Originally posted by chevy55
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 vetonivel pitää ääntä
Collapse
X
-
Last edited by Zape; 11-02-2015, 10:34.
-
-
Pitää muuten katsoa noi tukikumitkin ihan varmuuden vuoksi, kiitos vinkistä.
Minulla tuo vetarin vaihto tosiaan tuntui jelppivän, meno on taas todella vakaata. Mutta kuten sanoit, moottorinkumit pitää tsekata, ettei syö uudestaan vetareita jos siellä sattuukin olemaan vikaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by chevy55 View PostEi perhana, ei pelkkä naputus etupyörältä riittänyt. Nyt rattikin täristelee ajellessa aika ajoin sellaisen pienen nopean nykäyksen oikealle. Välillä ravistelee enemmänkin ja sitten taas rauhoittuu.
Lueskelin taas internjetin bmw sivustoilta ja palloniveliä syytettiin. Aiemminhan katsastusmies oli maininnut löysästä reaktiotangon puslasta. Liekä se syönyt palloniveliäkin..
Tässä pitää nyt alkaa vissiin pallonivelten vaihtoon ja kai ne reaktiotangotkin tai ainakin kumit samalla voisi uusia. Ja lie se sitten on vetoakseli, joka kääntäessä naputtaa. Miten sen rikkinäisen vetarin nivelen voisi parhaiten testata, pitääkö irrottaa pyörännavasta?
Leave a comment:
-
-
vetari-ongelma
Originally posted by chevy55 View PostNo vetoakselin kumihan se siellä oli rikki ja nivelestä lentänyt rasvat pois. Ei muuta kuin uutta tilaukseen. Toki samalla kun pääsee purkamaan hiluja niin voi vaihtaa reaktiotangonkin uuteen. Ongelma lienee ratkennut.
Siis nykyinen bimmeri x3 -05 3.0d, paskalla GM-laatikolla, mikä hajoo 220tkm+Last edited by Zape; 29-01-2015, 15:21.
Leave a comment:
-
-
Juu, myönnetään, että onhan tuolla alustassa toki rikkoutuviakin osia. Eihän mikään tekele ikuinen ole.. Olen myös oikonut niitä alumiinisia lämpöpeltejä.
Jotenkin se ihastus noihin pyöräntuennan osiin vain innostutti kehumaan :-)
Eipä silti, olipa taas mukava päästä tien päälle, kun on pari viikkoa sahannut vaimon Honda Jazzilla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by chevy55 View PostAuton alla myös huomasi, että miksi nämä on kestäviä autoja. Kaikki osat on todella jykevää tekoa eikä mitään pellistä prässättyä rimpuloita, jotka ruostuu rikki.
E39:ssa oli vastaava kardaanitunnelin ympäristö ja luotto ruostumattomuuteen oli joskus vankka. Niin vain 250 tkm / 8 vuotta sai senkin happanemaan aika irstaaseen kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Nyt pitää oikein kehaista. Uusi vetoakseli on vaihdettu ja eipä missään aikaisemmassa autossa ole homma ollut näin helppoa ja mutkatonta.
Mikään mutteri tai akseli ei ollut jumissa ja kaikki meni kuin oppikirjoissa konsanaan. Ainoastaan yksi erikoistyökalukin piti hankkia, 36mm 12 -kulmainen hylsy vetoakselin mutterin irroittamiseen. Sekin löytyi hetkessä TammerDieselista.
Auton alla myös huomasi, että miksi nämä on kestäviä autoja. Kaikki osat on todella jykevää tekoa eikä mitään pellistä prässättyä rimpuloita, jotka ruostuu rikki.
Kyllä seuraavakin auto on äksä. Joko kolmonen tai vitonen :-D
Leave a comment:
-
-
Alapään tankoja löytyy value linenä myös: KLIK. Samoin laakereita jos kerran napa tarttee purkaa alta pois: KLIK. Jarrukilpeä harkitsisin myös kun ei ole pahan hintainen: KLIK.
Tietty jos kumin saa vaihdettua ilman suurempaa purkamista niin sitten tää oli vaan turhaa pohdiskelua.
HUOM! Kun ei ollut pirssin valmistuskk/vuosi tiedossa niin tarkistat nuo osanumerot tietty.
Leave a comment:
-
-
No vetoakselin kumihan se siellä oli rikki ja nivelestä lentänyt rasvat pois. Ei muuta kuin uutta tilaukseen. Toki samalla kun pääsee purkamaan hiluja niin voi vaihtaa reaktiotangonkin uuteen. Ongelma lienee ratkennut.
Leave a comment:
-
-
Ei perhana, ei pelkkä naputus etupyörältä riittänyt. Nyt rattikin täristelee ajellessa aika ajoin sellaisen pienen nopean nykäyksen oikealle. Välillä ravistelee enemmänkin ja sitten taas rauhoittuu.
Lueskelin taas internjetin bmw sivustoilta ja palloniveliä syytettiin. Aiemminhan katsastusmies oli maininnut löysästä reaktiotangon puslasta. Liekä se syönyt palloniveliäkin..
Tässä pitää nyt alkaa vissiin pallonivelten vaihtoon ja kai ne reaktiotangotkin tai ainakin kumit samalla voisi uusia. Ja lie se sitten on vetoakseli, joka kääntäessä naputtaa. Miten sen rikkinäisen vetarin nivelen voisi parhaiten testata, pitääkö irrottaa pyörännavasta?
Leave a comment:
-
-
E83 vetonivel pitää ääntä
E83 3.0D:sta kuskin puolelta edestä on alkanut kuulua vasemmalle käännettäessä napsuntaa, liekö vetarin nivel menossa?
Selailin tarjontaa maailmalta ja moni paikka tarjoaa koko vetoakselia, mutta joissain paikoissa pelkän vakionopeusnivelenkin (CVT joint) saisi erillisenä. Voiko sen vaihtaa pelkästään? Tarvitseeko jotain spesiaalityökaluja?
Helpoimmallahan pääsisi jos vaihtaisi koko akselin, mutta harvemmin se vetoakselin sisäpään nivel lienee niin koville joutuu..Last edited by chevy55; 13-01-2015, 22:34.Tags: None
-
Leave a comment: