts. tuliko levittäjän vetohaarukka KOHTI suoraan vaijeriin nähden??
Tuota levittäjää kun pyörittelee siinä vaijerin nokassa niin hoksaa milloin se vaijerin vetopiste siinä levittäjässä on kohtisuorassa vaijeriin nähden ja tukipisteet jarrukilvessä oikeilla paikoillaan.
Itselläni ei ole käsijarrun todellista tarvetta. Kun kyydissä on kaksi hevosvoimaa lisää, niin se 5 tonnin yhdistelmä ei ole missään rinteessä koskaan. Noissa vetohommissa ei auta kuin vetoauton massa ja sitähän kiitettävästi tästä löytyy. Olen nähnyt kun V70 perä nousee tiestä ilmaan, kun poni puraisi väärää hevosta.
Comment
-
Comment